۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین تولید ماهانه ۷۰ فروند پهپاد غیرنظامی در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۰۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲ ساعت: ۲۰:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل مجموعه دانش‌بنیان فرابُرد خبر داد:

تولید ماهانه ۷۰ فروند پهپاد غیرنظامی در قزوین

مدیرعامل مجموعه دانش‌بنیان فرابُرد گفت: ماهانه به طور میانگین ۷۰ فروند پهپاد تولید می‌کنیم که ۴۸ درصد آن در بخش کشاورزی، ۲۱ درصد فتوگرامتری، ۱۵ درصد نظامی و امنیتی و ۱۶ درصد به صورت پایش و سنجش از راه دور به کار می‌رود.

تولید ماهانه ۷۰ فروند پهپاد غیرنظامی در قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مهدی انصاری‌فرد جوان نخبه قزوینی در رویداد جام رسانه امید که امروز پنجشنبه در مرکز حمپا دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: گروه صنعتی و دانش‌بنیان فرابرد با بیش از یک دهه فعالیت پیشرو در طراحی و تولید ربات‌های پرنده با بهره گیری از مهندسان مجرب و کارشناسان و متخصصان این حوزه فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرده است.

وی افزود: مجموعه «فرابرد» متشکل از پنج شرکت تولید کننده انواع قطعات پرنده‌های بدون سرنشین است، در این شرکت سهامی بیش ‌از 400 نفر مشغول به فعالیت بوده و تاکنون تولید 12 محصول در زمینه پهپادهای غیرنظامی را در سبد کالایی خود تولید کرده است.

انصاری‌فرد تصریح کرد: پهپادهایی این مجموعه به منظور تهیه نقشه‌های آمایشی و توپوگرافی به خصوص در مناطق صعب‌العبور یا سهل‌العبور و همچنین تصویربرداری جهت مصارف سینمایی و پایش‌های سازمانی، نظامی و غیرنظامی مانند خطوط انتقال نیرو و سوخت قابل استفاده هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرابٌرد بیان کرد: این پهپادها همچنین به منظور پاشش سم، کود و یا بذر که در گذشته به روش سنتی و به وسیله تراکتور یا پاشیدن نامنظم صورت می‌گرفت، استفاده می‌شود.

وی با معرفی برخی پهپادهای تولید این مجموعه یادآور شد: پهپاد «استورم دو» درهر شرایط جوی پرواز می‌کند و با داشتن دوربین دید در شب می‌تواند در شناسایی خطوط برق، شناسایی قاچاقچیان، فعالیت‌های امداد و نجات، پایش محیط‌ ‌زیست و سرشماری وحوش مورد استفاده قرار گیرد.

انصاری‌فرد گفت: دوربین این نوع پهپاد 120 برابر امکان زوم دارد و می‌تواند از ارتفاه یکهزار و 500 متری پلاک خودروها را بخواند.



وی ادامه داد: همچنین محصول درنا اولین پهپادی است که بدون باند پروازی بلند می‌شود و عمود پرواز است و در یک مسیر 100 کیلومتری با ارتفاع یک کیلومتر می‌تواند پرواز کند که در محیط ‌زیست و امور منابع طبیعی و رصد وحوش و کنترل شکارغیرمجاز کاربرد زیادی دارد.

این نخبه قزوینی تاکید کرد: حوزه فعالیت این شرکت میان رشته‌ای است که با بهره‌مندی از حضور نخبگان و دانش‌آموختگان از 10 رشته مانند هوافضا، الکترونیک، مخابرات، کشاورزی و غیره ربات‌های پرنده را با کیفیت و قدرت بسیار بالا و در سطوح گوناگون در رقابت با بهترین پرنده‌های دنیا تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت رقابتی مجموعه ما در مقایسه با سایر تولیدکنندگان در جهان قیمت‌تمام شده و کیفیت بالای محصولات است.

وی با اشاره به صادرات محصول تولیدی شرکت تحت مدیریت خود بیان کرد: در حوزه صادرات به مقصد پنج کشور از جمله مکزیک، کنیا و روسیه ورود پیدا کرده و بالغ بر پنج میلیون دلار ارزآوری داشته‌ایم.

انصاری‌فرد بیان کرد: دغدغه اصلی ما در این حوزه رشد و توسعه پهپاد است، با توجه به اینکه ایران جزو برترین کشورها در تولید پهپاد بخصوص در زمینه کشاورزی است، توسعه هرچه بیشتر پهپادها برای ما یک مزیت رقابتی ایجاد خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۴ درصد محصولات بومی سازی شده است، ادامه داد: حدودا 132 زیرسامانه در تولید یک پهپاد مورد نیاز است که هریک از این قطعات خود نیاز به مواد اولیه مجزا دارند که تکنولوژی برخی از این زیرسامانه‌ها در ایران موجود نیست و باید از دیگر کشورها وارد شود.

مدیر مجموعه فرابرد بیان کرد: ماهانه به طور میانگین70 فروند پهپاد تولید می‌کنیم که 48 درصد آن در بخش کشاورزی، 21 درصد فتوگرامتری، 15 درصد نظامی و امنیتی و 16 درصد به صورت پایش و سنجش از راه دور به کار می‌رود.

انصاری‌فرد در پایان گفت: پهپادهای مجموعه فرابرد در امور امداد و نجات، اورژانس و فوریت های پزشکی، پست و حمل کالا، آتش نشانی و جنگ با آتش، رصد دکل های مخابراتی، نقشه برداری و فتوگرامتری‌، سمپاشی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان