۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین وظیفه اساتید بسیجی باید احیای تفکر دفاع مقدسی باشد
کد خبر: ۳۶۶۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

وظیفه اساتید بسیجی باید احیای تفکر دفاع مقدسی باشد

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بسیج اساتید باید در عضوگیری و شبکه‌سازی برای حل معضلات و مشکلات کلان کشور تلاش کند و اولویت ما باید احیای تفکر دفاع مقدسی باشد.

وظیفه اساتید بسیجی باید احیای تفکر دفاع مقدسی باشد
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سیدعلی قاسم‌زاده ظهر امروز در همایش جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید استان قزوین که به صورت ویدئوکنفرانسی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه اخیراً یکی از چهره‌ها که مسئولیتی را در دولت قبل بر عهده داشت، سخنانی را مطرح کرد که سبب شکاف بین مردم و نظام می‌شود.

وی افزود: در واقع جریانی اکنون درصدد ایجاد شکافی و طرح‌ریزی است که با رسانه‌های زنجیره‌ای به ان دامن می‌زند و این تصور را رواج می‌دهد که  مردم راضی به این سیاست‌گذاری حمایت از مظلومان نیستند و جای تأسف دارد افرادی که از همین نظام و خون شهدا به مقام و منصب می‌رسند اما درکی درستی از آرمان‌های انقلاب و نظام ندارند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: برای مقابله با این جریان،‌ شبکه‌سازی نخبگانی لازم است و باید جدی اتفاق بیفتد چراکه این جریان‌سازی‌های مسموم مناسب جامعه نیست.

این مسئول تصریح کرد: بسیج اساتید باید در عضوگیری و شبکه‌سازی برای حل معضلات و مشکلات کلان کشور تلاش کند و اولویت ما باید احیای تفکر دفاع مقدسی باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای جبهه مقاومت، گفت: شکست انحصار رسانه‌ای رژیم دروغین صهیونیستی مشهود است در حالی که در گذشته جنبه‌های ددمنشانه این رژیم در رسانه‌ها تحت امر خود تطهیر می‌شد.

قاسم‌زاده ادامه داد: امروز به خوبی جهان عرب بیدار شده و در برابر مقاومت مردم غزه احساس حقارت کرد؛ در واقع طوفان الاقصی گفتمان و دکترین جمهوری اسلامی را ثابت کرد که در دفاع از مظلوم نباید عقب‌نشینی کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی کار می‌کردند امروز به دلیل هزینه‌های هنگفتی که رژیم صهیونیستی در غزه متقبل شده نیز رو به تعطیلی هستند و در حال فروپاشی است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: این تحولات نشان می‌دهد حرکتی در بیرون کردن آمریکا از منطقه آغاز شده است و سربازان رژیم اشغالگر صهیونیستی احساس امنیت ندارند و خیلی هم پایدار نخواهند بود.

این مسئول ادامه داد: جمهوری اسلامی به واسطه قدرت نظامی که دارد نیز کسی جرات حمله به آن را ندارد و این امنیت زمینه شکوفایی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

حسن ذوالفقارزاده رئیس بسیج اساتید استان قزوین در ادامه این مراسم اظهار کرد: در جریان غزه مُهر باطلی بود بر سازمان ملل و کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، خورد.

وی افزود: در همه جنگ‌ها حق ندارند به بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی حمله کنند اما این ننگ برای رژیم صهیونسیتی وجود دارد که دست به چنین جنایتی زده است.

این مسئول بیان کرد: مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر نیز هنوز هیچ واکنشی نشان ندادند و بدون اینکه این جنایات را محکوم یا آتش‌بس اعلام کنند فقط به ارسال کمک‌های اندکی اکتفا کردند.

وی افزود: حرکت ارزنده و مهمی که در بسیج اساتید کل کشور اتفاق افتاده بحث جهاد تبیین است و رهبری فرمودند که تبیین امروز یک فریضه فوری است.

رئیس بسیج اساتید استان قزوین با بیان اینکه تبیین یک راهبردی است که تا نظام برقرار است، ادامه دارد، گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن اتخاذ کرده است باید در کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی نسبت به آگاه‌سازی و تبیین مسائل اقدام شود.

ذوالفقارزاده افزود: رویکرد ما حل‌المسائلی است و اساتید می‌توانند برای ارائه راهکار و حل مسائل کشور مسئله مشارکت داشته و همه اساتید در این جهاد علمی فرهنگی فعالیت کنند.

وی بیان کرد: طرح باقرالعلوم موسسه‌ای است که برای گروه یا فردی که در این طرح شرکت کند نیز مجوز شرکت دانش‌بنیان صادر کرده و اگر محصولی داشته باشد برای تولید و فروش آن کمک می‌کند.

گفتنی است این همایش به طور همزمان با سراسر کشور در چهار دانشگاه استان قزوین از جمله دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، فنی مهندسی بوئین زهرا، دانشگاه غیرانتفاعی جمشید کاشانی آبیک و آزاد تاکستان برگزار شد.

انتهای خبر/ 1300
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان