۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ۳۴۰۰ واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت
کد خبر: ۳۶۵۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۸ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۳۴۰۰ واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در راه‌اندازی واحدهای راکد تمرکز ویژه‌ای دارد که ما هم در سازمان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

۳۴۰۰ واحد راکد در کشور به چرخه تولید بازگشت
به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، فرشاد مقیمی در آئین تجلیل از صنعتگران و معدن کاران استان قزوین که ظهر امروز در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در اشتغال حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات سهم قابل توجهی در اشتغال کشور دارد.

وی افزود: بخشی از مسائل و دغدغه‌های صنعتگران استان که مطرح شد را در مرکز پیگیری خواهیم کرد و استاندار و معاونین هم پیگیری قابل توجهی در این زمینه دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست‌گزاری و رویکرد ما در وزارتخانه توجه به دانش‌بنیان‌ها است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم.

این مسئول گفت: در حوزه صنایع کوچک در بحث واگذاری زیرساخت‌های صنعتی از ۳۸ ماه به ۴۸ ماه ارتقا دادیم و در حال حاضر ۱۰۰ سوله را در دست ساخت داریم که بخشی از این سوله‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار می‌کنیم.

مقیمی عنوان کرد: آینده صنعت کشور به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید محتوا می‌رود و ما هم جهت‌گیری‌ها را به این سمت و سو برنامه‌ریزی کردیم.

مدیرکل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: طی ۶ ماهه سال جاری در شهرک‌های صنعتی ۵۷۰ مگاوات برق تولید شده است که 138 مگاوات هم تا پایان سال به آن اضافه می‌شود؛ همچنین در سه ماهه سال 1403 هم حدود 21 مگاوات برنامه‌ریزی کردیم.

مصرف 37 درصد برق کشور در بخش صنعت

وی ابراز کرد: در بخش صنعت به روایت آمارهای سال ۱۴۰۰ حدود 37 درصد برق کشور در بخش صنعت مصرف شده است که ۶۷ درصد آن در الکتوموتورهای بخش صنعت مصرف شده است.

این مسئول گفت: نوسازی و بازسازی صنعت در برنامه ششم تاکید شده که ما هم روی آن تمرکز کردیم و در تامین منابع مالی آن نیز تفاهم نامه‌ای با صندوق ملی محیط زیست انعقاد کردیم به طوری که در نوسازی و بازسازی که باعث کاهش آلایندگی شود، می‌توانیم از این صندوق استفاده کنیم و تسهیلات هم نرخ ۱۴ درصد است.

مقیمی تاکید کرد: جریمه‌های سنگین واحدهای صنعتی مربوط به حامل‌های انرژی را در جلسه با وزیر نیرو را بررسی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دولت در راه‌اندازی واحدهای راکد تمرکز ویژه‌ای دارد که ما هم در سازمان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

نرخ واحدهای راکد در استان قزوین پایین‌تر از میانگین کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ واحدهای راکد در استان قزوین خیلی بالا نیست و از متوسط کشور بسیار پایین‌تر است.

این مسئول تاکید کرد: در کل کشور بیش از 680 واحد صنعتی را شناسایی کردیم که تنها با تامین مواد اولیه 20 تا 40 درصد رشد تولید خواهند داشت.

وی ابراز کرد: در بحث تامین منابع مالی راه حل مسئله فقط بانک نیست و باید به دنبال تامین منابع مالی با روش‌های نوین باشیم.در حوزه صنایع کوچک تامین مالی را از طریق بورس دنبال می‌کنیم.

مقیمی گفت: خوشه‌های صنعتی یکی از موضوعات مهم است که در کل کشور  ۵۰۵ خوشه شناسایی شده و ۱۳۰ خوشه خاتمه یافته که در حال حاضر هم سهم استان قزوین 10 خوشه است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان