۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین اهداف نظام تعلیم و تربیت با تحول در شیوه تدریس محقق می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۸۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۲۱ ساعت: ۱۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش:

اهداف نظام تعلیم و تربیت با تحول در شیوه تدریس محقق می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: اهداف نظام تعلیم و تربیت در کلاس درس محقق می‌شود؛ بر این اساس اگر مدارس و کلاس درس متحول شوند نظام آموزشی هم متحول خواهد شد که این مهم هم توسط معلمان به بار خواهد نشست.

اهداف نظام تعلیم و تربیت با تحول در شیوه تدریس محقق می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» محمدمهدی کاظمی در مراسم اختتامیه رویداد ملی جشنواره الگوهای برتر تدریس که ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ با قدردانی از میزبانی استان در برگزاری مطلوب این رویداد ملی اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای مظلوم فلسطین و غزه به ویژه معلمان و دانش‌آموزانی که به جای کلاس‌های درس در زیر بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و امیدواریم به زودی جبهه مقاومت به پیروزی برسد.
 
وی با اشاره به جایگاه رفیع معلمان و نقش‌آفرینی آنان در نظام تعلیم و تربیت گفت: بعد از اتمام این جشنواره قرار است که بهترین روش‌ها و الگوهای برتر تدریس در شبکه آموزش و سایر شبکه‌ها ارائه شود.
 
معلمان مهمترین عامل ایجاد تحول در نظام آموزشی هستند
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: اهداف نظام تعلیم و تربیت در کلاس درس محقق می‌شود؛ بر این اساس اگر مدارس و کلاس درس متحول شوند نظام آموزشی هم متحول خواهد شد که این مهم هم توسط معلمان به بار خواهد نشست.
 
وی عنوان کرد: جشنواره الگوهای برتر تدریس با هدف ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری طراحی شده و زمینه حضور معلمان را فراهم کرد تا بتواند ضمن ارائه الگوهای برتر تدریس، در گام بعدی با اشاعه الگوها به سراسر کشور زمینه ارتقای توسعه حرفه‌ای و شایستگی معلمان را که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هم بدان اشاره شده؛ فراهم کند.
 
کاظمی خاطرنشان کرد: تدریس یکی از مهمترین قابلیت‌های معلم بوده و در حقیقت هنر معلم را نشان می‌دهد که هرچه باکیفیت‌تر باشد طبیعتاً زمینه یادگیری مطلوب‌تر و عمیق‌تر دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.
 
باید کلاس درس را به جای محیط آموزش به محیط یادگیری تبدیل کنیم
 
وی ادامه داد: باید بتوانیم از فرصت برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس به شکل شایسته استفاده کنیم و زمینه ارتقای فرآیند تدریس و یاددهی و یادگیری را داشته باشیم و کلاس درس را به جای محیط آموزش به محیط یادگیری تبدیل کنیم. 
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: معلمان باید در زمینه ارائه و اشاعه الگوهای برتر تدریس تلاش کنند و ما هم سعی خواهیم کرد تا با شیوه‌های متفاوت و اهدای جوایز، زمینه بهتر برگزار شدن این جشنواره را فراهم سازیم.
 
وی در پایان گفت: در قالب برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس که دوره اول متوسطه آن با رویکرد تلفیق و دوره دوم متوسطه و آموزش فنی و حرفه‌ای با رویکرد شایستگی‌محور برگزار شد؛ تلاش شد تا زمینه ارتقای آموزش‌ها فراهم شود.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان