۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر کشور آغاز شد
کد خبر: ۳۶۵۸۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۸ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

به میزبانی قزوین؛

جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر کشور آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر با حضور ۴۳۲ شرکت‌کننده در قزوین فعالیت خود را به مدت سه روز آغاز خواهد کرد و در نهایت نیز ۹۶ شرکت‌کننده به عنوان برگزیده منتخب خواهند شد.

جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر کشور آغاز شد
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش قزوین؛ سیاهکالی مرادی اظهار کرد: جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر با حضور ۴۳۲ شرکت‌کننده ازآغاز جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر کشور در قزوین سراسر کشور از امروز فعالیت خود را به مدت سه روز آغاز خواهد کرد و در نهایت نیز ۹۶ شرکت‌کننده به عنوان برگزیده منتخب خواهند شد.

وی تاکید کرد: همچنین از مجموع شرکت‌کنندگان این جشنواره ۱۰۲ مرد و ۳۳۰ زن هستند که در بخش‌های مختلف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، متوسطه اول و دوم با هم رقابت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: معلمان حاضر در این جشنواره روش‌های تدریس خود را در مقطع متوسطه اول در سه محور، متوسطه دوم در ۱۰ محور و در بخش فنی و حرفه‌ای در ۱۵ محور فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره پذیرای ۶۳۰ میهمان از جمله داوران آن است، خاطرنشان کرد: اجرای مسابقات در ۹ هنرستان و سه سالن همایشی در مدت زمان سه روز برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه نیز ۲۱ آبان ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

سیاهکالی مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: بهره‌گیری صحیح دبیران از نظریه‌های گوناگون یادگیری، تکنولوژی و فناوری اطلاعات سبب محقق شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سازوکار اصلی ارتقای سطح توانمندسازی معلمان است و برگزاری جشنواره "الگو‌های برتر تدریس" زمینه‌ساز ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و همچنین بهبود فرایند یاددهی و یادگیری میان مربی و دانش آموزان می‌شود.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: این جشنواره فرصت مناسبی است برای معلمان که بتوانند از توانمندی افراد نخبه و شاخصی که مهارت و توانمندی خود را در مقطع متوسطه و فنی حرفه‌ای ارایه می‌کنند، استفاده می‌کنند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان