۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۴۸ هکتار گلخانه در استان قزوین در دست احداث است
کد خبر: ۳۶۵۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۸ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۸ هکتار گلخانه در استان قزوین در دست احداث است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درحال حاضر ۴۸ هکتار گلخانه در استان با پیشرفت فیزیکی خوبی در مرحله احداث قرار دارد.

۴۸ هکتار گلخانه در استان قزوین در دست احداث است

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی؛ علی راه انجام گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در دفتر توسعه گلخانه‌های وزارت متبوع؛ استان قزوین نسبت به تعهد ۱۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی و رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

به گفته وی، میزان پیشرفت فیزیکی برنامه‌های ابلاغی در شش ماهه اول سال رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

راه انجام با بیان اینکه استان قزوین در ردیف استان‌های برتر کشور در اجرای توسعه گلخانه‌ها قرار دارد، اظهار داشت: ایجاد گلخانه‌ها نقش مهمی در بهره وری آب مصرفی در بخش کشاورزی و همچنین کمک به تامین امنیت غذایی جامعه و اشتغالزایی دارد از این رو احداث گلخانه و تولید محصولات کشاورزی از فضای روباز به فضای بسته از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

وی یادآور شد: برنامه و سهمیه تعیین شده برای توسعه گلخانه‌های استان برای امسال ۴۰ هکتار است که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی استان و تلاش مدیران ستادی و شهرستانی جهاد کشاورزی تاکنون بیش از ۴۸ هکتار گلخانه در استان در مرحله احداث می‌باشد که نسبت به تعهد استان، پیشرفت فیزیکی بیشتری داشته ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:  انتقال کشت فضای باز سبزی و صیفی به محیط‌های کنترل شده و توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌های وزارت متبوع و این سازمان بوده و کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات از مهمترین مزایای توسعه گلخانه‌ها می‌باشد.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان