۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین کشتار بیش از ۵۲ هزار راس دام در کشتارگاه بوئین زهرا
کد خبر: ۳۶۵۷۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۸ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا خبر داد:

کشتار بیش از ۵۲ هزار راس دام در کشتارگاه بوئین زهرا

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: ۵۲ هزار و ۲۸۳ راس دام سنگین و سبک در نیمه اول امسال در کشتارگاه بوئین زهرا کشتار شده است.

کشتار بیش از ۵۲ هزار راس دام در کشتارگاه بوئین زهرا

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی بوئین زهرا؛ آرش وثیق گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۱۹۸ راس دام سنگین و ۳۹ هزار و ۸۵ راس دام سبک در کشتارگاه صنعتی دام شهرستان بوئین زهرا کشتار شده است.

وی افزود: در راستای ارتقاء سطح بهداشت و سلامت گوشت قرمز استحصالی در کشتارگاه، سرپرست کادر بهداشتی به عنوان نماینده بخش دولتی حضور منظم و همیشگی دارند تا محصولی سالم وارد سبد غذایی خانوار شود.

وثیق اضافه کرد: کشتارگاه‌ها یکی از مراکز مهم در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشند، از این رو رعایت موارد بهداشتی مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور جز موارد اصلی در هر کشتارگاهی محسوب می‌شود.

وثیق گفت: کشتارگاه صنعتی دام قزوین دشت بره یکی از کشتارگاه‌های نمونه در سطح استان و حتی کشوری بوده که وظیفه تامین بخش عمده گوشت استان را بر عهده دارد.

 سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از عموم مردم خواست برای تهیه انواع فرآورده‌های خام دامی به مراکز مجاز و مورد تایید اداره دامپزشکی مراجعه کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف بهداشتی، مراتب را با شماره ۱۵۱۲ و یا اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع رسانی کنند تا تا کارشناسان دامپزشکی در اسرع وقت نسبت به پیگیری تخلفات بهداشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان