۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین تاریخچه تشکیل تیپ ۸۲ حضرت صاحب‌الامر قزوین نگارش می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۷۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۶ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین:

تاریخچه تشکیل تیپ ۸۲ حضرت صاحب‌الامر قزوین نگارش می‌شود

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین از نگارش تاریخچه تشکیل تیپ ۸۲ حضرت صاحب‌الامر قزوین خبر داد.

تاریخچه تشکیل تیپ ۸۲ حضرت صاحب‌الامر قزوین نگارش می‌شود
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ به نقل از روابط‌عمومی سپاه استان قزوین، مهرداد افروزی در جلسه شورای نگارش تاریخچه تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین که با حضور سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد، حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب یکی از آثار آن دوران است. بنابراین جمع‌آوری خاطرات و همچنین استفاده از شیوه‌های هنری جذاب برای انتقال آنها به نسل جدید امری ضروری است.

وی افزود: دفاع مقدس، جهاد و شهادت باید زنده نگه داشته شوند تا نسل امروز به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفرید، ملحق شود.

سردار حاج عبدالله عراقی رئیس پژوهشکده دفاع مقدس در این مراسم بیان کرد: رزمندگان و شهدای عزیز و گران‌قدری که در دفاع مقدس، خون مطهرشان را نثار کردند برترین و قوی‌ترین پیمان‌ها را با خداوند متعال بستند لذا لزوم اقدام برای این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی گفت: نگارش تاریخچه تیپ ۸۲ سپاه استان قزوین باید زودتر از این انجام می شد و خاطرات و بیانات فرماندهان و مسئولین وقت به رشته تحریر در‌می‌آمد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ ظهرابی فرمانده سابق سپاه استان قزوین اذعان کرد: رزمندگان و مسئولان وقت قزوین برای تشکیل تیپ ۸۲ مشقت‌های فراوانی را متحمل شدند و ثمر این زحمات بعد از نگارش تاریخچه این یگان پر افتخار به سمع و نظر مردم شهیدپرور قزوین و ملت ایران خواهد رسید.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین نیز در بخش دیگری از جلسه خاطرنشان کرد: قزوینی‌ها در دوره‌های مختلف و در ماموریت‌های دفاع از حریم اسلام خوش درخشیده‌اند و در دوران دفاع مقدس، مرزبانی و جبهه مقاومت با کارنامه درخشان از عملکرد خود، اسم و رسم خوبی را ثبت کرده‌اند.

وی گفت: برای ثبت و ضبط این ایثار و از خودگذشتگی، امکانات و تجهیزات مربوط به نگارش و مصاحبه با افراد دخیل در تشکیل این یگان همیشه موفق هم‌اکنون آماده است و سپاه استان قزوین برای تحقق این موضوع مهم آمادگی خود را اعلام می‌کند.

انتهای خبر/ 1300
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان