۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین ابلاغ تعرفه گاز طبیعی مشترکین خانگی برای دوره سرد سال
کد خبر: ۳۶۵۷۵۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۶ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

ابلاغ تعرفه گاز طبیعی مشترکین خانگی برای دوره سرد سال

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین از ابلاغ تعرفه جدید گاز طبیعی برای بخش خانگی در دوره سرد سال خبر داد.

ابلاغ تعرفه گاز طبیعی مشترکین خانگی برای دوره سرد سال

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین؛ علی حجتی پور گفت:در تعرفه جدید ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران، ۵ اقلیم در نظر گفته شده که استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در سه اقلیم اول قرار دارد.

وی افزود: ۱۲ پله مصرف در این تعرفه برای مصرف مشترکین در نظر گرفته شده که پله‌های ۱ تا ۳ با عنوان کم مصرف، پله‌های ۴ تا ۶ با عنوان مصرف متوسط، پله‌های ۷ تا ۱۱ به عنوان پر مصرف و در نهایت پله ۱۲ با عنوان بسیار پر‌مصرف تعریف شده است.

حجتی پور با اشاره به الگوی مصرف بهینه اظهار داشت: مشترکین عزیز با توجه به محل زندگی و مهمتر از آن با توجه به میزان مصرف خود در هر دوره از ایام سرد سال در این پلکان قرار خواهند گرفت و هرچه مصرف مشترکین استان متعارف‌تر باشد در پلکان پایین‌تر قرار گرفته و در نتیجه قبض گاز متعارفی دریافت خواهند کرد.

وی بر مصرف بهینه گاز طبیعی توسط مشترکین تأکید و بیان کرد: نکاتی همچون رعایت محدود دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در منازل و اماکن مسکونی، باز نگه داشتن فضای پیرامون بخاری و رادیاتورهای شوفاژ، خاموش کردن لوازم گرمایشی موجود در اماکن کم تردد، استفاده از لوازم گازسوز دارای برچسب رده انرژی (با رده بالا)، استفاده از پرده‌های ضخیم برای در‌های ورودی و پنجره‌های فضا‌های مسکونی، استفاده از لباس‌های مناسب گرم و مناسب فصل سرد سال در منازل و مسدود کردن دریچه‌های کولر از جمله نکات ساده، ولی مهمی است که مشترکین عزیز با رعایت آن به می‌توانند به مصرف بهینه گاز برسند.

در این تعرفه شهر‌های خرمدشت، آوج، آبگرم، کوهین به همراه روستا‌های تابعه در اقلیم یک قرار دارند. اقلیم سه رازمیان و روستا‌های آن را در برمی‌گیرد و اقلیم دو شامل همه مناطق استان به جز موارد مشمول اقلیم یک و دو می‌شود.

دوره فصل سرد سال از امروز ۱۶ آبان ماه رسما آغاز می‌شود بنابراین لازم است همه شهروندان با رعایت نکات مربوط به مصرف بهیه و ایمنی گاز، فصل سرد خود را با گرمای آرامش همراه کنند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان