۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ظلم به بشریت در پیشرفت‌های علمی آمریکا نمایان است
کد خبر: ۳۶۵۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۷ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

ظلم به بشریت در پیشرفت‌های علمی آمریکا نمایان است

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: از ابتدا علم و پیشرفت کشور‌های استکباری در راستای اهداف شیطانی و پلید بوده است.

ظلم به بشریت در پیشرفت‌های علمی آمریکا نمایان است
محمدرضا خانلری در گفتگو با خبرنگار علم‌وفناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اظهار کرد: واژه توسعه و علم هر دو به جهاتی مقدس و دارای اصالت هستند، صلح موضوعی است که همه انسان‌ها به طور ذاتی و فطری دوست دارند.

وی افزود: برای کلمه توسعه تعابیر متفاوتی وجود دارد. برخی توسعه و رشد را هم‌معنی می‌دانند اما مفهوم رشد به عبارتی این است که انسان قدمی را بالاتر از قدم برداشته شده از قبل بردارد فارغ از اینکه به کجا برسد.

خانلری ادامه داد: وقتی صحبت از توسعه می‌شود، می‌توان گفت این حرکت و رشد هدفمند است و در همه زمینه‌ها اعم از علم و اقتصاد و اجتماع و اخلاقیات به صورت متوازن قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به مصادیقی از سوء‌استفاده ابرقدرت‌های جهان به ویژه آمریکا از علم در جنایت نسبت به بشریت اضافه کرد: امريکا در بدو تاسیسش بیش از ۲۰۰ جنگ داشته است که به طور متوسط هر سال یکی صورت گرفته‌ و اساساً به یک ماهیت و هویت خشونت طلب و سلطه‌گر عادت کرده‌ است و از بدو تولد این ویژگی غیراخلاقی همراه او بوده‌ است.

خانلری با اشاره به هویت خشونت‌طلبی آمریکا بیان کرد: سران آمریکا از ابتدا بر علیه مردم بومی آمریکا جنگ و جنایت کرده‌ وبه طور کلی نطفه‌ کشور آمریکا اینگونه بسته شده‌ است.از بین جنگ‌ها و جرم و جنایتی که این کشور مرتکب شده‌است حتی کشورهای اروپایی هم مصون نماندند.

وی افزود: سلطه‌گری و خشونت و جنگ طلبی آمریکا نه تنها برای ایران بلکه برای کشورهای اروپایی هم بوده است به طوری که در ۱۹۴۸ به برلین حمله کرده‌ و یا در جنگ جهانی اول و دوم از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده کرده‌ بود.

خانلری گفت: قطعاً دانشمندان آن زمان که تاسیس‌کننده اولین فناوری‌ها بودند و این پایه را محکم کردند فکرشان را هم نمی‌کردند که روزی از این علم و فناوری سوءاستفاده شود و برعلیه مردم به کار رود.

جنایات امریکا در سراسر جهان گستره است

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: جنایت آمریکا فقط این نکات ذکر شده نیست بلکه در جنگ ویتنام از ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۸ جنایتی نبود که بر علیه مردم به کار نبرند؛ گستره جنایات این کشور اساساً به یک نقطه و ناحیه و منطقه و قاره ختم نمی‌شود بلکه در سرتاسر جهان این جنایت گسترده شده‌ است.

خانلری اذعان کرد: در افغانستان و عراق جنایت‌های بزرگی صورت گرفته‌ است، در ۱۰ سال اخیر بر علیه مردم مظلوم یمن ظلم و ستم صورت گرفته‌ و بلاخره این جنایت‌های بی‌سابقه تاریخ درباره مردم مظلوم غزه که در محدوده جغرافیایی کوچک با آن تراکم جمعیتی از جمله کودک و زن و مرد را به خاک و خون کشید.

وی گفت: افراد وقتی می‌خواهند بمب یا سلاح درست کنند هزینه زیادی باید صرف کنند و در عین حال تکنولوژی بالا می‌خواهد. اخیراً یمنی‌ها برای دفاع از هم‌وطنان یا هم‌نوع خودشان که انسان‌های مظلومی هستند موشک به سمت اسرائیل پرتاب کردند و آمریکا با این فناوری پیشرفته‌ای که دارد موشک را در هوا خنثی کرده‌ است.

خانلری عنوان کرد: موضوع اینترنت که هر روزه انسان با آن سر و کار دارد؛ اگر بخواهیم پیامی را از یک طرف دنیا به طرف دیگر ارسال کنیم تکنولوژی و علم بسیار بالایی می‌خواهد و برخی کشور‌های ابرقدرت از جمله آمریکا به صورت منفی از آن استفاده می‌کند.

وی افزود: آمریکا همواره درصدد است تا علم و فناوری خود را به گونه‌ای استفاده نند تا بتوانند، افکار و فرهنگ نامتعارف خود را در کشورهای دیگر طبق میل خود ترویج دهد که تا حدودی هم موفق شده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروزه موضوع رسانه افکار بشریت را مسموم کرده‌ است؛ این مسائل بیان شده‌ نمونه‌هایی از اهداف شیطانی و فردی و منطقه‌ای آمریکا و برخی کشور‌های ابرقدرت است که به واسطه پیشرفت علمی صورت پذیرفته‌ است.

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: یکی از نتایج این اهداف، نسل‌کشی‌های بی‌شمار است مانند اتفاقاتی ناگواری که در یک ماهه اخیر در غزه افتاده و ادامه دارد و حرکت جهان استکبار در همین راستا ادامه دارد.

خانلری با اشاره به دستاورد‌های علمی ایران گفت: ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب در ۴۵ سال اخیر دستاورد‌های خوبی داشته‌ است. برای مثال دستاورد علمی اصلاح ژنتیک در زمینه کشاورزی که ایران این علم را در جایی استفاده می‌کند که منجر به محصول با کیفیت‌تر و پایدار و رشد و توسعه انسان می‌شود.

این استاد دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه ایران جنبه‌های مثبت توسعه و پیشرفت علمی را نشان‌ می‌دهد، بیان کرد: اسلام اگر توصیه به علم می‌کند منظور این است که علم را در جهت صلح و دفاع از خود به کار ببرد و اگر ساخت سلاح جنگی را هم توصیه کرده در راستای تهاجم امر نکرده بلکه در جهت دفاع توصیه شده‌ است.

 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان