۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین غیرمنتظره‌های لیگ ۲۳
کد خبر: ۳۶۵۷۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

روی دیگر فوتبال؛

غیرمنتظره‌های لیگ ۲۳

در فوتبال ایران تیم‌های زیادی وجود داشتند که فصل را رویایی شروع کردند اما در ادامه راه، همه‌چیز روی سرشان خراب شد. نشانه‌ها اینطور می‌گویند که این سه تیم، به این دسته تعلق ندارند.

غیرمنتظره‌های لیگ ۲۳
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین؛ درست در همان روزهایی که بین چند تیم بالانشین در جدول رده‌بندی لیگ برتر، جنگ و جدول به اوج خودش رسیده است و دعواهای میلیاردی همچنان ادامه دارد، تیم‌هایی در این لیگ می‌درخشند که خیلی پایین‌تر از سقف بودجه بسته شده‌اند؛ تیم‌هایی که هیچ‌کس انتظار نداشت در این مقطع سخت از فصل، اینچنین نمایش‌های درخشان و چشم‌نوازی را ارائه کنند اما آنها هم خوب بازی می‌کنند و هم خوب نتیجه می‌گیرند. این، بازتاب‌دهنده روی دیگری از فوتبال در ایران است، فوتبالی که به جای ستاره‌های گران‌قیمت و مربیان همیشه عصبانی، روی کاکل پرانگیزه و مربیان جاه‌طلب می‌چرخد.

 

شمس‌آذر، این تیم را پیش‌بینی نکنید

وقتی سعید دقیقی و تیمش، یک به یک رقبای لیگ یکی را تارومار می‌کردند، همه باور داشتند فرم جذاب این تیم به لیگ برتر منتقل نخواهد شد. شروع فصل با امتیاز منفی هم کافی بود تا همه شمس‌آذر را در بین گزینه‌های سقوط قرار بدهند. اوضاع این تیم در لیگ برتر اما هفته به هفته بهتر شد و بردهای جذاب و مهمی را به دست آورد و در عین حال، فوتبالی به‌شدت هجومی و رو به جلو را به نمایش گذاشت. ۳هفته پیش و قبل از بازی‌های دشوار این تیم باز هم پیش‌بینی می‌شد که تیم دقیقی با مشکل روبه‌رو شود اما گرفتن ۷امتیاز از تراکتور، فولاد و استقلال در ۳بازی متوالی نشان داد که نباید این تیم را پیش‌بینی کرد. سبزهای قزوین مقابل استقلال، برای برنده شدن به زمین آمدند و علاقه‌ای به فرو رفتن در لاک دفاعی نداشتند. آنها در حالی یک امتیاز از تیم صدرنشین لیگ برتر گرفتند که در این بازی، تیم برتر زمین بودند و حتی موقعیت‌های بیشتری به‌وجود آوردند. این فرم از بازی برای تیمی که تازه از لیگ یک آمده، نخستین تجربه تاریخش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد و در تابستان هم ستاره خاصی را به خدمت نگرفته، بی‌نظیر است. در توصیف شمس‌آذر همین کافی است که گلر سوم فصل گذشته آنها در لیگ یک، حالا به گلر اول‌شان در لیگ برتر تبدیل شده و بسیار هم مطمئن نشان می‌دهد. آنها این روزها یک‌دست‌ترین تیم فوتبال ایران هستند، دستاوردی که قطعا تلاشی انکارنشدنی و توجهی بیش از حد به جزئیات، پشت آن نهفته است.

 

ملوان؛ چه تیمی دارد مهدی تارتار!

چه ملوانی دارد این انزلی؛ این جمله سال‌ها قبل در یکی از رسانه‌ها در توصیف ملوان نوشته شد و برای همیشه در بین خاطرات خوب انزلیچی‌ها قرار گرفت. حالا انگار بعد از مدت‌ها باید دوباره این جمله را برای ملوان به‌کار برد. تیمی که سپاهان را در اصفهان شکست می‌دهد، کاری کرده است کارستان. همین ملوان اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود، به جای تساوی روبه‌روی پرسپولیس، این تیم را هم شکست می‌داد. ایستادن روی سومین سکوی جدول، بدون شک ارتفاع دلخواه ملوان به شمار می‌رود، تیمی که دوست دارد مثل گذشته، دوباره بهترین تیم شهرستانی فوتبال ایران لقب بگیرد. نتایج ملوان از این جهت بسیار ارزشمند هستند که آنها در همین تابستان، با تغییرات زیادی روبه‌رو شدند و زمان زیادی برای خو گرفتن به شرایط جدید نداشتند. این تیم دیگر به چیزهایی مثل بقا در لیگ برتر فکر نمی‌کند و خواب‌های به‌مراتب بزرگ‌تری برای خودش دیده است.

 

ذوب‌آهن، سروصدا لازم نیست

۹بازی و ۱۵امتیاز؛ ذوب‌آهن نیز در این فصل درست به خوبی ملوان نتیجه گرفته است. ذوب فصل گذشته هم یکی از تیم‌های خوب فوتبال ایران بود و این بار هم با کمترین سروصدا، بازدهی بسیار خوبی داشته است. حضور محمد ربیعی، تأثیرات مثبتی روی ذوب داشته و آنها به لحاظ تاکتیکی، یکی از تیم‌های خوب این فصل هستند و بازیکنانی مثل جواد محمدی نیز در این تیم، به مهره‌های درخشانی تبدیل شده‌اند. ذوب کاملا به دور از هیاهوی معمول فوتبال ایران، با همه تمرکز سرگرم فوتبال بازی کردن است.

 

آنها ادامه می‌دهند؟

کاری که این تیم‌ها در این فصل انجام دادند، به‌شدت سزاوار احترام به‌نظر می‌رسد. سؤال بزرگ اما اینجاست که آیا آنها به این مسیر ادامه می‌دهند؟ در فوتبال ایران تیم‌های زیادی وجود داشتند که فصل را رویایی شروع کردند اما در ادامه راه، همه‌چیز روی سرشان خراب شد. نشانه‌ها اینطور می‌گویند که این ۳ تیم، به این دسته تعلق ندارند اما به هر حال هنوز دو سوم این فصل باقی مانده و این تیم‌ها نیز در ادامه فصل باید خودشان را برای چالش‌های زیادی آماده کنند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان