۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین خروج واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدرجایی از مدار تولید
کد خبر: ۳۶۵۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

در تداوم فعالیت‌های تعمیرات نیروگاهی انجام شد؛

خروج واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدرجایی از مدار تولید

واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت۱۰۰ مگاوات به منظور بازدید دوره‌ای از مدار تولید برق خارج شد .

خروج واحد شماره ۳ بخاری نیروگاه شهیدرجایی از مدار تولید
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر اظهار داشت: مطابق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده، واحد شماره سه بخاری سیکل ترکیبی برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای، از مدار تولید برق خارج شد.

غنوی افزود: این دوره از برنامه‌های تعمیراتی که به منظور کسب آمادگی تولید برق در پیک تابستان انجام می‌شود، بازديد توربين وژنراتور، بازديداز والوهاي اصلي توربين، بازديدالكتروموتورها ، بازدید پمپ‌ها وفن‌هاي 6.6كيلو ولت و 400 ولت، بازديد و دمونتاژ ياتاقان‌ها و... بخشی از اقداماتی است که از سوی متخصصان امورتعمیرات مکانیک نیروگاه به انجام می‌رسد.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی، درادامه بیان داشت: در حوزه الکتریک و ابزار دقیق هم توسط متخصصان نیروگاه، بازدید و سرویس بریکرهای 6/6 کیلوولت، بازدید و تست كنترل ظرفيت باتري‌ها و شارژرهای 125 ولت و 25 ولت، سرویس ترانسفور ماتو‌ها ، تنظیم سیستم اطفای حریق و انجام تست‌های مربوطه بر روی انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی را انجام خواهند داد.

غنوی در پایان گفت: تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد شماره سه بخاری، به مدت 20 روز و از سوی کارکنان تعمیرات سه گانه مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق این نیروگاه به منظور افزایش آمادگی واحدهای سیزده گانه به انجام خواهد رسید.

هم اکنون 5 واحد بخاری و گازی این نیروگاه در دست تعمیرات است که بر اساس برنامه تدوینی و در مجموع تا پایان اردیبهشت سال آینده، تعداد 17 برنامه تعمیراتی به انجام خواهد رسید.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان