۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین دستگیری برخی معاونان و مشاوران وزرا در گشت ارشاد مسئولان
کد خبر: ۳۶۵۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۴ ساعت: ۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی دولت در جمع دانشجویان قزوین عنوان کرد:

دستگیری برخی معاونان و مشاوران وزرا در گشت ارشاد مسئولان

سخنگوی دولت گفت: در بسیاری از مواقع با کمک نهادهای نظارتی درون قوه مجریه و وزارت اطلاعات دستگیری‌هایی را حتی در سطوح معاون وزیر و مشاور وزیر داشته‌ایم.

دستگیری برخی معاونان و مشاوران وزرا در گشت ارشاد مسئولان
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ علی بهادری جهرمی در برنامه «مسئولین پای میز مطالبه» دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که شامگاه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد آیت‌الله رئیسی در برخورد با فساد مشخص است و در سابقه ایشان هم به طور واضح نمایان است.

وی افزود: این دولت تعارفی در حوزه فساد و تخلف با کسی ندارد یعنی خط قرمز آقای رئیس جمهور بوده و جزو میثاق‌هایی است که از همکارانش گرفته و به همین دلیلی گشت ارشاد مسئولان را ایجاد کردند.

سخنگوی دولت گفت: بازرس ویژه رئیس جمهور در گشت ارشاد مسئولان فعال است و اختیارات ویژه رئیس جمهور و کل وزیران را داراست.

این مسئول بیان کرد: در بسیاری از مواقع با کمک نهادهای نظارتی درون قوه مجریه و وزارت اطلاعات دستگیری‌هایی را حتی در سطوح معاون وزیر و مشاور وزیر داشته‌ایم.

جهرمی تاکید کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که خود دولت در مبارزه با فساد پیشگام است و شماره‌ای را هم جهت گزارش فساد اعلام کردند.

رویکرد دولت در برخورد با فساد مشخص است 

وی در پاسخ به حواشی فرمانداری قزوین گفت: این اتفاق در حیطه قوه قضائیه است و طبیعتاً پرسشگری در این زمینه حق مردم بوده و مسئولان باید پاسخ دهند و بدون شک مقامات قضائی استان هم استدلال‌هایی در این زمینه دارند که می‌توانید جلسات پرسش‌گری و کرسی‌های آزاداندیشی برگزار کنید.

سخنگوی دولت ادامه داد: نگاه دولت در این حوزه‌ها کاملاً مشخص بوده و کسی که مقابله با فساد می‌کند نیز به او نشان اعطاء کرده و حتی او را به عنوان فرماندار انتخاب می‌کند.

وی ادامه داد: آغاز سالروز ۱۳ آبان با تبعید امام راحل در سال ۴۳ بود، بعد از آن کشتار دانش آموزان در آبان ۵۷ و سپس پاسخ قاطع و کوبنده دانشجویان و بخشی از دانش آموزان در آبان ۵۸ به اقداماتی که آمریکاییان و رژیم سلطنتی علیه ملت ایران داشتند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز نگاه مقاومت قوی‌تر از همیشه است، گفت: فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قلب تپنده و کلام مشترک جهان اسلام بوده، هست و خواهد بود.

جهرمی ادامه داد: واقعه ۱۳ آبان نشان داد که نه یک حکومت، نه یک مجموعه ای از کشورها، نه یک مجموعه نظامی، بلکه صرفا یک مجموعه خودجوش انقلابی دانشجویی، یعنی یک جمع دانشجویی بدون سلاح و بدون امکانات ظاهری و مادی به تنهایی در تهران اقدامی انجام داد که هیمنه پوشالی این قدرت استعماری و استکباری جهانی را زیر سوال برد.

وی اضافه کرد: امروز ملت‌های بیدار جهان واکنش درست انجام می‌دهند اما متاسفانه در برخی کشورها که باید اقدامات جدی‌تری در تحریم رژیم صهیونیستی در حق تعیین سرنوشت مسلمانان فلسطینی به عمل آورند، عملکرد قابل دفاعی ندارند.

این مسئول در خصوص سوال یکی از دانشجویان که در خصوص تسهیلات بانکی و تورم موجود در حوزه مسکن، گفت: اهدای تسهیلات به خودی خود ایجاد نقدینگی می کند و پایه پولی را بالا می‌برد، تورمی که ما قبلا داشتیم چرا ایجاد شد؟ چون نقدینگی ایجاد شده و خلق پول شده بود.

مسکن در ریل مهار تورم 

وی افزود: در حوزه تسهیلات، آخرین تصمیم دولت که یک ماه پیش صورت گرفت، ارائه تسهیلات بانکی جهت هدایت شهروندان به سمت شهرهای کوچک و روستاها بود، به همین جهت میزان این تسهیلات در شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت و روستاها به سه میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافت و در روستاها این وام با سود پنج درصد در نظر گرفته شد.
 
وی در پاسخ به برنامه دولت برای کاهش اجاره مسکن اظهار کرد: دولت لایحه این مسئله را تقدیم مجلس کرده است، در افزایش قیمت اجاره دو عامل اصلی و فرعی دخالت دارند، عامل اصلی افزایش قیمت مسکن است.

جهرمی عنوان کرد: در سال‌های گذشته تولید مسکن متناسب با نیاز کشور نبود، تا جایی که وزیر راه‌وشهرسازی دولت قبل اعلام کرده بود که چرا اصلا باید مسکن بسازیم؟ مگر ما مسئول ساخت مسکن هستیم؟ ساخت مسکن را در کشور متوقف کردند و امروز ما دچار فاصله جدی در حوزه عرضه و تقاضا آن شده‌ایم.
 
بهادری جهرمی ادامه داد: نیاز مسکن براساس گزارش کارشناسان در سال حدود یک میلیون واحد است اما تولید مسکن در دولت قبل سالانه به نصف این مقدار هم نمی‌رسید، در حالی که در ابتدای دهه ۹۰ سالی ۸۵۰ هزار مسکن می‌ساختیم، ولی ترمز تولید مسکن در دولت دوازدهم کشیده شد.

این مسئول تاکید کرد: تا وقتی که ساخت مسکن جبران نشود اجاره بها کنترل نخواهد شد و چون طی دو سال گذشته اقداماتی در جهت ساخت و ساز شروع شده الحمدالله طی سه ماه اخیر تورم مسکن مهار شده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان