۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین فریاد استکبارستیز ی مردم قزوین در سالروز ۱۳ آبان
کد خبر: ۳۶۵۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۳ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

فریاد استکبارستیز ی مردم قزوین در سالروز ۱۳ آبان

امروز قزوینی‌ها مانند هرسال گل کاشتند، حضوری به مراتب پررنگ‌تر و پرشورتر؛ کوچک و بزرگ، زن و مرد، مادران کودک به بغل در زیر باران، پدرمردهای عصا به دست و کاسبان خوش غیرتی که کسب و کار خود را برای حمایت از مظلومین رها کرده بودند.

فریاد استکبارستیز ی مردم قزوین در سالروز ۱۳ آبان
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین؛ راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور، ساعت 9:30 صبح امروز با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان قزوینی آغاز شد.

دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم قزوین در راهپیمایی 13 آبان فاصله میدان میرعماد تا میدان آزادی را طی کرده و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

جمعیت زیادی آمده بودند، در مسیر راه آنچه که دیده می‌شد جمعیت بود و جمعیت! تقریبا همه آمده بودند، فرقی نمی‌کند نوجوان، جوان یا پیر! پای دفاع از مظلوم و انزجار از ظالم و مستکبر که به میان باشد، همه احساس تکلیف می‌کند.

امروز قزوینی‌ها مانند هرسال گل کاشتند، حضوری به مراتب پررنگ‌تر و پرشورتر؛ کوچک و بزرگ، زن و مرد، مادران کودک به بغل در زیر باران، پدرمردهای عصا به دست و کاسبان خوش غیرتی که کسب و کار خود را برای حمایت از مظلومین رها کرده بودند.

دختران و پسران دانش‌آموز نسل آرمان که با شور و احساس فراوان فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ آمریکا سر می‌دادند و پرچم‌های زیبای ایران و فلسطین را روی دستان خود بالا می‌بردند.



امیر یکی از همین نوجوان‌های خوش غیرت است او در مورد دلیل حضور در راهپیمایی روز 13 آبان می‌گوید: همه ما دانش‌آموزان نه فقط در کشور ایران بلکه در تمام نقاط جهان وظیفه داریم که از حق دفاع بکنیم.

وی ادامه می‌دهد: ما دانش‌آموزان امروز اینجا هستیم تا بگوییم در کنار مظلومان و مستضعفان جهان هستیم، استکبار جهانی، اسرائیل و آمریکا بدانند که با ما طرف هستند، ما با همه جهانیان که طرفدار حق هستند از فلسطین و تمام مظلومان جهان دفاع خواهیم کرد.

فرقی نمی‌کند پسر یا دختر، دانش‌آموز یا بسیجی همه یک شعار را سر می‌دهند «مرگ بر اسرائیل» و تمام خشم خود را با سر دادن این شعار به رخ جهانیان می‌کشند.

رضا دانشجوی بسیجی است که گویی خود را برای دفاع از مردم غزه و فلسطین آمده کرده است، وی در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: من به عنوان دانشجوی بسیجی آمده‌ام بگویم که حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه اعلام می‌کنم و به آنها می‌گویم که تنها نیستید.

این دانشجوی قزوینی ادامه می‌دهد: من یک جان ناقابل دارم که انشاالله در راه پیروزی قدس و اسلام خواهم داد.

 
کمی آن طرف‌تر در میان جمعیت عظیم بانوان آنچه بیشتر از همه به چشم می‌آید حضور گسترده دانش‌آموزان  دختر به همراه همکلاسی‌هایشان است.

سمانه دختر 11 ساله قزوینی در حالی که چهره‌اش را از لنز دروبین می‌‌دزدد، بلند می‎‌گوید: یک پیامی برای مستکبرین دارم که هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، ما همه نوجوان‌ها پشت مردم غزه هستیم، نمی‌گذاریم آب تو دل بچه‌های غزه تکان بخورد.

او ادامه می‌دهد: ما دانش‌آموزان باید با درس خواندن، شعار دادن و شرکت در راهپیمایی از فلسطین حمایت کنیم و از امر رهبر خود پیروی کنیم.

یکی دیگر از دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم بیان می‌کند: با شرکت پرشور در این راهپیمایی به صهیونیست‌ها و مستکبران جهان اعلام کنیم‌، آزادیخواهان جهان هرگز جنایات آن‌ها را فراموش نمی‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: ما با حضور پرشور خود در مراسم 13 آبان آمده‌ایم تا علاوه بر اعلام پیروی از رهبر خود، اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنیم.



یکی از شهروندان قزوینی حاضر در این راهپیمایی در خصوص روز ۱۳ آبان و استکبارستیزی می‌گوید: ۱۳ آبان و جریان ضد استکباری آن همواره در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد ماند، در سال ۵۸ دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کرده و بر علیه استکبارستیزی شوریدند.

وی ادامه می‌دهد: آمریکا و هم‌پیمانانش باید بدانند راه استکبارستیزی هرگز در ایران متوقف نخواهد شد، روی نسل جدید ایران حساب باز کنند.
 
جمعیت به میدان آزادی میعادگاه اصلی 13 آبان می‌رسد در همان فشردگی و انسجام جمعیتی حضور پررنگ مسئولان استانی بیشتر از سال‌های گذشته به چشم می‌خورد.

استاندار قزوین و معاونینش، شهردار و اعضای شورای شهر، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی، فرماندهان و نهادهای نظامی، مدیران واحدهای خصوصی و مردمی همه و همه برای کشیدن خط و نشان به برای مستکبرین جهان به خط شده بودند.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین گفت: امروز در ۱۳ آبان سال ۱۴۰۲ حرف ۴۵ ساله ملت ایران برای جهانیان روشن و آشکار شد، اینکه آمریکا جنایتکار است و در هر جایی ورود پیدا کند جز خرابی، جنگ و خسارت چیزی به بار نخواهد آورد.

همچنین عباس کاظمی سرپرست فرمانداری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین در گفتگو با صبح قزوین اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهیپمایی ۱۳ آبان یک پیام دارد که آن این است شیشه عمر نظام سلطه جهانی، خصوصا آمریکا با همه سرسپردگانش انشاالله در آستانه شکستن است.



مسعود خواجه‌وند مدیرشرکت توزیع نیروی برق قزوین نیز در حاشیه برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره جنایات رژیم صهیونسیتی بر مردم غزه و شهادت هزاران فلسطینی بی‌گناه اظهار کرد: اتفاق بی‌نظیری در حال رخ دادن است به همه مردم دنیا پیغام  مخابره می‌شود که مردم غزه تنها نیستند.

وی افزود: اسرائیل باید بداند، تمام کشورهای اسلامی پشتوانه مردم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

خواجه‌وند بیان کرد: امروز شاهد هستیم دانشجویان، دانش‌آموزان، بسیجیان و یک صدا پشت مردم غزه هستند، قطعا خون پاک شهدای غزه و این حمایت‌ها باعث می‌شود که مردم غزه موفقیت خود را به تمام جهان ثابت کنند.
 
به گزارش خبرنگار سیاسی صبج قزوین، در راهپیمایی 13آبان شهر قزوین میزبان علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت بود.

حاضران در میدان آزادی تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهونیستی به شهادت رسیدند، در دست دارند.

تجمع کنندگان همچنین با همراه داشتن دست نوشته‌هایی ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های خصمانه آمریکا و رژیم صهونیستی، خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

در مسیر راهپیمایی امروز غرفه‌های تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال کردند.

همچنین در پایان مراسم ضمن خواندن بیانیه، مردم و دانش‌آموزان پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

انتهای خبر/2001
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان