۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین از دوئل استقلال و شمس‌آذر تا مرگ تلخ با الکل
کد خبر: ۳۶۵۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۲ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

قزوین در هفته‌ای که گذشت؛

از دوئل استقلال و شمس‌آذر تا مرگ تلخ با الکل

آن‌چه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « قزوین در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار قزوین و دیگر شهرستان‌های قزوین می‌باشد.

از دوئل استقلال و شمس‌آذر تا مرگ تلخ با الکل
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «صبح قزوین»، گزیده‌ای از سرخط خبرهای یک هفته گذشته در استان قزوین را مطالعه می‌کنید.
 
لغو کارگاه آموزشِ پرورش خوراک حرام در قزوین

جدا از اینکه این کارگاه با چه هدف و محورهایی قرار بود اجرا شود، نوع طراحی پوستر جنجالی این همایش بود که گویی به دنبال شکستن قبح خوردن حشرات توسط انسان بوده است، موضوعی که از نظر اسلام حرام و جز در مواردی محدود جایز شناخته نمی‌شود.این کارگاه با پیگیری ها لغو شد.
 
ایجاد کارگروه شهر دوست‌دار کودک در شورای شهر قزوین
 
رئیس شورای شهر قزوین ضمن تاکید بر ایجاد کارگروه تخصصی در زمینه شهر دوست‌دار کودک گفت: برای تحقق شهر دوست‌دار کودک باید بتوانیم به نیازهای این قشر در تمامی طراحی‌های شهری بپردازیم.
 
ورود بیش‌ از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در قزوین
 
در استان قزوین تاکنون دو دوره در ایجاد و شناسایی شبکه کنشگران دختر برگزار شده که در این راستا ۲۰۰ دختر نوجوان به عنوان کنش‌گران جوان در فعالیت‌های فرهنگی جهاد تبیین مشارکت می‌کنند، امسال نیز مقرر است تا پایان سال بیش از ۵۰۰ دختر نوجوان به شبکه کنش‌گری در راستای جهاد تبیین اضافه شود.
 
مسمومیت ۱۷ نفر با الکل در قزوین
 
۱۷ نفر به علت مسمومیت با الکل در یکی از مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند. دو نفر از مسمومان فوت شدند و سه نفر از آنها پس از اقدامات درمانی و بهبودی نسبی بیمارستان را ترک کردند.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین منصوب شد
 
طی حکمی از سوی محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، عباس کاظمی با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین منصوب شد.
 
پرداخت کامل مطالبه گندم‌کاران قزوینی
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: دولت خود را موظف به حمایت از کشاورزان در طرح های خرید تضمینی می داند و در این زمینه کل تعهد دولت به مبلغ ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان به گندم‌کاران استان پرداخت شده است.
 
بازداشت مدیران ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان
 
در روزهای اخیر مدیران دو شرکت پیش‌فروش خودرو که با جذب سرمایه‌های مردم با اقدامات متقلبانه وعده تحویل خودرو داده بودند با دستور قضائی دستگیر شدند.
 
مدیر یکی از این شرکت‌ها که بیش از 800 میلیارد تومان از دارایی‌های بیش از هزار نفر را دریافت نموده دستگیر شده و تعداد چهار نفر از مدیران شرکت دیگر که بیش از 400 میلیارد تومان از 500 نفر جمع‌آوری کرده بود نیز در بازداشت به سر می‌برد.

تمدید مهلت ارسال آثار قصه‌گویی تا پایان آبان ماه

دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین گفت: فراخوان این دوره از جشنواره در ۲۴ مرداد منتشر شد و در حال حاضر، مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و۹۰ ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵ آبان ۱۴۰۲ تمدید شده است.
 
برپایی نمایشگاه تخصصی کشاورزی در قزوین
 
این نمایشگاه از ۹ تا ۱۲ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان به مدت چهار روز برپا خواهد شد و کارشناسان، علاقمندان و فعالان عرصه‌های کشاورزی می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ از آن دیدن کنند.
 
پلمب ۱۰۲ واحد مشاور املاک متخلف در استان قزوین
 
در مجموعه گشت‌های مشترک از مشاورین املاک در استان قزوین مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۱۰ میلیون و۵۰ هزار ارزش ریالی جرایم انجام شده که مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۹ میلیون و۲۰۰هزار ارزش ریالی وصولی این جرایم بوده است و در مجموع ۱۰۲ واحد متخلف پلمب و اخطار دریافت نمودند.
 
کشف بیش از ۱۰۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد هزار و ۴۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی کشف و قطع شده است.
 
۳۶ مخل اقتصادی محکوم به حبس در قزوین
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی قزوین گفت: در هفت ماهه سال جاری ۳۶ نفر از مخلان اقتصادی با حکم قضات تعزیرات حکومتی به زندان معرفی شده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۵۴ درصد رشد داشته است.
 
ارائه ۲۴ خدمت الكترونيكي در شركت آب و فاضلاب استان قزوین
 
مسئول اداره نرم افزار مشترکان شرکت آبفا گفت: ۲۴ خدمت برای مشترکان آب و فاضلاب به صورت برخط از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌شود.
 
سقوط ۲۰۶ در جاده قزوین_رشت یک کشته برجای گذاشت
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از سقوط یک دستگاه ۲۰۶ در جاده قزوین-رشت و برجای گذاشتن یک مصدوم و یک کشته خبر داد.
 
۴۰ واحد بسيج دانش‌آموزی در ۴۰ مدرسه غيردولتی قزوین افتتاح شد
 
در دومین روز از هفته بسیج دانش‌آموزی، رویداد ملی چفیه‌های بهشتی به منظور راه‌اندازی واحدهای پیشگام بسیج دانش‌آموزی در سطح مدارس غير‌دولتی برگزار شد.
 
نشست مطالبه‌گری دانشجویی در قزوین با حضور سخنگوی دولت برگزار می‌شود
 
سومین نشست از سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی با عنوان «مسئولین پای میز مطالبه» با حضور دکتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در قزوین برگزار می‌شود.
 
زوج قاچاقچی در دام پلیس قزوین
 
فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری زوج قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۵ کیلو تریاک جاساز شده در سواری سمند خبر داد.
 
اختصاص ۳۰ دستگاه تاکسی در شبکه بی سیم ۱۳۳
 
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین از اختصاص ۳۰ دستگاه تاکسی در شبکه بی سیم ۱۳۳ و آژانس‌های تحت نظارت سازمان تاکسیرانی خبر داد.
 
احداث جاده قزوین ـ تنکابن به کجا رسید؟
 
رئیس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: جاده قزوین - تنکابن با مشخصات راه اصلی در فاز یک خود تا مسیر ۶۲ کیلومتری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
ذخیره ۳۵۰۰ نمونه خون بندناف در استان قزوین
 
مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی قزوین گفت: مرکز درمان جهاد دانشگاهی قزوین فعالیت خود در زمینه ذخیره بانک خون بندناف را از سال ۱۳۹۲ در قزوین آغاز کرده است و از بدو تأسیس تا کنون موفق به ذخیره‌سازی ۳۵۰۰ نمونه خون بندناف در سطح استان شده است.
 
سخنگوی دولت سخنران ویژه راهپیمایی ۱۳آبان در قزوین
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار می‌شود.
 
در ستاد تنظیم بازار استان قزوین چه گذشت؟
 
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین، ضمن ارائه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسات گذشته در خصوص کمبود شیرخشک و واردات گوشت گرم به استان قزوین، بر لزوم تداوم در روند واردات گوشت گرم با قیمت مناسب و نظارت بر کیفیت آرد، تهیه و توزیع تایر، توزیع شیرخشک در استان تاکید شد.
 
نتیجه مساوی رویارویی استقلال و شمس‌آذر قزوین
 
دیدار دو تیم شمس آذر با استقلال تهران بعد از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی به پایان رسید.
 
واژگونی اتوبوس در قزوین با ۲۳ مجروح و ۵ کشته
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور قزوین به رشت ۲۳ مصدوم و پنج جان‌باخته برجا گذاشت.
 
بیش از ۱۷ هزار کودک قزوینی غربال‌گری بینایی شدند
 
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین از سنجش بینایی بیش از ۱۷ هزار کودک سه تا ۶ ساله در سطح استان قزوین خبر داد.
 
دعوت مردم برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان
 
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایتکار از مردم استکبارستیز استان  دعوت می‌نماید تا با حضور حماسی و شکوهمند در مراسم یوم الله ۱۳ آبان در استان قزوین ، حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام نمایند.
 
افزایش آمار مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن در استان قزوین
 
سرپرست معاون فنی و عملیاتی اورژانس قزوین از افزایش آمار مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن در استان قزوین خبر داد.
 
سرپوش گذاشتن روی آدم‌های فاسد در انتخابات، خیانت به مردم است
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از چهار مؤلفه‌ای که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند سلامت انتخابات است، باید صادقانه و به دور از حیله، نیرنگ، کلک و ظاهرسازی وارد مسائل انتخاباتی شویم، سرپوش گذاشتن روی آدم‌های فاسد و اتو کشیدن و گریم این‌ها به منزله عدم سلامت در انتخابات است، این‌ها باعث می‌شود مردم دوباره به دام آدم‌های خائن بیفتند، ما باید در سلامت انتخابات جدی باشیم.
 
بررسی صلاحیت کاندیداها در نهایت دقت، عدالت و انصاف
 
استاندار قزوین گفت: بررسی صلاحیت کاندیداها که جزو وظایف اصلی هیات‌های اجرایی است باید با نهایت دقت، عدالت و انصاف انجام شود.
 
انتشار فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران
 
قزوین فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ منتشر شد.
 
 
انتهای خبر/ 1401

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان