۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ثبت محل سکونت و اقامتگاه سرپرستان خانوار در سامانه املاک فراهم شد
کد خبر: ۳۶۵۶۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۱۰ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین"

ثبت محل سکونت و اقامتگاه سرپرستان خانوار در سامانه املاک فراهم شد

ثبت محل سکونت و اقامتگاه دائمی و غیردائمی سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir فراهم شده است.

ثبت محل سکونت و اقامتگاه سرپرستان خانوار در سامانه املاک فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین»؛ مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی به منظور شفاف سازی نظام مالکیت کشور و رصد و نظارت بر بازار مسکن تهیه شده است.

 سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین درباره هدف و کارکرد سامانه املاک و اسکان کشورگفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله قانون جهش تولید مسکن، رصد و نظارت بر بازار مسکن، شفاف سازی نظام مالکیت کشور و به منظور تبیین قانون مالیات بر خانه‌های خالی تهیه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: معمولا لازم است برای هر ملکی که معامله می‌شود، سند رسمی تهیه شود و از این جهت، این نقل و انتقال ملک در ثبت اسناد، ثبت می‌شود. با این حال، این عمل به تنهایی برای شفاف سازی وضعیت املاک کشور کافی نبوده است و همین قضیه منجر شده است تا مسئولین مربوطه چاره دیگری بیندیشند و یک راه حل دیگر برای ثبت اقامتگاه و املاک تحت مالکین افراد ایجاد کنند.

وی بیان داشت: به منظور شفاف سازی نظام مالکیت در کشور، لازم است سرپرستان خانوار، املاک تحت مالکیت خود و املاکی که در آن اقامت دارند را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

هاشمی افزود: به منظور ایجاد شفافیت در وضعیت املاک کشور، ثبت نام مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir اجباری شده است و کلیه مالکین و مستاجرین باید با احراز شرایط همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، املاک تحت مالکیت خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند.

وی افزود: ثبت املاک در این سامانه، برخلاف ثبت املاک در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir اجباری است و پس از پایان مهلت ثبت نام ملک در این سامانه، دستگاه ها‌ی اجرایی، اقامتگاه فرد را با توجه به آدرس و کد پستی فرد را بر اساس اقامتگاه مشخص شده او در این سامانه بدست می‌آورند و بر این اساس، خدماتی من جمله افتتاح حساب بانکی و صدور چک و از این قبیل را به او اعطا می‌کنند.

 برای ثبت اقامتگاه مالک و غیرمالک در این سامانه، ابتدا لازم است افراد در سامانه مذکور ثبت نام کنند؛ نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان نیز به این صورت است که ابتدا باید شماره تلفن خود را وارد کرده و پس از طی مراحل احراز هویت، اطلاعات مربوط به ملک و مالکیت خود را وارد کنید.

با توجه به اهمیت ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان و توجه به این نکته که لازم است تا هم مالکین و هم غیرمالکین در این سامانه ثبت نام کرده و محل اقامت و املاک تحت مالکیت خود را در این سامانه به ثبت برسانند؛ در این دو اینفوگرافی آموزش نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان را برای شما قرار داده ایم که نحوه ثبت نام به چه طریق ممکن است و در چه صورتی لازم است افراد املاک خود را در سامانه مذکور ثبت کنند و هرکدام از این دو برای ثبت املاک خود چه مراحلی را باید طی کنند.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان