۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین ارائه ۲۴ خدمت الكترونيكي در شركت آب و فاضلاب استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۶۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۹ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول اداره نرم افزار مشترکان شرکت آبفای قزوین تشریح کرد:

ارائه ۲۴ خدمت الكترونيكي در شركت آب و فاضلاب استان قزوین

مسئول اداره نرم افزار مشترکان شرکت آبفا گفت: ۲۴ خدمت برای مشترکان آب و فاضلاب به صورت برخط از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌شود.

ارائه ۲۴ خدمت الكترونيكي در شركت آب و فاضلاب استان قزوین

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «صبح قزوین» ؛مسئول اداره نرم افزار مشترکان شرکت آبفا در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: شرکت آبفا در راستای اهداف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات به مردم اقدام به غیرحضوری نمودن خدمات کرده است. ۲۴ خدمت برای مشترکان از درگاه‌های مختلف انجام می‌شود. یکی از این درگاه‌ها پرتال شرکت آبفای استان است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. درگاه دیگر برای مشترکان سامانه تلفنی ۱۲۲ است که مشترکان می‌توانند خدمات را ثبت و دریافت کنند.

خانم حکاکیان تصریح کرد: خدمات سامانه ۱۲۲ در کنار حوادث، به ایجاد خدمات دیگر کرده است. بسیاری از سازمان‌ها هم در راستای کاهش مراجعات حضوری و الکترونیکی شدن خدمات انجام شده است. مردم برای بهره مندی از این خدمات می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. چهار درگاه ورودی برای ثبت درخواست وجود دارد. پایگاه اینترنتی، دفاتر پیشخوان، اپلیکیشن یارآب برای گوشی‌های تلفن همراه در این زمینه طراحی شده است.

وی اظهار کرد: در بخش مشترکین در نرم افزار حوادث وجود دارد که کلیه ۲۴ خدمت قابل انجام است. به محض تماس مشترک با شرکت، قبل از درخواست، اطلاعات مشترکین ثبت می‌شود. اطلاعات کد ملی و آدرس و نهایتا پروانه ساختمانی است که در بخش تلفنی انجام می‌شود. برای دفعات بعدی دیگر این اطلاعات نیاز به ثبت ندارند. پس از ثبت اطلاعات، کد رهگیری برای مشترک ارسال می‌شود. با این کد رهگیری از درگاه‌های ورودی چهارگانه می‌توانند خدمات دریافت کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان قزوین هم گفت: حدود ۲۰ خدمت شرکت آبفا به صورت کامل و جامع در بستر اینترنت برقرار است. مردم می‌توانند خدمات را به صورت صددرصدی از دفاتر پیشخوان دریافت کنند.

شجاعی گفت: باتوجه به سیاست دولت، حدود صددرصد روستا‌های استان باید به خدمات پیشخوان خدمات دولت متصل شوند. در حال حاضر هم این خدمات در روستا‌ها در حال انجام است.

مسئول اداره نرم افزار مشترکان شرکت آبفا گفت: دو بخش در پرتال برای مشترکان در نظر گرفته شده است. یک بخش میز خدمت است و بخش دیگر دریافت قبض. در میز خدمت مشترکان می‌توانند کارتابل اختصاصی تنظیم کنند. ثبت نام بر اساس کد ملی و تاریخ تولد فرد انجام شده و هویت سنجی می‌شود. مشترکان در بخش پرداخت قبض هم می‌توانند صورتحساب خود را بر اساس شناسه قبض دریافت کنند. شناسه قبض برای هر مشترک ثابت است.

حکاکیان گفت: در پیامک‌های ارسالی به مشترکین هم لینک پرداخت ثبت شده است که مردم می‌توانند از درگاه موردنظر استفاده کنند. علاوه بر بخش مشاهده سوابق، داخل قسمت پرداخت امکان چاپ هم وجود دارد. بخش مشاهده سوابق برای دریافت یک دوره یکساله در نظر گرفته شده است. علاوه بر سوابق قرائت، سوابق پرداخت هم در این بخش قابل مشاهده و حتی چاپ است.

وی تصریح کرد: این خدمات بخصوص برای مجتمع‌ها که در گذشته مراجعات زیادی داشتند، بسیار تسهیل کننده است. اعلام کارکرد کنتور هم جزو همان خدمات ۲۴ گانه است که در صورت عدم حضور در زمان قرائت کنتور، مشترکان می‌توانند وارد سامانه شوند و کارکرد خود را ثبت کنند. لینک خوداظهاری هم در صورت عدم حضور مشترکان در خانه، در پیامک وجود دارد. بهتر است تصویر کنتور هم آپلود شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

انتهای خبر/1404
منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان