۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین اجرای طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر سطح شهر قزوین
کد خبر: ۳۶۵۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۸ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین خبر داد:

اجرای طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر سطح شهر قزوین

شهردار قزوین با بیان اینکه طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر و بناهای رها شده در دستور کار شهرداری است، گفت: این بناهای مخروبه و خالی محل تخلیه نخاله و زباله و جمع شدن معتادان شده بود که ضمن نازیبایی بصری، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشت.

اجرای طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر سطح شهر قزوین
به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی «صبح قزوین»،مهدی صباغی از احداث باند کندروی ناحیه منفصل شهری مشعل‌دار در منطقه یک شهرداری به طول حدود سه کیلومتر و عرض ۱۴ متر خبر داد و اظهار کرد: در این پروژه عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، زیرسازی و جدول‌گذاری آغاز شده است.

وی افزود: ایمنی و رفاه حال شهروندان و کاهش خطرات احتمالی و تسهیل در تردد ساکنان محله مشعل‌دار از اهداف اجرای پروژه است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی جاده ناحیه منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد با نصب تابلوی راهنمای در ورودی مسیر با هدف سهولت در شناسایی مسیر و هدایت صحیح خودروهای عبوری و کاربران ترافیکی انجام شد.

صباغی از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات دال‌گذاری و سرپوشیده کردن قسمتی از کانال چوبیندر در منطقه سه شهرداری خبر داد و اضافه کرد: هدایت و کنترل آب‌های سطحی، جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب شهری، افزایش رضایتمندی شهروندان چوبیندر، ارتقای بهداشت عمومی و توسعه خدمات شهری از اهداف پروژه است.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی این پروژه از جمله خاک‌برداری، کانال‌کنی، پی‌سازی، کف‌سازی و احداث دیواره‌های سنگی طرفین کانال، پوشش بتنی پیش ساخته و زیرسازی آسفالت است و این پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به طول ۳۷۰ مترمربع طی مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر و بناهای رها شده در خیابان تبریز مشهور به عمره‌محله در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفت، گفت: این بناهای مخروبه و خالی محل تخلیه نخاله و زباله و جمع شدن معتادان و افراد معلوم الحال شده بود که ضمن نازیبایی بصری، آسیب‌های اجتماعی نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: طبق ماده قانونی ۱۱۰ شهرداری‌ها پس از صدور اخطار، مالک موظف است در مدت دو ماه نسبت به دیوارکشی یا تخریب منزل خود اقدام کند که در صورت مراجعه نکردن و امتناع مالک، شهرداری می‌تواند هرگونه اقدامی را که لازم بداند انجام دهد و هزینه آن را از مالک دریافت کند.
انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان