۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین استان قزوین در رتبه‌های آخر اجرای قانون جوانی جمعیت
کد خبر: ۳۶۵۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۸ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس خبر داد:

استان قزوین در رتبه‌های آخر اجرای قانون جوانی جمعیت

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: استان قزوین در رتبه‌های آخر اجرای قانون جوانی جمعیت قرار دارد همچنین انتقادات جدی به روند قطعه‌بندی زمین و انتخاب قطعات وارد است.

استان قزوین در رتبه‌های آخر اجرای قانون جوانی جمعیت
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ در خصوص روند اجرای واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر اظهار کرد: از ماده سه تا هفت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به حوزه مسکن خانواده‌ها اختصاص داشته و ضرورت دارد مسئولان به جد در اجرای مواد مختلف این قانون حیاتی اقدام لازم را داشته باشند چراکه کمترین کوتاهی موجب خسارات جبران‌ناپذیری در سال‌های آینده خواهد شد.

وی افزود: موضوع جمعیت یک ابرچالش عظیم و بحرانی فراگیر است که باید برای مهار آسیب‌های آن اقدام لازم و تصمیم‌گیری‌های مقتضی از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک تصریح کرد: متاسفانه براساس گزارش‌های اعلام شده، استان قزوین در رتبه‌های آخر اجرای قانون جوانی جمعیت قرار دارد همچنین انتقادات جدی به روند قطعه‌بندی زمین و انتخاب قطعات وارد است که مطالبه جدی ما و خانواده‌های مشمول، اهتمام جدی مسئولان استان برای ارتقاء این رتبه و رفع ایرادات وارد است.

وی عنوان کرد: جلسه‌ای نظارتی با محوریت بررسی آخرین وضعیت واگذاری زمین‌های رایگان به خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر در دیوان محاسبات استان با حضور مسئولان و متولیان امر برگزار شد.

محمدبیگی گفت: مسائل و مشکلات در مسیر اجرای این موضوع مورد واکاوی قرار گرفت و علل عقب‌افتادگی استان در تحویل زمین‌های رایگان به خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر بررسی شد.

خبرهای خوب از اختصاص زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: در این جلسه مسئولان ادارات راه‌و‌شهرسازی و اوقاف خبرهای خوشی هم داشتند و خوشبختانه توافقات خوبی برای ورود سازمان اوقاف جهت ایجاد بافت‌های جدید و قطعه‌بندی زمین صورت گرفته و امیدواریم به زودی شاهد احداث شهرک‌های جدید در استان باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطالبه جدی خانواده‌ها این است که در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، طبق قانون در شهرهای خودشان زمین واگذار شود که این موضوع به صورت جدی از دستگاه‌های ذی‌ربط خواسته شد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس اضافه کرد: همچنین برای شهر قزوین که دارای بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است، خانواده‌ها در شهرهای اطراف خواهان زمین هستند و گزارش‌گیری‌ها ادامه دارد.

نماینده مردم در مجلس گفت: در حال حاضر قزوین در بین استان‌های دیگر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده، کمبودهای استان در زمینه واگذاری زمین به خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر جبران شود.

وی عنوان کرد: بحث مسکن طلاب، خوابگاه متاهلی و ارائه خانه‌های سازمانی به خانواده‌های مشمول قانون هم بررسی شد و مقرر شد تا گزارش‌های تکمیلی تا سالروز دوم قانون جوانی جمعیت به دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده اعلام کرد: در راستای تسریع در روند خدمت‌رسانی و رفع اشکالات وارده در این خصوص طی ماه گذشته تذکر کتبی به دکتر بذرپاش وزیر راه‌وشهرسازی با امضای ۵۳ نماینده دیگر داده شد تا شاهد تسریع در ارائه زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی و بالاتر مشمول قانون جوانی جمعیت باشیم.

محمدبیگی افزود: واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های سه فرزندی و بیشتر براساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، از موضوعات مورد پیگیری جدی ما در مجلس است، متاسفانه با وجود برخی اقدامات مثبت در اجرایی کردن این ماده قانونی در برخی استان‌ها، این روند با برخی نارضایتی‌ها از سوی خانواده‌ها و کم‌کاری برخی مسئولان و انحراف در اجرای دقیق آن روبه‌روست که این موارد در راستای وظایف نظارتی مجلس مورد پیگیری جدی نمایندگان در مجلس قرار دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان