۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین اختصاص ۶ شعبه در دادستانی قزوین برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی
کد خبر: ۳۶۵۵۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۸/۴ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

در اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان مطرح شد؛

اختصاص ۶ شعبه در دادستانی قزوین برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین به اختصاص ۶ شعبه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در قانون جدید رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و جرایم تمامی کاندیداها در سراسر استان در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شود.

اختصاص ۶ شعبه در دادستانی قزوین برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تعدادی از مسئولان انتظامی و امنیتی استان شب گذشته در دادگستری کل استان برگزار شد.
 
رئیس کل دادگستری استان قزوین در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات اظهار کرد: در تمامی مراحل انتخابات چه در زمان تشخیص صلاحیت‌ها و چه در زمان قرائت آرای انتخاباتی باید اصل امانت‌داری رعایت شود.

علی شعبانی افزود: همه باید دقت و اهتمام داشته باشند که قانون ملاک و شاخص باشد و اعمال سلایق شخصی و مقاصد شخصی باید به دور باشیم.

وی با بیان اینکه همه محاسن در اجرای قانون و تمام فسادها در بی‌قانونی است، گفت: اگر قانون و مقرارت به صورت دقیق و کامل رعایت شود انتخابات در سلامت برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه قضائی وظیفه دارد با افرادی که قوانین را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ اغماضی برخورد کند.

شعبانی در ادامه به برگزاری جلسات دورهای آموزش و ارشاد نامزدها انتخاباتی برای آشنایی با قوانین انتخاباتی و تخلفات در این حوزه تاکید کرد.

اختصاص 6 شعبه در دادستانی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در ادامه به اختصاص 6 شعبه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در قانون جدید رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و جرایم تمامی کاندیداها در سراسر استان در دادسرای مرکز استان رسیدگی می‌شود.

حسین رجبی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کاندیداهای انتخاباتی تاکید و اضافه کرد: با اجرای این دوره‌ها از بسیاری از تخلفات انتخاباتی جلوگیری می‌شود چرا که برخی از تخلفات به دلیل عدم آشنایی کافی کاندیداها از قوانین در این حوزه است.

رجبی اضافه کرد: بر اساس قانون، نامزدها از افراد حقوقی یا شرکت خصوصی نمی‌تواند کمک مالی دریافت کند و این خود یک تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود همچنین برابر قانون انتخابات اگر اعضای ستاد انتخاباتی هم دچار تخلف شود نامزد انتخاباتی حتی اگر در این امر دخیل نباشد مقصر است و برابر قانون با او برخورد خواهد شد.

در انتخابات سال 1400 بیش از133 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در این جلسه با اشاره به اینکه تمام مسئولان استانی و اجرایی استان تلاش خواهند کرد تا انتخابات بر اساس قانون برگزار شود، اظهار کرد: برخلاف نقشه دشمنان که می‌خواهند مردم را نسبت به مسئولان بدبین کنند ولی مطمئن هستیم مردم با حضور آگاهانه و مسئولانه در این انتخابات شرکت خواهند کرد و دشمنان را مایوس می کنند.

علی فولیان ادامه داد: اگر می‌خواهیم درصد مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهیم باید کارآمدی مسئولین بالا رود و این به دست نخواهد آمد مگر اینکه وظایف خود را درست و به موقع انجام دهیم.

وی افزود: یک امر ضروری برای انتخابات اقدامات پیشگیرانه است باید اقداماتی انجام شود تا از آرا مردم که حق‌الناس از حقوق کاندیدا باید صیانت شود و به طور کلی باید امنیت انتخابات تضمین شود و برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی درستی انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در کنار اقدامات ایجابی و پیشگیرانه با قید تسریع با متخلفین جرایم انتخاباتی برخورد می‌کند اما اولویت این ستاد اقدامات پیشگیرانه است.

حامد فتوحی رئیس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات امسال به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در استان قزوین نیز این شرایط برای قزوین، البرز و آبیک فراهم شده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان