۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند
کد خبر: ۳۶۵۴۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۱۲ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

شهردار الوند عنوان کرد:

برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند

شهردار الوند گفت: نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری‌ تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی الوند؛ نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند شامگاه سه شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) و با حضور آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز، محمد تقی‌زاده دادستان شهرستان البرز، مسعود مهدوی امام جمعه شهر الوند، قاسمیان استاد حوزه و دانشگاه، ابوالقاسمی قاری بین‌المللی قرآن کریم و از اساتید برنامه محفل شبکه سه سیما، سید مصطفی حسینی قاری بین‌المللی قرآن کریم و دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی اندونزی و با اجرای صلح‌جو مجری شبکه قرآن و شبکه یک سیما در سالن یادگار امام(ره) شهر الوند برگزار شد.

جواد خلج طایفه شهردار الوند در جریان برگزاری این مراسم که با استقبال پرشور مردم همراه بود، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه تعالی و رشد فکری و فرهنگی افراد جامعه به سوی کمال از جمله رسالت‌هایی است که نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون شورا و شهرداری وظیفه دارند در مسیر تحقق آن مشارکت جدی و اثرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه «قرآن» در کنار سیره اهل بیت (ع) دو منبع مهم فرهنگی هستند که بسط مبانی آن‌ها جامعه را به سوی تکامل و تعالی هدایت می‌کند، افزود: شورای اسلامی و شهرداری الوند ذیل اهداف و برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف، کمک به توسعه و ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را نیز برعهده دارند که یکی از این خدمات مهم، همراهی و حمایت از ترویج فرهنگ قرآن و معارف اسلامی می‌باشد.

شهردار الوند اضافه کرد: امر فرهنگ جدایی‌ناپذیر از قرآن است و به همین سبب شورا و شهرداری الوند به آن اهتمام داشته‌اند و علاوه بر فراهم کردن زیرساخت و حمایت از نهاد‌های قرآنی در سطح شهر، در زمینه برگزاری محافل قرآنی و دینی نیز فعال بوده‌اند و در کنار ایجاد بستر برای فعالیت‌های خود، در راه اعتلای فرهنگ قرآنی جامعه نیز اقداماتی را انجام داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در این راستا برگزاری نخستین همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی شهر الوند به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی استان قزوین در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این همایش که به همت شورای اسلامی و شهرداری الوند و با محوریت و حمایت مسئولان قرآنی شهرستان به ویژه فرماندار شهرستان البرز، امام جمعه شهر الوند، رئیس شورای اسلامی شهر الوند، رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان البرز و همچنین با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز برگزار شد، از ۲۰۸ نفر از اساتید، پیشکسوتان، حافظان، قاریان، مفسران و خیرین قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

خلج طایفه خاطرنشان کرد: طبق داوری صورت گرفته هیات اندیشه‌ورز قرآنی که متشکل از چهره‌های برتر قرآنی شهرستان البرز می‌باشند این نفرات در پنج رتبه دسته‌بندی و جهت تجلیل، معرفی شدند.

گفتنی است در پایان این همایش، از پوستر دومین دوره لیگ قرآنی شهرستان البرز نیز رونمایی شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان