۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانش‌آموزان
کد خبر: ۳۶۵۴۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۹ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانش‌آموزان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای کشور و دانش‌آموزان خلق کند.

آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانش‌آموزان
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین؛ محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی با بیان اینکه امروزه دارایی‌های کشورها، دارایی‌های نامشهود است که ایده‌ها و تفکرات و دانش‌آموزان بخشی از این دارایی‌ها هستند، اظهار کرد: هوش مصنوعی بسیار مؤثر است و باعث ارزش‌آفرینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان زمینه ارزش‌آفرینی، کارآفرینی و اشتغال را فراهم کرد، گفت: رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه مستلزم استفاده از تکنولوژی‌ و فناوری‌ است.

کاظمی ادامه داد: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان خطاها در عرصه‌های مختلف را کاهش داد، لذا توجه به هوش مصنوعی به عنوان یک ضرورت در کشور مطرح است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های علمی و پیشرفت‌های علمی کشور با ورود آموزش و پرورش سرعت بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: پیشرانِ پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف، توجه به آموزش و پرورش است؛ ورود به این حوزه‌ها توسط مدارس باعث تقویت و پیشرفت کشور بوده است و پژوهش‌سراها یکی از جایگاه‌ها و موقعیت‌های هستند که فرصت حضور دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی را فراهم می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر در موضوع هوش مصنوعی، اخلاق و معنویت در نظر گرفته نشود، مغایر با نگاه بشری است و می‌تواند به بشریت لطمه وارد کند؛ لذا این علم و تکنولوژیِ باید در خدمت بشریت باشد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند زمینه تقویت نگاه الگوریتمی، سیستماتیک و خلاقانه را در دانش‌آموزان فراهم کند، گفت: به عنوان خادمان مردم در نظام تعلیم و تربیت کشور درصدد تقویت هوش مصنوعی و کدنویسی هستیم و این را جزو اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت می‌دانیم.

کاظمی اظهار کرد: هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌های شغلی جدیدی را برای کشور و دانش‌آموزان خلق کند، لذا در جشنواره‌های مختلف به عنوان یک بخش به این موضوع پرداخته شده است از جمله در جشنواره نوجوان خوارزمی و جشنواره‌های علمی ـ پژوهشی این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از فراهم آمدن این شرایط در رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی، تصریح کرد: امروز فرصت خوبی برای حضور دانش‌آموزان ایجاد شد که ایده‌های خود را پیاده و با بهره‌گیری از ابزار تکنولوژی و فناوری زمینه رفع نیاز و حل مسائل مختلف کشور و استان را فراهم کنند.

انتهای خبر/1404
منبع:جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان