۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی روستاهای تاکستان
کد خبر: ۳۶۵۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۸ ساعت: ۱۳:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان قزوین خبر داد:

افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی روستاهای تاکستان

رئیس بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی تعدادی از روستاهای شهرستان تاکستان از محل اعتبارات تملک دارایی استان به بسیج سازندگی قزوین واگذار شده است که بخشی از این پروژه‌ها در ماه‌های گذشته و بخشی هم در هفته دفاع مقدس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی روستاهای تاکستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ مهدی صادق‌پور در حاشیه بازدید از پروژه‌های بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: امروز توفیق شد در خدمت مردم شهرستان تاکستان و شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی آن باشیم.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی تعدادی از روستاهای شهرستان تاکستان از محل اعتبارات تملک دارایی استان به بسیج سازندگی قزوین واگذار شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: بخشی از پروژه‌های آب‌رسانی در چند ماه قبل به بهره‌برداری رسیده اما چون مردم روستای آشتجین از نعمت آب برخوردار نبودند تاکید سردار فرمانده سپاه استان به استفاده آن بوده است.

صادق‌پور اذعان کرد: با افتتاح مخازن و خط انتقال آب شرب به روستاهای شیرازک و آشتجین شهرستان تاکستان، بیش از یک‌ هزار و ۲۰۰ نفر از آب شرب بهره‌مند می‌شوند که یک مخزن ۳۵۰ متر مکعبی و پمپاژ توسط بسیج سازندگی احداث شده است.

وی عنوان کرد: همچنین خط انتقال ۴.۵ کیلومتری در روستای شیرازک ایجاد شده است.

صادق‌پور به اجرای طرح آب‌رسانی روستای شیرازک تصریح کرد: این طرح را از قبل می‌توانستیم افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم اما با توجه به اینکه از محدوده روستای آشتجین چاه زده می‌شود و مردم روستا با قطعی آب مواجه بوده، چهار ماه قبل آب را به روستای شیرازک انتقال دادیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: یک پمپاژ دیگر هم در روستای آشتجین انجام دادیم که در حال حاضر دیگر این روستاها بحث قطعی آب ندارند.

وی عنوان کرد: پروژه عظیم قرارگاه امام حسن (ع) در تاکستان یکی دیگر از پروژه‌های سازمان بسیج سازندگی بوده که حدود ۵۶ درصد از همه پروژه‌های قرارگاه امام حسن (ع) به قرارداد اولیه شهرستان تاکستان تعلق دارد.

صادق‌پور اضافه کرد: ۱۷ مخزن باید در فارسجین و پنج مخزن در ضیاءآباد و ۱۴۴ کیلومتر لوله‌گذاری محقق شود، با وجودی که ماه‌هاست پول و اعتباری اخذ نکردیم اما همچنان کار خود را انجام می‌دهیم.

ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر در استان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین ادامه داد: بازسازی منازل و ولی نعمتان خود را هم در دستور کار داریم؛ براین اساس ۳۲۵ واحد منزل که تحت پوشش کمیته امداد بوده و جزو افرادی که توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های بسیجی شناسایی شده بودند از ابتدای سال‌ جاری بازسازی و تعمیر کردیم که ۱۴۶ واحد از مجموع این واحد‌ها جزو کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: ۴۰ واحد مسکونی در روستای حسن‌آباد از محل زکات کمیته امداد در حال ساخت بوده که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در حال انجام است.

صادق‌پور اظهار کرد: تعهد اشتغال سال‌ جاری یک‌ هزار و ۵۰۰ نفر است که در حدود ۱۵۷ میلیارد تومان از ابتدای سال تا کنون تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی پرداخت کردیم.

این مسئول با اشاره به ایجاد اشتغال برای یک‌ هزار و ۷۲ نفر در استان بیان کرد: در سال‌ جاری در کل استان ایجاد کردیم ۶۲۳ واحد بوده که توسط بسیج سازندگی به آنها تسهیلات پرداخت شده است.

صادقپور در پایان گفت: ۵۶۵ گروه تخصصی اقشار بسیج در استان فعال هستند که از این تعداد ۲۵ گروه مربوط به بسیج جامعه پزشکی استان است.

گفتنی است در این بازدید رمضانی معاون آب و فاضلاب، غریب مدیرکل امور روستانی استانداری قزوین و فرماندار تاکستان حضور داشتند‌.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان