۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین کسب رتبه سوم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)
کد خبر: ۳۶۵۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۷ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

در رتبه‌بندی تایمز صورت گرفت؛

کسب رتبه سوم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز برای اولین بار موفق به کسب رتبه سوم بین دانشگاه‌های جامع کشور شد.

کسب رتبه سوم دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)
به گزارش حوزه علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، این دانشگاه در آخرین رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز برای اولین بار موفق به کسب رتبه سوم بین دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه نهم در بین تمام دانشگاه‌های کشور و بازه رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ برترین دانشگاه‌های جهان شد که با توجه به امتیاز کسب شده در بین دانشگاه‌های کشور جایگاه دانشگاه به رتبه ۶۰۱ نزدیک‌تر است.

علی قاسم‌زاده در تبیین این موفقیت مهم اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تمرکز بر شاخص‌های مهم و اثرگذار جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر و حمایت همه جانبه از توسعه پژوهش‌های کاربردی که منجر به افزایش استنادهای علمی به مقالات و تحقیقات استادان و دانشجویان دانشگاه شده است در رتبه‌بندی ۲۰۲۴ تایمز این موفقیت بزرگ را کسب نموده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: دانشگاه در این رتبه‌بندی در بازه رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است و در سطح کشور پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی شیراز، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز در جایگاه نهم قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: این موفقیت مهم می‌تواند منجر به افزایش اعتبار علمی جهانی و در نتیجه جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه شود.

قاسم‌زاده با اشاره به رشد چشمگیر رتبه دانشگاه در سطح بین‌المللی در سال‌های اخیر افزود: در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز با بررسی شاخص‌های مهمی همچون آموزش، وسعت پژوهش، کیفیت پژوهش، ارتباط با صنعت و وجهه بین‌المللی با حضور بیش از ۷۰ دانشگاه از ایران و دو هزار دانشگاه معتبر جهان ارزیابی‌های دقیقی صورت گرفته و نتیجه آن در پنجم مهر ۱۴۰۲ منتشر شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یاوران علمی؛ برای کسب این موفقیت بی نظیر ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف، حمایت موثر و افزایش بهره‌وری در جهت اهداف مورد نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه با شعار به دانش بزرگ و به همت بلند برای قرار گرفتن در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان حرکت خواهیم کرد.

گفتنی است؛ با توجه به رتبه‌بندی موسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ایرانی در فهرست ۱۹۰۴ دانشگاه برتر جهان قرار دارند که در میان موسسات ایرانی، دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان