۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سند طرح تحول دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد
کد خبر: ۳۶۵۳۶۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

سند طرح تحول دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد

سند تحول دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور مسئولان استانی و معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

سند طرح تحول دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) رونمایی شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) در نشست آمایش و تحول اموزش عالی استان قزوین که شامگاه چهارشنبه 6 مهرماه در سالن اجتماعات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول مبتنی بر نیازها و توانمندی‌های دانشگاه امام (ره) است.

وی افزود: در سند چشم‌انداز، ایران توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش جهان اسلام و دارای تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: ایام کرونا باعث عقب‌ماندگی بسیاری از برنامه‌های تحولی آموزش عالی کشور شد؛ با رفع فضای کرونایی و ورود تیم جدید مدیریتی در تلاش هستیم این مسئولیت‌های مهم را در محور توجه قرار دهیم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس رویکرد وزارت علوم؛ سند‌ چشم‌انداز دانشگاه بین‌الملل امام‌ خمینی(ره) را که‌ مبتنی بر نیازها و طرفیت‌ها است را بازنگری کردیم.

قاسم‌زاده گفت: رویکرد سند تحول برمبنای تمدن است که دانشگاه در همه عرصه‌ها باید فضیلت‌محور، حکمت‌محور و الهام‌بخش باشد.

وی ابراز کرد: ماموریت دانشگاه بین‌المللی با توجه به نیاز و ظرفیت‌هایی که داریم در چند حوزه تعریف شده و مسئولیت همه در عرصه‌های علمی و فناوری بیشتر شده‌ است و باید بتوانیم این قله‌ها را فتح کنیم.

مامورت دانشگاه امام (ره) در هشت محور 

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: ماموریت دانشگاه‌ بین الملل را در هشت محور با توجه به رسالت‌های دانشگاه تعریف کردیم.

این مسئول ادامه داد: ماموریت اول در حوزه پژوهش‌های فناوری نو با محوریت دانشکده‌های فنی، علوم پایه، کشاورزی، معماری و شهرسازی است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی با توجه به قدمت و توامندی‌های این مرکز در کشور مرجعیت تثبیت شده دارد.

قاسم‌زاده اضافه کرد: فعال‌ترین مرکز آموزش زبان فارسی در همین دانشگاه است و دانشگاه در راستای تحقق علمی شدن زبان فارسی هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری کرده‌ است و آموزش زبان فارسی در داخل و خارج یکی از ماموریت‌های جدی دانشگاه‌ بین‌المللی است.

این مسئول بیان کرد: نخستین و معتبرترین مرکز آینده‌پژوهی کشور در این دانشگاه تاسیس شده‌ است.

آموزش زبان فارسی در داخل و خارج یکی از ماموریت‌های جدی دانشگاه‌ بین‌المللی

وی اضافه کرد: در حوزه علوم انسانی هم مرکز ایران‌شناسی و مطالعات تاریخی هم که می‌تواند شامل فعالیت‌های مختلف علوم انسانی باشد در تحقق آرمان‌ها و صدور ارزش‌های انقلابی و اسلامی ماموریت خاصی تعریف شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: یکی دیگر از ابتکارات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاسیس مرکز تعاملات سرمایه‌گذاری در پروره‌های بین‌المللی است که کلید خورده‌ است.

وی ادامه داد: ماموریت بعدی مرکز هاب فناوری‌های بین‌المللی با کمک دانشکده‌های چهارگانه فنی و پایه دانشگاه شکل می‌گیرد و مرکز نوآوری تخصصی علوم انسانی که با کمک وزارت علوم دانشگاه می‌تواند در کنار دانشگاه‌های دیگر فعالیت کند و نقش‌آفرین باشد.

این مسئول تاکید کرد: به هر حال با توجه به پتانسیل دانشگاه در حوزه‌های مختلف ملی و استانی توانستیم در این صنعت بازبینی کنیم و همچنین از ظرفیت‌های استانی خودمان استفاده کنیم.

علی قاسم‌زاده در پایان عنوان کرد: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های دانشگاه‌های دیگر استفاده کنیم. در تعاملات و آموزش‌های پیشرفته مجازی دانشگاه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته‌ است و در تلاش هستیم با توجه به این ماموریت‌ها سطح علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها را به اندازه ارزش نام امام خمینی (ره) بالا ببریم‌.

انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان