۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین تربیت نسل ایثارگر و آرمان‌خواه در دانشگاه دفاع مقدس رقم خورد
کد خبر: ۳۶۵۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۵ ساعت: ۱۲:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

تربیت نسل ایثارگر و آرمان‌خواه در دانشگاه دفاع مقدس رقم خورد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ همگانی برای تربیت معنوی و صیقل بخشیدن به روح و جان انسان‌ها و تربیت نسلی ایثارگر و آرمان خواه بود.

تربیت نسل ایثارگر و آرمان‌خواه در دانشگاه دفاع مقدس رقم خورد
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان ایران اسلامی در دفاع از کشور اظهار کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ همگانی برای تربیت معنوی و صیقل بخشیدن به روح و جان انسان‌ها و تربیت نسلی ایثارگر و آرمان خواه بود.

وی افزود: رزمندگان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی برای برپایی دین مبین اسلام، دفاع از مرزهای وطن و حفظ کیان ملت حاضر شدند جان عزیز خود را فدا کنند به طوری که بیش از ۲۰۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی چیزی شبیه به معجزه بود زیرا ملت ایران با دست خالی در شرایطی که تازه انقلاب به پیروزی رسیده بوده و در فضای مخروبه به ارث رسیده از دوره سلطنت ستم‌شاهی پهلوی، به جنگ نیروهای تا بُنِ دندان مسلح رژیم بعثی عراق با محوریت صدام رفتند.

دفاع مقدس جلوه‌‌ای از همدلی و وحدت ملت ایران بود

وی عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی و تولیدکنندگان تسلیحات جنگی حامی رژیم بعثی عراق بودند و از این کشور حمایت اعتباری و تسلیحاتی می‌کردند اما ملت ایران در کمال ناباوری با حمایت‌های الهی و براساس آیه یدالله فوق ایدیهم با اتکا به اعتقادات و باورهای دینی به میدان نبرد حق علیه باطل رفته ‌و در نهایت بر آنان غلبه کردند.

محمدبیگی با اشاره به جلوه‌هایی از مجاهدت مردان و زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این میان حضور زنان و مردان از پیر و جوان در میدان نبرد مثال زدنی بود، زنانی که مردان و پسران و همسرانشان را برای حضور در جبهه بدرقه می‌کردند و بانوانی که پشت جبهه برای رزمندگان غذا و لباس و دیگر مایحتاج آماده می‌کردند تا پرستاران و تیم پزشکی که به عنوان مدافعین حوزه سلامت در جبهه‌ها شرکت کردند و جلوه‌هایی زیبا از وحدت و همدلی را خلق کردند.

وی ادامه داد: صحنه‌های فراوان از جانفشانی‌ها و فداکاری‌های حماسه‌سازان در دانشگاه جنگ و دفاع مقدس باعث شد تا ملت ایران نمره ۲۰ بگیرد، کشوری که ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار داد و با تاسی به فرهنگ عاشورایی مرزهای خود را حفظ کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد: لازم است روحیه و فرهنگ دفاع مقدس برای همیشه در بین مردم برای آرمان‌خواهی و حفظ کیان ملت زنده بماند.

مجاهدت و ایثار ملت ایران تمام نشدنی است

وی عنوان کرد: مجاهدت‌ها همواره ادامه دارد و هر نسلی در هر برهه‌ای از زمان به اشکال مختلف متناسب با اقتضائات دوره خود جلوه‌هایی از ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

محمدبیگی در پایان گفت: کشور ایران اسلامی در دوران سازندگی، با حضور جهادگران بسیجی نمود پیشرفت و آبادانی بود و در ادامه در دوران نوآوری و جهش تولید دانش‌بنیان، حضور جهادگونه دانشمندان را شاهد بودیم و سپس مدافعان سلامت در دوران کرونا و هم‌اکنون در جنگ اقتصادی همه مردم در حال مجاهدت و تلاش هستند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان