۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین رسانه‌ها باید قله‌های پیشرفت کشور را به نمایش بگذارند
کد خبر: ۳۶۵۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۷/۴ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل خبرگزاری بسیج:

رسانه‌ها باید قله‌های پیشرفت کشور را به نمایش بگذارند

مدیرعامل خبرگزاری بسیج روشنگری و جهاد تبیین را از جمله مسئولیت‌های رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به قله نزدیک شدیم و نباید خسته شده و باید جهاد امیدآفرینی را پیشه کرده و امید را در دل مردم زنده کنیم.

رسانه‌ها باید قله‌های پیشرفت کشور را به نمایش بگذارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های «دفاع همچنان باقی است» به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت بسیج رسانه استان قزوین با حضور امیرمحمد نیک‌آمال مدیرعامل خبرگزاری بسیج، محمد کشاورز مسئول بسیج رسانه قزوین، انصاری مدیرمسئول خبرگزاری بسیج قزوین و جمعی از اصحاب رسانه استان ظهر امروز در سالن اقشار سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد.

امیرمحمد نیک‌آمال در این نشست اظهار کرد: موضوع جریان‌سازی در رسانه‌ها، دغدغه امروز جامعه بوده زیرا دشمن در جنگ سخت نتوانست حریف ما شود بلکه با تغییر مدل آن، جنگ ترکیبی و تغییر باورهای مردم را نشانه گرفت.

وی روشنگری و جهاد تبیین را از جمله مسئولیت‌های رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: امروز فصل جدیدی از دفاع مقدس را شاهدیم و لازم است در این بین با جهاد نوین مقابل دشمن مقاومت کنیم.


دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است


مدیرعامل خبرگزاری بسیج با اذعان به اینکه بسیجیان موظفند جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت را مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: باید جهاد تبیین و روشنگری وقایع موجود را سرلوحه کار خود قرار دهیم زیرا بسیاری از افراد جامعه از دستاوردهای انقلاب بی‌خبر بوده و در جریان این ناآگاهی و به واسطه توطئه‌های دشمن، نقطه قوت‌ها از حافظه مردم پاک و اخبار بد و ناامیدی جایگزین آن شده است.

نیک‌آمال بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از جمله اردوهای راهیان پیشرفت و آبادانی توسط بسیج دنبال می‌شود که سبب آشنایی بسیاری از جوانان با دستاوردهای کشور شده و امید داریم این اردوها در سال‌های آینده مانند اردوی راهیان نور، فراگیر شود.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های مختلف مانند فناوری‌های نوین، نظامی، دفاعی و امنیتی برای کشور رقم خورده که در دنیا بی‌نظیر است؛ جمهوری اسلامی امروز به عنوان اَبرقدرت بوده و کشورهای همسایه مانند چین و روسیه با ایران همراه شده و یک ائتلافی را در خاورمیانه رقم زده‌‎اند.

خدمت بیش از 40 هزار گروه جهادی در کشور

این مسئول گفت: رسانه مانند چاقوی دولبه هم می‌تواند خطرناک و هم مفید باشد؛ باتوجه به اینکه رسانه‌های بیگانه تنها به دنبال القاء ناامیدی به جامعه بوده، نیاز است رسانه‌های داخلی سه نوع جهاد تبیین، امیدآفرینی و خدمت را در پیش بگیرند.

نیک‌آمال ابراز کرد: دشمن به این مفهوم رسیده که آینده جهان، دین اسلام است براین اساس می‌تواند اسلام را نشانه بگیرد؛ آنها به دنبال نابودی جریان دین و هیات‌ها از کشور بوده و با طرح موضوعاتی مانند «زن، زندگی و آزادی» به دنبال تحقق اهداف خویش هستند.

وی با اذعان به اینکه بسیج پیشگام و خدمت‌رسان مردم است، ادامه داد: در شرایط کنونی نیاز است جهادِ خدمت بیشتر مورد توجه واقع شود زیرا بیش از ۴۰ هزار گروه جهادی در مناطق مختلف کشور در عرصه‌های متفاوت اعم از کمک به شبکه بهداشت، روستایی، اقتصاد مقاومتی روستا، بهداشت و روان، عمران و محرومیت‌زدایی خدمت کرده و به جامعه معرفی نشده است.

بسیج در خدمتِ مردم است

مدیرعامل خبرگزاری بسیج تصریح کرد: باید از مسئول‌محوری خارج و به سمت الگومحوری و مردم‌محوری برویم و رسانه‌ای موفق است که متناسب با نیاز مردم تلاش و فعالیت کند.

نیک‌آمال به ظرفیت‌های استان قزوین پرداخت و ابراز کرد: بهترین خاک حاصل‌خیز کشور در قزوین موجود بوده که البته استفاده مناسبی از آن نشده است؛ رسانه باید با توجه به محتواهای مهارت‌افزا، نقش زنجیره‌ متصل به بخش کشاورزان و صنایع را ایفا کند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری به قله نزدیک شدیم و نباید خسته شده و باید جهاد امیدآفرینی را پیشه کرده و امید را در دل مردم زنده کنیم؛ هرچند مشکلات وجود دارد اما در مقایسه با کشورهای به تصرف درآمده امریکا جلوتر هستیم.

این مسئول اضافه کرد: بسیج در خدمت مردم و جامعه است و شهیدانی مانند شهید علی وردی‌ها به میدان می‌آیند تا امنیت خانواده و جامعه فراهم شود و با خیالی آسوده زندگی کنند.

نیک‌آمال در پایان یادآور شد: برخی از عملکرد بسیجی‌ها انتقاد دارند اما یادمان نرفته همان چُماق به دست‌هایی که از آنها یاد می‌کنند در حوادث و بحران‌های کشور در کف میدان بوده و در سیل سرپُل ذهاب در گِل و لای بدون منت به مردم خدمت کردند زیرا باورمان این است بسیج یک تفکر بوده و همه مردم ثابت کردند بسیجی هستند و بسیج برای مردم و پاره تن آنهاست.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان