۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین هنرمندان قزوینی در نمایش میدانی«فخر ایران» هنرنمایی می‌کنند
کد خبر: ۳۶۵۲۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۳۱ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

کارگردان و هنرمند قزوینی:

هنرمندان قزوینی در نمایش میدانی«فخر ایران» هنرنمایی می‌کنند

نمایش میدانی «فخر ایران» به مناسبت هفته دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی عاطفه حاجی‌زاده و محمد شهسواری از اول تیرماه به مدت ده شب در محل تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین به روی صحنه می‌رود.

هنرمندان قزوینی در نمایش میدانی«فخر ایران» هنرنمایی می‌کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین؛ نمایش میدانی «فخر ایران» به مناسبت هفته دفاع مقدس به نویسندگی و کارگردانی عاطفه حاجی‌زاده و محمد شهسواری از اول تیرماه به مدت ده شب در محل تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر قزوین به روی صحنه می‌رود.

محمد شهسواری در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: این نمایش در مجموعه هنر انقلاب اسلامی و خانه شهروندی استان قزوین تولید شده است که با حمایت سپاه صاحب‌الامر (عج)، شهرداری و شورای شهر قزوین از شنبه روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: این نمایش 59 صحنه دارد که از دوران همخامنشیان آغاز و دوران مشروطه، پهلوی اول و دوم، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شرایط امروز جامعه ایرانی را به نمایش خواهد کشید.

کارگردان و نویسنده نمایش میدانی «فخر ایران» تصریح کرد: این اثر روایتگر زندگی هفت زن قهرمان ایرانی است که در دوره‌های مختلف تاریخی می‌زیسته و به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: برای این نمایش میدانی غریب 16 ماه زحمت کشیده شده و بیش از هشت ماه است عوامل هنری این مجموعه برای آمادگی اجرا فعالیت می‌کنند.

شهسواری بیان کرد: در روایت قصه ماه 120 نفر از کودک چهارساله تا بانوی 65 ساله هنرنمایی کرده‌اند که همگی بومی استان قزوین و تربیت شده مجموعه هنر انقلاب اسلامی و خانه شهروندی قزوین هستند.

کارگردان این اثر فاخر با بیان اینکه نمایش فخر ایران اولین تئاتر میدانی در این حجم از صحنه است، ادامه داد: این اثر کاملا دیالوگ محور بوده و از لحاظ فنی از سایر نمایش‌های میدانی که در سنوات گذشته اجرا شده قوی‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: تماشای این نمایش کاملا رایگان و برای بازدید عموم همشهریان آزاد است، لذا از همه رسانه‌ها، شهروندان قزوینی دعوت می‌کنیم برای ساعاتی هنر همشهریان خود را به نظاره بنشینند.

این هنرمند قزوینی بیان کرد: گروه مشاور و اعضای کارگردانی نمایش فخر ایران آقایان صادق محمدی، محمدعلیزاده و دانیال قربانی هستند که از افراد خبره و حرفه‌ای در این زمینه هستند.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل برنامه برای آماده‌سازی دکور صحنه نمایش ادامه داد: کار آماده‌سازی دکور این نمایش میدانی بیش از یک ماه طول کشیده است، این نمایش در فضای باز اجرا خواهد شد و روزانه پذیرای ده هزار نفر از بازدیدکنندگان خواهد بود.

شهسواری در پایان گفت: نمایش فخر ایران از اول تا دهم مهر ماه در محل تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین واقع در بلوار مدافع حرم «جنب جاده سلامت» از ساعت 19 شب آغاز و مدت زمان آن 130 دقیقه خواهد بود.

انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان