۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین علوم‌انسانی بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان قزوینی
کد خبر: ۳۶۵۲۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۳۰ ساعت: ۱۲:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین عنوان کرد:

علوم‌انسانی بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان قزوینی

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۲ دبیرستان در سطح استان قزوین گفت: در حال حاضر بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان مقطع متوسطه در استان قزوین رشته علوم انسانی است.

علوم‌انسانی بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان قزوینی
ساسان شهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر 27 هزار و ۹۳ نفر در رشته‌های مختلف شاخه نظری در سراسر استان قزوین مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۵۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۹ هزار و ۸۶۰ نفر در رشته علوم تجربی و سه هزار و ۸۴۵ نفر در رشته ریاضی فیزیک ثبت‌نام کرده‌اند.

فعالیت ۱۷۲ دبیرستان در سطح استان قزوین

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان قزوین با اشاره به بیشترین گرایش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه در استان گفت: در چند ساله گذشته بیشترین تقاضا در بین دانش‌آموزان استان قزوین، برای رشته علوم تجربی بود لیکن به دلیل متقاضیان بالای این رشته در کشور و عدم قبولی در رشته‌های دلخواه در دانشگاه‌ها، این رشته تحصیلی اکنون با تقاضای کمتری مواجه شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تقاضا برای رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فیزیک در قزوین افزایش یافته است؛ به طوریکه رشته ریاضی فیزیک در دو سال گذشته با رشد متقاضیان مواجه بوده و علاقمندان روز به روز برای ورود به این رشته در حال افزایش هستند.

افزایش گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فیزیک

شهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان مقطع متوسطه در استان قزوین رشته علوم انسانی است.

وی با اشاره به تعداد دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه استان گفت: هم اکنون 172 دبیرستان شاخه نظری در سطح استان قزوین فعالیت دارند که البته تعداد مدارس کافی نیست.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون با کمبود فضای آموزشی در شهرک مهرگان، شهر محمدیه، شهر الوند، اقبالیه، محمود آباد و شهرک ناصر آباد مواجه هستیم.

علوم‌انسانی بالاترین رشته مورد تقاضای دانش‌آموزان قزوینی

وی اضافه کرد: همچنین در شمال شهر قزوین در مناطق پونک، جانبازان و ملاصدرا و در جنوب شهر قزوین در مناطق راه آهن، شهدا و مولوی نیاز به احداث واحد آموزشی دخترانه و پسرانه وجود دارد.

شهری در پایان با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود در مدارس مقطع متوسطه دوم بیان کرد: در مدارس متوسطه نظری نیازمند تجهیزات آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاه فیزیک، آزمایشگاه زیست شناسی و زمین شناسی بوده همچنین نیاز به تامین تکنولوژی‌های آموزشی نظیر ویدیو پروژکتور، تخته‌های هوشمند و سیستم‌های رایانه‌ای است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان