۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین مسئله‌ دشمن، جمهوری اسلامی‌ است
کد خبر: ۳۶۵۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۹ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس:

مسئله‌ دشمن، جمهوری اسلامی‌ است/ جوانان‌ می‌توانند همه مشکلات کشور را حل کنند

رهبر انقلاب فرمودند: کسانی که با ما دشمنی می‌کنند مسئله آن‌ها جمهوری اسلامی است البته هدف دیگرشان در کنار نابودی جمهوری اسلامی، چپاول تمامیت ارضی کشور است.

مسئله‌ دشمن، جمهوری اسلامی‌ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان، امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
 
متن اجمالی سخنان رهبر انقلاب به شرح ذیل است:
 
عقیده راسخ ما آن است که اگر نسل‌های ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند که در این واقعه ملت ما چگونه توانست خود را به سکوی پیروزی برساند برای آن‌ها در آن شناخت درس‌های بزرگی خواهد داشت. عظمت این واقعه را باید شناخت.
 
کتاب نوشته شده و فیلم ساخته شده، اما به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است و هنوز نتوانستیم جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار را بشناسیم و بشناسانیم.
 
عظمت دفاع مقدس را از چند زاویه می‌توان دید ما می‌خواهیم این عظمت معلوم شود. یکی از زاویه آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد. از چی دفاع می‌کردیم؟ دیگری آن است که این دفاع در مقابل چه کسی انجام می‌گرفت و چه کسی هجوم کرده بود که دفاع باید انجام می‌شد.
 
زاویه سوم آن است که دفاع به وسیله چه کسانی انجام شد که مهم نیز است. زاویه چهارم آن است که آثار و دستاورد‌های این دفاع چی بود البته از جهات دیگر نیز می‌توان به عظمت دفاع مقدس نگاه کرد. همه این نگاه‌ها بسیار مهم است.
 
دشمنان می‌خواستند این انقلاب بی نظیر، کبیر و مهمی که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود، سرکوب کنند، اما چرا بی نظیر برای آنکه نظیر آن در انقلاب‌های جهانی نبود.
 
انقلاب ما مردمی بود دینی بود و اصیل و غیروابسته بود و مربوط به یک ملت بود. انقلاب ما توانست نظام وابسته و فاسد حاکم بر کشور را برکنار کند و نظام جدید و سخن نو را در این کشور حاکم کند.
 
جمهوری اسلامی به معنی مردم سالاری دینی که حرف نویی در دنیا و تاریخ بود و حکومتی که در آن دین و دنیای مردم در آن دخالت دارند و سازنده آن هستند بی‌سابقه بود لذا به دنبال از بین بردن آن بودند و هدف آن‌ها این بود و تا الان نیز هدف آن‌ها همین است.
 
کسانی که با ما دشمنی می‌کنند مسئله آن‌ها جمهوری اسلامی است البته در این بین آدم‌های خبیث زیاده خواه و دور از اصالت‌های بشری و انسانی هدف دیگری داشتند که در کنار نابودی جمهوری اسلامی تمامیت ارضی کشور را مورد چپاول قرار دهند. منتهی دیگران مسئله اصلی‌شان جمهوری اسلامی بود.
 
دنیا جنگ‌های زیادی دارد، اما آن جنگی که هویت و هستی یک کشور و دستاورد جانفاشانی یک ملت را بخواهد هدف قرار دهد با دیگر جنگ‌ها تفاوت دارد، اما از زاویه دوم و یعنی مهاجم‌ها چه کسانی بودند و با این نگاه نیز اگر تماشا کنیم عظمت جمهوری اسلامی مشخص خواهد شد. همه قدرت‌های مطرح آن روز دنیای یک جبهه شدند و در حمله به انقلاب اسلامی و کشور ما سهیم شدند و آمریکا و بلوک شرق و اروپایی هر کدم به یک شکل سهیم بودند البته می‌گویند مشوق اصلی حمله صدام به ایران آمریکایی‌ها بودند و در طول جنگ مهمترین کمک را که کمک اطلاعاتی است آمریکایی‌ها در اختیار بعثی‌ها می‌گذاشتند.
 
 فرق می‌کند که جنگی برای جابه‌جایی یک بخشی از مرز دو کشور اتفاق بیفتد یا برای نابودی آنچیزی که هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد اتفاق بیفتد. مسئله این جنگ [عراق با ایران] فقط مرزی نبود.
 
همه دنیا وارد جنگ با ایران شدند، این مبالغه نیست؛ همه دنیا هم که می‌گوییم منظور فلان کشور بی‌تأثیر در عالم نیست بلکه همه قدرت‌های مطرح آن روز دنیا در حمله به انقلاب اسلامی سهیم شدند، آمریکا، کشورهای اروپایی و بلوک شرق هرکدام یک‌جور در جنگ علیه انقلاب اسلامی همراه شدند.
 
فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار صدام قرار دادند. آلمانی‌ها تسلیحات شیمیایی را که این همه فاجعه در ایران و حتی عراق به بار آورد را به صدام دادند و چنینی جنایتی را بر علیه ما کردند.
 
مدافعان دفاع مقدس با عامل دین حرکت می‌کردند. بخش کثیری از مساجد، منابر، گویندگان، دانشگاه‌ها، مدارس حامی و پشتیبان دفاع مقدس بودند.
 
عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی در دفاع مقدس سهیم بودند نه اینکه فقط از پادگان‌ها نیرو‌هایی به جبهه اعزام شوند.
 
دستاورد‌های دفاع مقدس یکی، دو مورد نیست. این یک کتاب ده‌ها جلدی خواهد شد. همه دنیا پشت صدام جمع شدند تا این مرز را بشکنند و هشت سال تلاش کردند، اما یک وجب از خاک این کشور کم نشد.
 
ملت ایران در دفاع مقدس عظمت ظرفیت‌های خود را کشف کرد. ملت ایران خود را در دفاع مقدس شناخت.
 
امروز با اطمینان و با نگاه به تجربه جوانان‌مان در دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم که جوانان‌ می‌توانند همه مشکلات کشور را حل کنند.
 
ایمن‌سازی کشور از دستاوردهای دفاع مقدس است که کشور را از تجاوزهای احتمالی آینده تا حدود زیادی دور کرد. نشان داد که اگر دشمن آغازگر تهاجمی باشد پایان‌بخش آن نیز نیست.
 
دفاع مقدس مرزهای ما را گسترش داد - منظورم مرزهای جغرافیایی نیست و دنبال آن هم نبودیم، نه آن روز نه امروز - مرزهای دیگر را گسترش داد، از جمله مرز مقاومت. امروز عنصر مقاومت در منطقه جاافتاده است. عنوان مقاومت را دفاع مقدس در جهان مطرح کرد، پیش برد و جاانداخت.
 
شاید برای ما هم باورش سخت باید اما کارهای ملت ایران در کشورهای دوردست تأثیر گذاشته است. از این امر خبر داریم. هم در منطقه شرق آسیا، هم آفریقا و هم آمریکای لاتین کارهای ملت ایران الگو شد.
 
مسئله حضور معنوی ایران در منطقه فریاد آمریکا و برخی کشورها را درآورده است، در حالی که ما در کشورهای منطقه پایگاه نداریم اما حضور معنوی داریم.
 
باید در مقابل دروغ و تحریف‌ دفاع مقدس ایستادگی کرد و به تبیین دفاع مقدس پرداخت. هدف را در کارهای تبیینی - از جمله کارهای هنری - از یاد نبریم.
 
نیروهای مسلح جزء نوامیس حتمی هر جامعه هستند و حضور و وجودشان جزء عناصر اصلی است و بدون آن جامعه‌ای پایدار نمی‌ماند. باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم. عزت و شرف نیروهای مسلح را باید ضروری به حساب آورد و تکریم آنان را باید بر خود واجب بدانیم. نیروهای مسلح امنیت‌ساز هستند و امنیت همه‌چیز یک کشور است.
 
دشمن بر این نقطه تکیه دارد تا خدشه در ارزش‌های نیروهای مسلح، در شرافت و کرامت نیروهای مسلح ایجاد کند که باید مراقب آن بود.
 
منطق قدرت در اسلام، منطق استعلا (علو بر دیگران و خود را بر دیگران تحمیل کردن) نیست. هرچه قدرت شما [نیروهای مسلح] بیشتر شود باید تواضع شما هم بیشتر شود.
 
اقتدار با زبان خوش منافاتی ندارد، با رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. با زبان نرم خیلی وقت‌ها بهتر می‌شود نتایجی به دست آورد. برخی جاها هم لازم است برخورد دیگری شود، آن هم به جای خود.
 
انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان