۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین بزودی ۳ استخر جدید در قزوین احداث می‌شود
کد خبر: ۳۶۵۲۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۹ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

بزودی ۳ استخر جدید در قزوین احداث می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۷ استخر در استان فعال است و بزودی سه استخر جدید به فضای موجود اضافه می‌شود.

بزودی ۳ استخر جدید در  قزوین احداث می‌شود
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از برنا؛ مجمع عمومی سالیانه هیئت نجات غریق و غواصی استان قزوین روز سه شنبه با حضورحیدری رئیس فدراسیون، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان در سالن جلسات اداره ورزش برگزار شد. 
عباس علایی مقدم در این مجمع اظهار داشت: موضوع نجات جان انسانها بیانگر اهمیت کار هیئت شماست و همین که رسالت شما حیات بخشی و نجات جان انسانهاست بسیار ارزشمند است.
photo_2023-09-19_14-01-03
 
 
وی بیان کرد: هیئت رسالت سنگینی دارد و کار خطیری بر عهده دارید و یک کوتاهی، بی احتیاطی و یا قصور می تواند خسارات جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد لذا توصیه می کنیم در پرورش ناجیان غریق از افراد توانمند و مسلط به مهارت احیا و نجات استفاده کنید و آموزش های جدید  را هم مورد توجه قرار دهید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین تصریح کرد:  فدراسیون کلاسهای آمادگی زیادی دارد و حتما باید مربیان و ناجیان غریق به روز شوند و ناجیان با تسلط کامل بر شنا و امور امدادی خدمت رسانی کنند و در این هیئت حتما بایستی ضوابط بر روابط غلبه کند.
علایی مقدم یادآورشد: بازرسی از استخرها بسیار مهم است و اگر مدیر استخر کار بلد باشد و استانداردها را رعایت کند و نحوه استفاده از ناجیان غریق را بداند مشکلات کمتر می شود و اگر استخر دچار حادثه شد کسب و کار و اقتصادش آسیب نمی بیند لذا استفاده از ناجیان ماهر و متخصص و کاربلد در دستور کار قرار گیرد.
photo_2023-09-19_14-00-58
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: انتظار داریم از مدرسان توانمند در دوره های دانش افزایی و بازآموزی و مهارتی استفاده شود و از حوادث غرق شدگی گذشته درس بگیرید تا حوادث کمتر شود.
وی بیان کرد: پهنه آبی استان ما شامل کانال مادر، دریاچه اوان، سدهای نهب و طالقان و زیاران است لذا بایستی به دلیل حوادث غرق شدن در این مکانها حتما به موضوع غواصی اهمیت مضاعف داده شود.
علایی مقدم اظهارداشت: در رشته غواصی باید بیشتر کار کنیم زیرا در حال حاضر در استان ۳۰ استخر داریم که ۲۷ استخر فعال است‌ و ۷ پروژه نیمه تمام هم در دست اجراست که با همکاری آموزش و پرورش یک استخر در قزوین، یک استخر در آبیک و شال در دست ساخت است و بزودی سه استخر به فضای ورزشی استان اضافه می شود که باید از امروز برای تامین ناجی غریق برنامه ریزی کرد.
این مدیر ورزشی اضافه کرد: با پایش وضعیت موجود استخرها لازم است طرح های در دست اجرا بررسی شود و با برنامه ریزی مدون بتوانید در صورت افتتاح استخر های جدید نیروهای مورد نیاز را تامین کنید.
photo_2023-09-19_14-04-17
علایی مقدم اظهارداشت: خوشبختانه امروز هیئت های شهرستانی فعال هستند و بخش خصوصی استخرهای متعددی دارد و گزارش بازرسان مهم است تا تعداد ناجیان کم نباشد و از حوادث پیشگیری شود زیرا در تضمین جان انسان‌ها شوخی نداریم و کوتاهی پذیرفته نیست.
وی از تلاش زرآبادی رئیس کنونی هیئت نجات غریق و روسای سابق نیز تشکر و قدردانی کرد.
انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان