۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین اجرای بیش از ۶۰۰ عنوان ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۷ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین خبر داد:

اجرای بیش از ۶۰۰ عنوان ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در استان قزوین

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: بیش از ۶۳۰ عنوان برنامه ویژه برای هفته دفاع مقدس در استان در نظر گرفته شده است.

اجرای بیش از ۶۰۰ عنوان ویژه‌برنامه هفته دفاع مقدس در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات شهید پرویز سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: حفظ و تقویت هویت ایرانی اسلامی ا دستاوردهای دفاع مقدس است به طوری که امام خمینی (ره) بیان کردند؛ این جنگ، جنگ عقیده‌هاست. 
 
وی افزود: حاکمان و پادشاهان این سرزمین چون اعتقادات دینی نداشتند به راحتی بخش‌های عظیمی از خاک این کشور را از دست دادند اما در دفاع مقدس به دلیل اعتقادات و ایمان قوی که داشتیم اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشورمان را از دست بدهیم.
 
فرمانده صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: جنگ تحمیلی را در کارآمدترین شکل ممکن به سرانجام رساندیم در حالی که سابقه نظامی نداشتیم.
 
آتانی بیان کرد: اولین کار امام (ره) تشکیل بسیج بود و در واقع مردمی‌ترین نهاد امنیتی در دنیا ایجاد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن می‌خواهد ما را به ننگ‌آورترین دوران گذشته بازگرداند؛ دفاع مقدس ایران را به کانون قدرت در جهان تبدیل کرد.
 
فرمانده سپاه استان قزوین ادامه داد: در دفاع مقدس توانستیم فرهنگ پایداری و مقاومت را خلق کنیم و امروز هم اگر می‌خواهیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم باید فرهنگ دوران دفاع مقدس یعنی ایمان، استقلال، اعتقاد و اتحاد را زنده کنیم.
 
آتاتی ابراز کرد: امروز باید مرزبندی هویت ایرانی اسلامی با سایر هویت‌ها مشخص شود و این وظیفه بر عهده رسانه‌ها است.
 
وی عنوان کرد: ایران باید ام‌القری جهان اسلام و زمینه‌ساز ظهور باشد و همین موقعیت ایران سبب ترس دشمنان شده است.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین بیان کرد: دفاع مقدس بر هویت اجتماعی، سیاسی، تاریخی، فرهنگی و دینی ما موثر بود و در بُعد سیاسی برای ما استقلال سیاسی را به ارمغان آورد.
 
این مقام مسئول افزود: حاج قاسم سلیمانی‌ها محصول دفاع مقدس هستند و در این دوران بود که رشد بیداری اسلامی با حضور فرزندان ما در جبهه‌ حق علیه باطل رقم خورد.
 
وی با اشاره به بُعد ادبی و زبانی دفاع مقدس گفت: بُرد واژه‌ها بیشتر و ماندگارتر است و دشمن هم در جنگ رسانه به سراغ این حوزه رفته است تا قلب‌ها و باورها را تسخیر کند.
 
آتانی گفت: برنده جنگ رسانه کسی است که بتواند اراده‌ها و باورها را تسخیر کند؛ امام خمینی (ره) با یک جمله توانست عملیات روانی دشمن را در هم شکند و به جامعه آرامش ببخشد به طوری که فرمودند؛ یک دیوانه‌ای آمده و سنگی انداخته است.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) اضافه کرد: این ایام فرصتی است تا فضائل اخلاقی دفاع مقدس بازگو شود و ارزش‌های شهدا استمرار یابد و این وظیفه بیشتر متوجه رسانه‌ها است.
 
آتانی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۶۳۰ عنوان برنامه ویژه برای هفته دفاع مقدس در استان در نظر گرفته شده است.
 
وی یادآور شد: در این ایام عملیات رمضان بازسازی شده که دو فرمانده شهید پرویز و شهید حسن‌پور در آن نقش‌آفرین بودند و اولین عملیاتی بود که امام اجازه داد تا وارد خاک عراق شویم.
 
این مقام مسئول گفت: همچنین تئاتر «فخر ایران» که نمایش افتخارات ایران از دوران هخامنشی تا امروز است نیز از اول تا ۱۰ مهرماه در قزوین اجرا خواهد شد.
 
آتانی تصریح کرد: توزیع پنج هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند استان، افتتاح پروژه‌های آب شرب و کشاورزی، افتتاح مسکن محرومان و چهار طرخ اشتغالزایی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در استان است.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان