۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین واردات ۴۸۷ میلیون دلار کالا به استان قزوین
کد خبر: ۳۶۵۱۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۵ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین تشریح کرد:

واردات ۴۸۷ میلیون دلار کالا به استان قزوین

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین گفت: آمارهای سامانه توسعه تجارت ایران در سال جاری نشان می‌دهد که ۸۳ هزار تن محصول کالایی به ارزش ۴۸۷ میلیون دلار به استان قزوین واردات شده است.

واردات ۴۸۷ میلیون دلار کالا به استان قزوین
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از ایرنا؛ مجید برزگر در این رابطه اظهار کرد: بیشترین بازه واردات کالا از کشورهای مبدا به استان قزوین متعلق به خرداد و سپس تیرماه سال جاری بوده است.
وی اضافه کرد: واردات کالا از کشورهای اتریش، جمهوری کره، دانمارک، تایلند و انگلستان و همچنین از نظر وزنی و ارزش افزایش چشمگیری داشته و در مقابل واردات کالا از هند، فرانسه و تایوان با کاهش روبرو بوده است.
برزگر، چهار کشور نخست در واردات کالا به استان قزوین را از نظر ارزش به ترتیب، امارات متحده عربی، چین، ترکیه و آلمان نام برد.
به گفته این مسوول، عمده محصولات وارداتی به استان قزوین را قطعات ماشین آلات برای تریلر و تراکتورها، سایر ادوات مکانیکی و حمل و نقل به خود اختصاص داده است.
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین خاطرنشان کرد: تسهیل در پرداخت ارزی و فرآیند ترخیص کالا از عمده موضوعات محوری در اولویت سازمان صمت استان قزوین است.
آمارهای مقایسه ای واردات کالا به استان قزوین نشان می دهد در نیمه نخست سال جاری از نظر وزنی ۲.۱۷ درصد و از نظر ارزش ۷.۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان