۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین زمان برگزاری سومین آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد
کد خبر: ۳۶۵۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۳ ساعت: ۱۷:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

زمان برگزاری سومین آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد

زمان برگزاری سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و در این مرحله یک هزار کاردرمانگر و گفتار درمانگر برای مدارس استثنایی این وزارتخانه استخدام می‌شوند.

زمان برگزاری سومین آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از جام جم؛ سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، مهر امسال برگزار می‌شود و در این مرحله هزار کاردرمانگر و گفتار درمانگر برای مدارس استثنایی این وزارتخانه استخدام می‌شوند.
مدارس استثنایی ویژه ۷ گروه از دانش‌آموزان، ناشنوا، نابینا، کم‌توان ذهنی، معلول جسمی حرکتی، دانش‌آموزان دارای اختلالات رفتاری، دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری و دانش‌آموزان چند معلولیتی است.
حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این زمینه گفت: یکی از پیش‌نیازهای تعمیق یادگیری دانش‌آموزان استثنایی در مدارس، وجود نیروهای توانبخشی است. تعداد این نیروها در مدارس اندک است و بیشتر آنها در آستانه بازنشستگی قرار دارند.
وی بیان داشت: فرصت ثبت‌نام در سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تا ۳۱ شهریور است و این آزمون در روز ۲۰ یا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
حسینی افزود: نتایج آزمون دو هفته بعد از برگزاری اعلام خواهد شد و پس از آن پذیرفته‌شدگان تا سه برابر ظرفیت به مرحله مصاحبه یا ارزیابی تکمیلی وارد می‌شوند که سهم ۶۰ درصدی در پذیرش داوطلبان دارد.
وی بیان داشت: افراد با مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترای کاردرمانی و گفتار درمانی و دانشجویان ترم آخر که حداکثر تا سه ماه بعد از آخرین روز ثبت‌نام در آزمون یعنی ۳۱ شهریور فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
حسینی گفت: سربازان نیز اگر خدمت سربازی آنها تا سه ماه بعد از ۳۱ شهریور به اتمام می‌رسد، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
به گفته وی، پذیرفته‌شدگان نهایی، ۵ سال استخدام پیمانی می‌شوند و بعد از آن به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند همچنین بعد از قبولی نهایی در آزمون باید دوره یک ساله آموزشی را همزمان با شروع کار خود در دانشگاه فرهنگیان طی کنند.
قابل ذکر است، آموزش و پرورش در دو آزمون استخدامی دیگر به جذب آموزگار برای مدارس ابتدایی و هنرآموز و دبیر برای دوره متوسطه دوم اقدام کرد.

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان