۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین افزایش ۲۱ درصدی ثبت‌نام زائران قزوینی در اربعین سال جاری
کد خبر: ۳۶۵۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۲۵ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی ثبت‌نام زائران قزوینی در اربعین سال جاری

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: ۴۸ هزار و ۱۲۵ نفر زائر قزوینی در اربعین سال جاری در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که این آمار با افزایش ۲۱ درصدی استقبال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

افزایش ۲۱ درصدی ثبت‌نام زائران قزوینی در اربعین سال جاری
بشیر سلیمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار ثبت‌نام زائران قزوینی در اربعین سال جاری اظهار کرد: 48 هزار و 125 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که این آمار با افزایش 21 درصدی استقبال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام بیمه‌شدگان افزود: سه نوع بیمه 35 هزار تومانی، 45 هزار تومانی و 55 هزار تومانی برای اربعین سال جاری در نظرگرفته شده بود که بیش از 90 درصد زائران قزوینی در بیمه 35 هزار تومانی، درصدی با فاصله بسیار محدود در بیمه کامل و تقریبا چهار درصد هم در بیمه 45 هزار تومانی ثبت‌نام کردند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین بیان کرد: خدمات استان در اربعین حسینی محدود به سامانه سماح نبوده بلکه خدمات امدادی، راهنمایی مسیر و آدرس و هدایت گمشدگان را هم در برمی‌گرفت و تلاش‌های بسیاری از سوی نیروهای اداره‌کل در این بین حاصل شد.

95 درصد جابه‌جائی زائران قزوینی از مرزهای زمینی بوده است

سلیمی اذعان کرد: برای بیش از 10 هزار و 100 نفر اعم از زائران فوتی و گمشده خدمات امدادی از سوی حج و زیارت استان قزوین ارائه شد؛ 6 ایستگاه (با حضور سه نفر در هر ایستگاه) درمنطقه شمالی کربلا مستقر بود و در مجموع 35 امدادگر و راهنما از استان قزوین حضور داشتند.

وی با اشاره به سایر خدمات حج و زیارت استان قزوین در ایام اربعین ابراز کرد: مسئولیت امداد و راهنمایی شهر کربلا در خراسان رضوی بر عهده سازمان حج و زیارت استان قزوین بود و این سازمان مسئولیت یک منطقه در کرمان برای کربلا را بر عهده داشت.

مدیرکل حج وزیارت استان قزوین گفت: 95 درصد (27 هزار و 924 نفر) از زائران قزوینی در بازه زمانی سی و یکم مرداد الی دوازدهم شهریورماه سال جاری تنها از مرزهای زمینی و پنج درصد با پروازهای هوایی به داخل و خارج کشور جابه‌جا شدند.

مرز مهران در صدر جابه‌جایی زائران اربعین حسینی

سلیمی اضافه کرد: تعداد زائران قزوینی جابه‌جا شده در این بازه زمانی در مرز باشماق استان کردستان شامل 192 نفر، مرز خسروی دو هزار و 731 نفر، مرز تمرچین استان آذربایجان غربی شامل 73 نفر و مرز مهران شامل 24 هزار و 630 نفر بوده است.

وی عنوان کرد: آمار جابه‌جایی زائران قزوینی با پروازهای هوایی در تاریخ یاد شده شامل 298 نفر است.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین در پایان یادآور شد: بیشترین تردد زائران قزوینی در مرز باشماق مربوط به هشتم شهریورماه با تردد با 38 نفر، مرز تمرچین با 16 نفر در پنجم شهریورماه، مرز خسروی با 393 در هشتم شهریورماه و مرز مهران با سه هزار و 639 نفر در تاریخ ششم شهریورماه بوده است.

انتهای پیام/4006
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان