۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مصرف بیش از حد این مکمل‌ها «سرطان» را در شما بیدار می‌کند!
کد خبر: ۳۶۵۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۹ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

بیشتر بدانیم؛

مصرف بیش از حد این مکمل‌ها «سرطان» را در شما بیدار می‌کند!

مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی، می‌تواند رشد تومور در بدن انسان را تحریک کند.

مصرف بیش از حد این مکمل‌ها «سرطان» را در شما بیدار می‌کند!
 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از تلگراف، شاید جای تعجب باشد که بگوییم مصرف ویتامین‌ها یا مواد معدنی برای کسانی که تومور دارند، موجب بدتر شدن وضعیت شده چون موجب تغذیه تومورها شده و به آنها اجازه می‌‌دهد رشد کنند. 
آنتی اکسیدان‌های رایج مانند ویتامین های A، C و سلنیوم و روی در صورت مصرف اضافی، همگی می‌توانند باعث رشد رگ های خونی در سرطان شوند.
 
تحقیق دانشگاه کاریلینسکا در کشور سوئد نشان می‌دهد مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی تا اندازه‌ای خوب است، ولی وقتی از تعادل خارج شود و بیش از حد مصرف شود، مقدار اضافی آن می تواند رشد تومور را تحریک کند.
پروفسور مارتین برگو، رئیس دپارتمان علوم زیستی و تغذیه این دانشگاه می‌گوید: آنتی اکسیدان ها مکانیسمی را فعال می کنند که باعث می شود تومورهای سرطانی رگ‌های خونی جدید تشکیل دهند و این مسئله شگفت‌آور است چون پیش از این تنها به نقش محافظت کننده آنتی اکسیدان‌ها در مقابل بیماری‌ها اشاره شده بود. 
برگو گفت: مصرف غذاهای مقوی حاوی آنتی اکسیدان‌ برای بدن ضروری است ولی بیشتر مردم به مقادیر اضافی آن در مکمل‌های مصنوعی نیازی ندارند. 
طبق نتایج تحقیقات برگو و تیم تحقیقاتی‌اش این مسئله ثابت شده است که مقدار اضافی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌ها افراد را در معرض بیماری‌های سرطانی قرار می‌دهد. آنها این فرآیند را رگ‌زایی تومورها خطاب می‌کنند. 

انتهای خبر/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان