۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، محور وحدت جهان اسلام است
کد خبر: ۳۶۵۰۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، محور وحدت جهان اسلام است

عضو شورای شهر قزوین با تاکید براینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است؛ بیان کرد: در زمانه کنونی شاهد هستیم هر حرکتی که دلالت بر وحدت و همدلی بین ملل مسلمان دارد موجب هراس استکبار جهانی و موضع گیری منفی آنان می‌شود.

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، محور وحدت جهان اسلام است
حسین صلح‌جو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در مورد امام حسین(ع) اظهار کرد: "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه"، در این روایت رسول اکرم (ص) امام حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی می‌کنند زیرا مکتب حسینی به منزله کشتی نجاتی است که هر کسی به آن تأسی کند، در زندگی دنیوی و اخروی سعادتمند می‌شود.

وی افزود: واقعه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) همانند چراغ راهی است که که همه حقیقت‌جویان عالم در پرتو آن می‌توانند مسیر حق از ناحق را تشخیص داده و از گمراهی و ضلالت به سمت نور و هدایت رهنمون شوند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: کشتی نجات و چراغ هدایت بودن امام حسین(ع) برای مذهب، قشر یا آیین خاصی تعریف نشده است همچنان که در روایات می‌خوانیم رسول گرامی اسلام، حضرت سیدالشهدا را زینب زمین و آسمان‌ها معرفی کردند.

تاسی به مکتب حسینی عامل نجات و هدایت بشریت است

وی تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و مسلمانان و مردم جهان با هر آیین و مذهبی که دارند، در مناسبت اربعین اظهار ارادت خود را به امام حسین (ع) اعلام می‌کنند.

صلح‌جو تاکید کرد: حرکت جهانی اربعین چندین سال است که براساس زحمات شهدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری، تلاش هیئات مذهبی و به ویژه نگاه خاص اهل بیت به قلوب مسلمانان شکل گرفته و هر سال بیشتر از سال قبل بر گستره جمعیت شرکت‌کننده در این مراسم معنوی افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چند سالی است که مرزهای غربی کشور هم پذیرای زائران حسینی شدند که ناشی از تاثیر امام حسین (ع) در قلوب مسلمانان و مردمان جهان دارد.

اتحاد و همدلی مسلمانان موجب هراس استکبار جهانی است

این مسئول یادآور شد: تاثیرگذاری امام حسین (ع) فقط منحصر به ایرانیان و مسلمانان نیست بلکه این امام بزرگوار متعلق به همه آزادمردان جهان است که با شهادت خود به همه آزادیخواهان عالم آموخت باید در مقابل ظلم و ستم ظالمان زمانه خود بایستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در حماسه اربعین نظاره‌گر حضور میلیونی کسانی هستیم که با یک آرم و نشانه که همان عشق و ارادت حسینی است، در مسیری واحد به سمت مکانی مشخص یعنی کربلای معلی حرکت می‌کنند و این یکی از نشانه‌های عظمت اربعین است که در بین مسلمانان نهادینه شده است.

صلح‌جو با تاکید براینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به محور وحدت جهان اسلام تبدیل شده است؛ بیان کرد: در زمانه کنونی شاهد هستیم هر حرکتی که دلالت بر وحدت و همدلی بین ملل مسلمان دارد موجب هراس استکبار جهانی و موضع گیری منفی آنان شده است درحالیکه همواره به دنبال بزرگ‌نمایی و برجسته کردن اقدامات کوچک خود در رسانه‌ها هستند.

امام حسین (ع) محور وحدت تمام مسلمانان جهان است

وی عنوان کرد: هیچ حرکتی در عرصه بین‌المللی یافت نمی‌شود که حدود ۲۰ میلیون نفر با یک هدف مشترک در مسیری واحد حرکت کنند و این حماسه‌ای است که در ایام اربعین در بین مسلمانان به وقوع پیوسته و امام حسین (ع) محور وحدت تمام مسلمانان جهان شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: اتحاد و وحدت و برادری بین ایرانیان از هر قوم و آیینی در هشت سال جنگ تحمیلی منجر به پیروزی کشور شد و همین عامل مهم بین مسلمانان، بستر نابودی داعش را فراهم ساخت.

وی در پایان گفت: علی‌رغم همه تهدیدات گروه‌های تروریستی ما همواره آماده شهادت هستیم زیرا شهادت رمز عزت و همدلی و عامل حیات ماست. 

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان