۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین بهره‌مندی ۳۹ خانوار قزوینی از زمین طرح جوانی جمعیت
کد خبر: ۳۶۵۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۸ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

بهره‌مندی ۳۹ خانوار قزوینی از زمین طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین گفت: تاکنون هزار و ۶۲ خانواده دارای سه فرزند به بالا در استان قزوین جهت دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد در حال حاضر به ۳۹ خانوار تخصیص یافته است.

بهره‌مندی ۳۹ خانوار قزوینی از زمین طرح جوانی جمعیت
علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ در خصوص اختصاص زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا اظهار کرد: تاکنون هزار و 62 خانواده دارای سه فرزند به بالا در شهرهای قزوین، مهرگان، محمدیه، الوند، تاکستان، آبیک، بوئین‌زهرا، شال، اقبالیه، اسفرورین، خرمدشت، آوج، آبگرم، سگزآباد، دانسفهان، محمودآباد، بیدستان و شریفیه در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت و وعده زمین رایگان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه از مهمترین موضوعات مورد پیگیری اداره کل راه و شهرسازی فرایند تامین زمین در شهرهای فاقد زمین است، افزود: از کل خانوار دارای احراز شرایط با توجه به موجود بودن زمین در استان بابت تعدادی از متقاضیان آبیک «چهار قطعه»، تاکستان « پنج قطعه»، اقبالیه «۲۰ قطعه»، بوئین‌‌زهرا «۹ قطعه»، اسفرورین «یک قطعه» واگذاری انجام شده و در شهرهای شال «۱۵ قطعه»، الوند «۱۰ قطعه»، دانسفهان «چهار قطعه»، آوج، آبگرم و خرمدشت هر کدام یک قطعه واگذاری در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص شرایط احراز شرایط واگذاری زمین رایگان بیان کرد: این قانون در خانواده‌هایی که تولد فرزندانشان قبل از تاریخ  ۱۴۰۰/۷/۲۷ باشد و در شهرهایی که میزان زاد و ولد کمتر از ۲/۵ درصد باشد سکونت داشته باشند تعلق می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: حداکثر ۲۰۰ متر مربع برابر ماده چهار قانون جوانی جمعیت به خانوار دارای سه فرزند به بالا تعلق می‌گیرد که ارزش ریالی هر قطعه حداکثر یک میلیارد و 170 میلیون تومان است.

واگذاری سه قطعه زمین به دانشگاه علوم پزشکی جهت ساخت خوابگاه متاهلین
 
وی در خصوص خوابگاه متاهلین تشریح کرد: تعداد سه قطعه زمین در سال ۱۴۰۱ به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد که در فرآیند ساخت و اجرای پروژه می‌باشد و در خصوص سایر دانشگاه‌هایی که فاقد زمین می‌باشند با ارائه درخواست از سوی دانشگاه و با توجه به ظرفیت‌ آن‌ها، موضوع واگذاری زمین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در رابطه با بحث ساخت خانه کارگری تصریح کرد: تاکنون پروژه خاصی در زمینه خانه کارگری تعریف نشده اما پروژه ۶۷۲ واحدی صامکو برای این منظور در نظر گرفته شده که البته در تمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای این قشر به صورت منفک و انفرادی امکان ثبت‌نام در نظر گرفته شده و اداره کل راه و شهرسازی موظف به تامین مسکن برای کسانی است که واجد شرایط شناخته شوند.

هاشمی در رابطه با ثبت قرارداد رایگان اجاره‌نامه عنوان کرد: بستر سامانه املاک و مستغلات در استان فراهم و به مشاورین املاک ابلاغ شده که به صورت رایگان در سامانه مذکور ثبت‌نام نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور نظارت بیشتر بر سامانه املاک؛ نمایندگانی از اداره کل راه‌‌وشهرسازی، اداره صمت، آموز مالیاتی، استانداری، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه املاک و اماکن به صورت هفتگی از مشاورین املاک بازدید و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود گرچه متولی سامانه اداره صنعت است و اداره کل راه و شهرسازی تنها مسئولیت دبیرخانه مرکزی را بر عهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۵۶۹ نفر ثبت‌نام اولیه خود را در بحث ساخت مسکن ملی انجام دادند که تعداد ۲۶ هزار و ۲۶۷ نفر واجد شرایط شناخته شده است و استان با توجه به تعداد واجدین شرایط تعهد خود را انجام داده است.

هاشمی در خصوص مشکلات مسکن مهر بوئین‌زهرا گفت: مسکن مهر بوئین‌زهرا به صورت خود مالکین انجام شده اما اداره کل راه و شهرسازی مساعدت لازم را جهت معرفی افراد به بانک برای اخذ تسهیلات خود مالکین خواهد داشت.

هیچ انصرافی در پرداختی‌های پروژه مسکن ملی نداشتیم
 
وی اذعان کرد: تاکنون هیچ انصرافی بابت اقساط و پرداختی‌های پروژه مسکن ملی در سطح استان نداشتیم چون تاکنون اقساط هیچ پروژه‌ای مشخص نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان گفت: نرخ و سنوات بازپرداخت مسکن ملی به صورت ملی ۱۸ درصد و زمان ۲۰ ساله تعیین شده که از طرف بانک عامل محاسبه و به متقاضیان اعلام خواهد شد اما به جهت رفاه حال متقاضیان بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، بازپرداخت به صورت پلکانی اعلام شده و شورای عالی بانک‌های عامل را موظف کرده که شروع پلکانی ۴۰ درصد حقوق و دستمزد باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان