۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین انتقال‌دهنده پیام‌های عاشورا به جهانیان است 
کد خبر: ۳۶۵۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۴ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

پیاده‌روی اربعین انتقال‌دهنده پیام‌های عاشورا به جهانیان است 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز می‌بینیم که ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت کرده و ده‌ها میلیون نفر هم نظاره‌گر دلدادگی و شیفتگی عاشقان آن حضرت هستند و پیام‌ها و درس‌های قیام حسینی را دریافت می‌کنند.

پیاده‌روی اربعین انتقال‌دهنده پیام‌های عاشورا به جهانیان است 
حجت‌الاسلام یوسف پورآرین در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ در خصوص اهمیت اربعین حسینی اظهار کرد: با برگزاری مراسم اربعین حسینی در حقیقت یاد شهادت امام حسین (ع) را زنده نگه می‌داریم که امر بسیار مهمی است چراکه درس‌ها و پیام‌های فراوانی را با خود به همراه دارد. 
 
وی افزود: اگر پس از وقوع این حادثه عظیم، بنی‌امیه می‌توانست با ایجاد انحراف، اتفاقات آن روز را از اذهان مردم آن زمان و نسل بشری محو کند در این صورت شهادت امام حسین (ع) و یارانش هیچ اثر و نقشی در هدایت‌گری و سازندگی نسل‌های بعدی نداشت.
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر امام حسین (ع) و یارانش به شهادت می‌رسیدند اما هیچ کس از فلسفه و دلایل شهادت آن امام بزرگوار و خاندان و یارانش مطلع نمی‌شدند در این صورت آن واقعه عظیم نمی‌توانست انتقال‌دهنده پیام رشد و هدایت مسلمانان ‌و جامعه بشری باشد.
 
وی تاکید کرد: قیام سیدالشهدا حاوی پیام‌ رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزاننده است و ما امروز پس از گذشت سال‌ها از آن واقعه همچنان از مکتب حسینی درس‌های زیادی در ابعاد مختلف می‌آموزیم اما اگر این مباحث در طول تاریخ بشری به درستی منتقل نمی‌شد قطعا نمی‌توانست تا این اندازه اثربخش، عبرت‌آموز و بصیرت‌افزا باشد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با حرکت تبیین‌گرانه حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد (ع) و یاران صدیق و باوفای آن حضرت، حقانیت شهادت امام حسین (ع) و فلسفه و پیام‌های زندگی‌بخش و انسان‌‌ساز قیام آن امام بزرگوار در طول تاریخ زنده نگه داشته شده و جاودان باقی خواهد ماند. 
 
درس اربعین زنده نگه‌داشتن یاد حقیقت و شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمنان است 
 
وی عنوان کرد: با تدبیر الهی، خاندان پیامبر گرامی اسلام، یاد نهضت حسینی را برای همیشه جاودانه کردند و این کار پایه‌گذاری شد در صورتی که اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی به حفظ یاد و آثار شهادت کمر همت نمی‌بستند قطعا نسل‌های بعدی از دستاوردهای عظیم شهادت بهره زیادی نمی‌بردند. 
 
پورآرین تاکید کرد: رمز زنده ماندن واقعه عاشورا این است که با تبیین و افشاگری، فلسفه قیام عاشورا، هدف حسین‌بن‌علی (ع) و ظلم دشمن تبیین شد و به همین دلیل واقعه عاشورا تا به امروز همچنان جوشان، زنده و مشتعل باقی مانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: درسی که اربعین به ما می‌آموزد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امام حسین (ع) در سخنرانی‌ها و بیانات گوناگون خود می‌فرمایند «من برای اقامه حق و عدل و جلوگیری از ظلم و جور و ایجاد حاکمیت و شریعت به میدان آمدم» و چون اربعین و عاشورا انتقال‌دهنده این پیام‌هاست، یزیدیان زمان با انعکاس آن مخالفت کرده و نمی‌گذارند به گوش جهانیان برسد اما پیام عاشورا سرلوحه مظلومان، مسلمانان و شیعیان و آزادگان ‌و آزادمردان جهان خواهد بود.
 
وی عنوان کرد: درس اربعین این است که ما در مقابل طوفان تبلیغاتی که از همان روزهای آغازین شروع شد و نخواستند که پیام عاشورا به گوش امت اسلامی و جهانیان برسد ایستادگی کنیم.
 
پورآرین در پایان گفت: امروز می‌بینیم که ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت کرده و ده‌ها میلیون نفر هم نظاره‌گر دل‌دادگی و شیفتگی عاشقان آن حضرت هستند و پیام‌های قیام حسینی را دریافت می‌کنند و این بزرگ‌ترین هدفی است که با برگزاری بزرگداشت اربعین حسینی به تصویر کشیده می‌شود.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان