۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین مقایسه امکانات و ویژگی‌های هتل داریوش و هتل شایان کیش
کد خبر: ۳۶۵۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۳ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

مقایسه امکانات و ویژگی‌های هتل داریوش و هتل شایان کیش

کیش یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین شهرهای ایران است که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود از جاذبه‌های طبیعی و خارق‌العاده برخوردار است و یک مرکز توریستی مهم محسوب می‌شود. حضور گردشگران و توریست‌های ایرانی و خارجی در این شهر موجب شده است که برای تأمین شرایط رفاهی، تفریحی و بهداشتی این افراد هتل‌های متعددی با امکانات متنوع در این منطقه احداث شود.

مقایسه امکانات و ویژگی‌های هتل داریوش و هتل شایان کیش

مقایسه امکانات و ویژگی‌های هتل داریوش و هتل شایان کیش

کیش یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین شهرهای ایران است که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود از جاذبه‌های طبیعی و خارق‌العاده برخوردار است و یک مرکز توریستی مهم محسوب می‌شود. حضور گردشگران و توریست‌های ایرانی و خارجی در این شهر موجب شده است که برای تأمین شرایط رفاهی، تفریحی و بهداشتی این افراد هتل‌های متعددی با امکانات متنوع در این منطقه احداث شود.

همچنین برای رفاه حال مسافرین، امور مربوط به رزرو هتل نیز به‌صورت آنلاین قابل انجام است تا هیچ دغدغه‌ای برای محل اقامت پس از ورود به کیش وجود نداشته باشند. سایت اسنپ تریپ یکی از معتبرترین سایت‌هایی ارائه خدمات رزرویشن هتل و بلیط هواپیما بوده و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از خدمات این سایت استفاده کنید. در این مقاله با مقایسه امکانات و ویژگی‌های دو هتل داریوش و شایان به شما در انتخاب یک اقامت‌گاه ایده‌آل کمک خواهیم کرد.

هتل‌های مجلل کیش

همان‌طور که اشاره کردیم در کیش بنا بر شرایطی که دارد و توریست‌پذیر بودن آن، هتل‌های زیادی احداث شده‌اند که خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهند و هر کدام باتوجه به امکاناتی که دارند در لیست هتل‌های چند ستاره قرار گرفته‌اند. در این میان دو هتل شایان و داریوش که از هتل‌های ۵ ستاره کیش محسوب می‌شوند به‌واسطه خدماتی که برای مراجعین خود در نظر گرفته‌اند بیشتر جلب نظر کرده و معمولا مسافرین زیادی این مکان‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنند. در ادامه با این دو هتل بیشتر آشنا می‌شویم و وجه تمایز آن‌ها را در خدمات‌رسانی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

هتل داریوش کیش

این مکان در سال ۱۳۸۲ با وسعتی ۱۲ هکتاری در ۳ طبقه احداث شد. این هتل مجلل دارای محوطه بزرگ باغی با درختان و فضای سبز بسیار شگفت‌انگیز است که یک محیط منحصربه‌فرد را برای پیاده‌روی مسافرین مقیم هتل ایجاد کرده است. این مهمانسرای زیبا از ۱۹۳ اتاق و سوئیت مجلل با چشم‌اندازی زیبا به باغ یا دریا برخوردار است که مجهز به تمام امکانات اقامتی و رفاهی هستند.

این هتل یک المان زیبا از تاریخ ایران در دوره هخامنشی به‌شمار می‌آید و معماری فوق‌العاده زیبای آن یادآور شکوه و عظمت کشورمان است که اقامت در آن یک خاطره دلپذیر و به‌یادماندنی با تجربه حس غرور و افتخار خواهد بود. این مکان دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوان بوده و فضاهای گردشی و امکانات و سالن‌های ورزشی بی‌نظیری را به مسافرین ارائه می‌دهد. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های هتل داریوش کیش، چشم‌انداز خارق‌العاده آن به خلیج فارس است که ذهن شما را آماده ثبت خاطرات و تصاویر زیبا می‌کند.

هتل شایان کیش

هتل شایان نیز یکی از مهمانسراهای ۵ ستاره کیش به‌شمار می‌آید که در سال ۱۳۵۱ به بهره‌برداری رسیده و یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شود. این اقامتگاه که از مجلل‌ترین مکان‌های اقامتی در جنوب ایران است، در بهترین قسمت جزیره کیش و در مجاورت ساحل زیبای خلیج فارس واقع شده و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این جزیره را در دسترس خود دارد.

هتل شایان در ۴ طبقه و ۱۹۱ اتاق و سوئیت بنا شده و در سال ۱۳۸۸ در لیست هتل‌های پارس قرار گرفته است. این مکان از سالن‌های و رستوران‌های مجلل و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بی‌شماری برخوردار است و کافی شاپ، فست فود، فروشگاه‌های و مراکز خرید متعدد از امکاناتی هستند که می‌توان با اقامت در این مکان از آن‌ها بهره برد.

یکی از ویژگی‌های مهمانسرای شایان جزیره کیش، سالن‌های غذاخوری یا به‌عبارتی رستوران‌های آن است که با سرو غذاهای متنوع لحظاتی لذت‌بخش را برای مسافرین خلق می‌کنند. رستوران فرانسوی، شمبلیر، رستوران سنتی باغ بهشت، از جمله بخش‌های سرو غذا در هتل شایان کیش محسوب می‌شوند.

امکانات هتل شایان و هتل داریوش جزیره کیش

در این قسمت از مقاله قصد داریم با بررسی امکانات ارائه شده در هرکدام از این هتل‌ها به مقایسه آن‌ها بپردازیم و با یک اقامتگاه ایده‌آل و مناسب برای گذراندن تعطیلات یا ماه عسل آشنا شویم.

  • در هتل داریوش با امکاناتی نظیر تلویزیون، سوئیت، استخر، رستوران و اینترنت پرسرعت به میهمانان خود خدمات ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از سرویس فرنگی، پارکینگ، نمازخانه، ترانسفر، لابی، فروشگاه وغرفه‌های خرید، سالن ورزشی با امکاناتی ویژه نیز از مزایای اقامت در این هتل خواهند بود. علاوه بر موارد ذکر شده، هتل داریوش با برخورداری از کافی شاپ، ماهواره، اینترنت در لابی، سالن مخصوص بیلیارد، سونا و جکوزی، یخچال و تلفن در اتاق، خدماتی کامل را به مسافرین خود ارائه می‌دهد.
  • در مقایسه با هتل شایان باید این نکته را متذکر شویم که تمام این امکانات در این مهمانسرا نیز ارائه شده و تنها خدمات مربوط به ماهواره و سرویس ایرانی در هتل شایان ارائه نمی‌شود. از نظر فاصله با فرودگاه هم باید اضافه کنیم که هتل داریوش ۱۰ و شایان ۵ دقیقه با فرودگاه فاصله دارند.

قوانین اجرا شده در هتل‌های داریوش و شایان کیش

مسئولین تمام هتل‌ها قوانینی را برای مدیریت بهتر این مکان‌ها وضع کرده‌اند که با رعایت این اصول و قوانین، محیطی آرام و امن برای مسافرین فراهم می‌شود. از قوانینی که در هتل شایان اعمال می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کودکان زیر دو سال اگر از سرویس استفاده نکنند، اقامت رایگان داشته و ۲ تا ۶ ساله به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود .

2- اتاق‌ها در ساعت ۱۲ تخلیه می‌شوند و یک نکته مهم در مورد اجازه اقامت افراد در یک اتاق، محرز شدن محرمیت شرعی با ارائه مدارک کامل شناسایی خواهد بود.

3- خدمات ترانسفر در ساعات غیر کاری ارائه نمی‌شود و برای استفاده از ترانسفر رایگان باید ۲۴ ساعت قبل از ورود به مسئولین مهمانسرا اعلام شود. در صورت بی‌اطلاع بودن هتل از ورود شما، این موضوع کنسل است و هتل هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد.

4- خانم‌های مجرد با ارائه مدارک شناسایی و زوجین محترم با سیاه‌نامه معتبر حاوی مهر برجسته محضری و سایر مدارک شناسایی، اجازه اقامت خواهند داشت.

از قوانینی که در هتل داریوش اجرا می‌شود می‌توان به مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند اشاره کرد.

1- این هتل برای توریست‌های خارجی هزینه‌ای متفاوت و معادل افزایش ۵۰ درصدی نسبت به هموطنان ایرانی در نظر می‌گیرد.

2- کودکان زیر ۷ سال اقامت رایگان، ۷ تا ۱۲ سال در صورتی که از سرویس استفاده نکنند نیم بها محاسبه می‌شود.

3- خانواده‌های ۴ نفره که ۲ نفر بزرگسال و ۲ نفر کودک زیر ۷ سال هستند فقط مجاز به رزرو سوئیت ۴ نفره رویال خواهند بود.

4- خانم مجرد و زوجین جوان نیز طبق قوانین تمام هتل‌ها باید مدارک شناسایی معتبر ارائه دهند.

5- خدمات ترانسفر فقط در صورت اطلاع هتل از ورود شما ارائه خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله که برای مقایسه هتل شایان کیش و هتل داریوش کیش گردآوری شد، خدمات، امکانات و قوانین این دو اقامتگاه مورد بررسی قرار گرفتند که طبق مطالب ذکر شده هردو هتل از خدمات و امکاناتی برابر برخوردار بوده و می‌توان به جرات گفت که بهترین هتل‌های کیش محسوب می‌شوند.

برای رزرو هتل در کیش و داشتن اقامتی ویژه و به یادماندنی، این دو مهمانسرای مجلل بهترین انتخاب مسافرین خواهند بود. سایت اسنپ تریپ با ارائه خدمات مربوط به رزرو هتل و بلیط پرواز این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید در زمان کمی و به‌صورت آنلاین امور مربوط به اقامت و پرواز خود را در کیش مدیریت کنید.

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان