۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت بین مسلمانان است
کد خبر: ۳۶۵۰۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۳ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت بین مسلمانان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: راهپیمایی پیاده روی اربعین فقط منحصر به شیعیان نیست بلکه از همه ملل و ادیان در آن شرکت می‌کنند و این نشان از وحدت آفرینی و امیدآفرینی اربعین است.

پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت بین مسلمانان است
حجت‌الاسلام غلامحسن شهسواری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری_تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت برگزاری حماسه اربعین حسینی اظهار کرد: روایت‌های فراوانی پیرامون اهمیت موضوع اربعین وارد شده و در یکی از روایت‌ها، امام حسن عسگری (ع) یکی از صفات مومنان را خواندن زیارت اربعین بیان فرمودند.

وی افزود: همچنین در زیارت اربعین که از ناحیه امام صادق (ع) بیان شده است ایشان می‌فرمایند "خداوندا امام حسین (ع) همه هستی خود و جان و مال و عزیزانش را در راه تو فدا کرد تا بندگانت را از گمراهی نجات دهد" و این در حقیقت برای همه مردم یک تلنگر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند تا از فرصت پیش آمده در ایام معنوی اربعین بهترین بهره و استفاده را ببریم و سفارش‌ها و آموزه‌هایی که از ائمه اطهار (ع) به ما رسیده را اجرایی کنیم.

حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی وحدت بین مسلمانان است

وی عنوان کرد: این روزها از سراسر جهان و به ویژه از ایران، زائرانی در اوج اخلاص و بندگی در کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کرده‌ و خود را به کشور عراق رسانده‌اند تا همگام با مسلمانان مخلص این دیار، با پای پیاده در روز اربعین راهی کربلای معلی شوند.

شهسواری عنوان کرد: در این حرکت خودجوش معنوی و کاملا مردمی پیاده‌روی اربعین، پیام‌ها و همچنین درس‌های زیادی نهفته است که تامل در هر یک از آن می‌تواند رفتار عملی ما را متحول ساخته و حیات جدیدی برای ما رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول سال‌های گذشته حرکت عظیم مردم و حضور میلیونی مسلمانان در کاروان پیاده‌روی اربعین توانسته اثرات خود را روی جامعه بین‌المللی بگذارد.

اربعین شاهراه رسیدن به ظهور خواهد شد

این مسئول با تاکید براینکه اربعین شاهراه ظهور خواهد شد؛ ادامه داد: امروز حماسه بزرگ اربعین تبدیل به یک پیام جهانی شده و می‌توانیم اینگونه بگوئیم که اربعین شعار حماسی اهل تشیع است و امیدواریم این شعار در آینده‌ای نزدیک تبدیل به شاه‌راهی برای ظهور امام زمان (عج) شود.

این مسئول یادآور شد: معتقدیم اربعین پیام‌های زیادی را با خود به همراه دارد که از جمله آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره تاریخ باعظمت قیام امام حسین (ع)، تقویت روحیه انقلابی، مبارزه با ظلم و ستم، ایجاد پیوند عاطفی و دوستی و مودت بین امت و اهل بیت(ع)، آشنا شدن مردم با معارف دین اسلام و وفاداری نسبت به مظلومیت مظلومان و مخالفت با ظالمان است.

بیداری اسلامی از پیام‌های مهم اربعین حسینی است

وی اضافه کرد: از دیگر پیام‌های اربعین می‌توان به بیداری اسلامی اشاره کرد زیرا امام حسین (ع)با قیام و شهادت خود، اسلام را حفظ و مسلمانان را بیدار کرد.

شهسواری عنوان کرد: وهابیون و دشمنان اسلام از عاشورای حسینی و اربعین ترس دارند و معتقدند هر چه در طول یازده ماهه سال علیه تشیع فتنه گری و توطئه می‌کنند با آمدن محرم و عاشورا و صفر و اربعین تمام توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: قیام و شهادت امام حسین (ع) یک الگو برای همه بشریت است و بزرگان دین از جمله شیخ عباس قمی و علامه حلی همگان را سفارش به زنده نگه داشتن اربعین کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) درخصوص زیارت امام حسین (ع) فرمودند «هرکس با پای پیاده به زیارت قبر جدم امام حسین (ع) در کربلا برود هر قدمی که برمی دارد از گناهانش بخشیده شده و یک حسنه و درجه به حسنات و مقام او اضافه می‌شود».

پیام عاشورا لبیک به ندای پیشوا، مقتدا و رهبر است

شهسواری تاکید کرد: اربعین امام حسین از دو جانب مطرح است که یکی سالروز بازگشت کاروان اسرای اهل بیت (ع) از شام به مدینه و دیگری روزی است که جابربن عبدالله انصاری از مدینه به کربلا می‌رود.

وی عنوان کرد: اربعین حاوی پیام‌های اخلاقی، زندگی، اعتقادی، سیاسی، ولایت مداری است زیرا حضرت سیدالشهدا خون خود را تقدیم خدا کرد برای اینکه اسلام زنده نگه داشته شود، پس عاشورا و اربعین برای ما ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که نباید از آن غافل شویم.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا لبیک به ندای پیشوا، مقتدا و رهبر است، افزود: پیام اربعین همچنین بصیرت افزایی، عبرت آموزی و دفاع از دین خداست. این راهپیمایی فقط منحصر به شیعه نیست بلکه از همه ملل و ادیان در آن شرکت می‌کنند و این نشان از وحدت آفرینی و امیدآفرینی پیام مهم اربعین می‌تواند باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان