۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جلوه حکومت مهدوی در راهیپمایی اربعین
کد خبر: ۳۶۵۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۳ ساعت: ۱۳:۵ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس شورای شهر قزوین مطرح کرد:

جلوه حکومت مهدوی در راهیپمایی اربعین

نائب رئیس شورای شهر قزوین گفت: یکی از این ظرفیت‌ها حرکت به سمت برپایی حکومت مهدوی است که جلوه‌های آن در راهپیمایی اربعین به عینه قابل مشاهده است، تمام شعارها و روایات در مورد حکومت مهدوی در این حماسه ظهور پیدا می‌کند.

جلوه حکومت مهدوی در راهیپمایی اربعین
محسن حق‌شناس، در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره رونق راهپیمایی اربعین در سال‌های اخیر اظهار کرد: در مکتب امام حسین (ع) همه چیز با شکوه و پر از حماسه است، یکی از حماسه‌های منتسب به این مکتب که از بعد شهادت امام حسین(ع) و یارانش تا به امروز همواره وجود داشته حماسه اربعین حسینی است.

وی افزود: البته این حماسه بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی رونق خاصی‌تری پیدا کرده که در این چند سال اخیر با بیانات و توجهات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید از شکوه بیشتری برخوردار شده است و هرساله میلیون‌ها زائر را از سراسر دنیا به سمت مغناطیس حسینی می‌کشاند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: نهضت امام حسین (ع) بهترین سخت‌افزار برای مقابله با مبارزات سخت‌افزاری دشمن است، همانگونه که در هشت سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم که رزمندگان اسلام با خواندن روضه و ذکر مصیبت بر اباعبدالله‌الحسین (ع) خود را برای عملیات آماده می‌کردند.

حق‌شناس با بیان اینکه جریان اربعین نرم‌افزار غالب تشییع برای جامعه مهدوی است، بیان کرد: در نرم‌افزار اربعین از همه قومیت و ملیت‌ و ادیان الهی نماینده وجود دارد، حتی کسانی که با هدف سیاحت و کنجکاوی آمده‌اند اما دل در گرو امام حسین (ع) دادند و حتی مسلمان و شیعه شدند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: شکوه راهپیمایی اربعین به تنهایی می‌تواند در برابر هجمه دولت‌های مخالف اسلام ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه مردم عراق در میزبانی از زائران اربعین سنگ‌تمام می‌گذارند، ادامه داد: در جریان راهپیمایی اربعین به جز عراقی‌ها، مواکب بسیاری از ایران، دیگر کشورهای اسلامی و حتی غیرمسلمان از زائران امام حسین (ع) پذیرایی ‌می‌کند که حضور آنان جلوه بزرگی از وحدت اسلامی را به نمایش می‌گذارند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: نرم‌افزار فرهنگی اربعین در بستر ظرفیت‌هایی چون تعاون، وحدت و همبستگی پیاده‌سازی می‌شود.

جریان اربعین از مسیر حکومت علوی می‌گذرد

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها حرکت به سمت برپایی حکومت مهدوی است که جلوه‌های آن در راهپیمایی اربعین به عینه قابل مشاهده است، تمام شعارها و روایات در مورد حکومت مهدوی در این حماسه ظهور پیدا می‌کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طبق روایات در حکومت حضرت مهدی (عج) مردم همدل و بخشنده می‌شوند و از مال خود برای دیگران به راحتی می‌گذرند؛ مادیات برای مردم معنا نداشته بلکه معنویت بر جامعه حکم‎فرما می‌شود، این بخشش و معنویت و گذشتن از خود برای منفعت دیگران همه در راهپیمایی اربعین به وفور اتفاق می‌افتد.

حق‌‎شناس با اشاره به اینکه جریان اربعین از مسیر حکومت علوی می‌گذرد، بیان کرد: در راهپیمایی اربعین، شهرهای نجف، کوفه، کربلا که همه محل حکومت علوی بوده درگیر هستند، جریان استکبارستیزی که از آرمان‌های اسلام است از نجف و کربلا می‌گذرد، اینها نشانه‌ای است که ما را به حکومت مهدوی نزدیک می‌کند.

وی اظهار کرد: دشمن از جایی که درد احساس کند نسبت به آن موضع می‌گیرد، جریان اربعین یکی از نقاط درد دشمن است که آنان را به مقابله واداشته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: دشمنان ابتدا به دنبال آن بودند که اصل جریان اربعین را انکار کنند که گویی اصلا اتفاقی نمی‌افتد، اما دیدند که هرسال این حماسه پررنگ‌تر شده و وجود آن غیرقابل انکار است.

حق‌شناس در پایان گفت: شکوه و عظمت جریان نرم‌افزاری اربعین آنقدر قوی است که نه تنها قابل انکار نبوده، بلکه قابل مقابله نیز نیست، دشمن در این زمینه به هر دری بزند با درب بسته مواجه خواهد شد و به برکت خون سیدالشهدا(ع) این حماسه سال به سال پررنگ‌تر و با شکوه‌تر برگزار خواهد شد.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان