۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین بازتابی از جاودانگی نور حسین (ع) است
کد خبر: ۳۶۴۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۲ ساعت: ۱۲:۴۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه محمودآباد نمونه:

پیاده‌روی اربعین بازتابی از جاودانگی نور حسین (ع) است

امام جمعه محمودآباد نمونه گفت: پیاده‌روی اربعین این پیام را برای تمام جهانیان بیان می‌کند که نور امام حسین(ع) که همان نور عدالت، دفاع از مظلوم، وحدانیت خداوند در جهان بوده، خاموش نشدنی است و عاقبت ظلم و بی‌عدالتی ظلم‌های حاکمان ستمگر را نشان می‌دهد.

پیاده‌روی اربعین بازتابی از جاودانگی نور حسین (ع) است
حجت‌الاسلام سیداسماعیل موسوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش پیاده‌روی اربعین در گرایش جهانی به معنویت اظهار کرد: شیعیان سراسر جهان در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و چنین تجمعی نشان می‌دهد مردم احساس آرامش را در گِرو رفاه دنیوی نمی‌دانند بلکه آن را در گرو معنویت، دینی بودن و شعائر الهی معنا می‌کنند.

وی افزود: افراد دارای ایده و تفکر خاص اعم از مسیحی و یهودی ممکن است به مرور زمان به این نکته برسند که باید به سمت معارف موجود در ادیان حرکت کنند؛ با گذشت زمان و مشاهده وحدت و حرکت عظیم در جریان اربعین، آیه قرآن کریم «الا بذکرالله تطمئن‌القلوب» تداعی می‌شود.

امام جمعه محمودآباد نمونه گفت: براساس روایات، امام (ع) قلبِ عالم بوده و خاصیت قلب، پاک‌سازی خون‌های آلوده و انتقال خون پاک به رگ‌های انسان است؛ براین اساس انسان باید ارتباطش را با امام (ع) حفظ کند زیرا هر اندازه از امام (ع) فاصله بگیرد مشابه دوری خون از قلب، آلوده‌تر می‌شود.

توجه به شعائر الهی تنها راه آرامش انسان است

موسوی اذعان کرد: حضور زائران حسینی در کربلا و زیارت امام حسین (ع) در ایام مختلف از جمله اربعین مانند خون تصفیه شده از قلب و منتقل شده به رگ‌هاست که طبق روایات، انسان به واسطه زیارت سیدالشهدا از گناهان پاک می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان، شیعه و غیرشیعه و انسان‌های واقعیت‌گرا به این نتیجه رسیده‌اند که امروز مادی‌گرایی و توجه به مادیات برای آنها آرامش به همراه ندارد و توجه به معنویات و شعائر الهی تنها راه آرامش است.

امام جمعه محمودآباد نمونه گفت: اربعین جزو شعائر الهی بوده زیرا دلیل رغبت و اشتیاق مردم به زیارت امام حسین (ع)، متصل بودن آن حضرت به درگاه و منبع الهی است و همین امر باعث می‌شود مردم درک کنند توجه به خدا به آنها آرامش می‌دهد.

ایجاد وحدت و همدلی از ظرفیت‌های عظیم اربعین حسینی است

موسوی با اشاره به مهم‌ترین مولفه وحدت‌بخش اربعین بین اقوام و مذاهب عنوان کرد: وحدت یکی از ظرفیت‌های عظیم اربعین اباعبدالله (ع) است؛ بزرگترین اجتماع انسان در گذشته مربوط به حج بوده اما امروز بزرگترین اجتماع جهان در پیاده‌روی اربعین تعریف می‌شود، این نشان می‌دهد چه ظرفیت بزرگی در جهان ایجاد می‌شود که شیعیان، مسلمانان و سایر مذاهب پیوند برادری با هم ایجاد می‌کنند.

وی تصریح کرد: با فرا رسیدن اربعین حسینی، یاد مقدمه‌سازی ظهور امام عصر (عج) در ذهن انسان تداعی می‌شود؛ مسلمانان به این ظرفیت عظیم وحدت بخش امام (ع) توجه کنند که تجمعی بالاتر از آن که نماد وحدت، انسجام و وحدت در بین امت اسلامی است را نداریم.

امام جمعه محمودآباد نمونه با اشاره به مهم‌ترین آثار و برکات پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: پیام اربعین برای مجموع جهان اتحاد، وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان است؛ دشمنان با مشاهده این وحدت، دیدگاهشان نسبت به مسلمانان تغییر کرده و نقشه‌هایشان بر آب می‌شود.

نور سیدالشهدا خاموش نشدنی است

موسوی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین نشان دهنده افزایش حامیان آزادگی، انسانیت و عدالت در جهان بوده و این پیام را برای تمام جهانیان بیان می‌کند که نور امام حسین (ع) که همان نور عدالت، دفاع از مظلوم، وحدانیت خداوند در جهان بوده، خاموش نشدنی است و عاقبت ظلم و بی‌عدالتی ظلم‌های حاکمان ستمگر را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: مسلمانان و امت حزب‌الله به ویژه شیعیان، محبین اهل بیت (ع) با تمام تلاش‌ها و زحمات مقاومت کرده و طعم شیرین آن را می‌چشند؛ پیام اربعین به جهان این است ثمره مقاومت بسیار شیرین‌تر و لذیذتر از مماشات در برابر ظلم و ظالم است.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان