۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین مراسم راهپیمایی «دلدادگان حسینی» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۴۹۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۱۱ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

مراسم راهپیمایی «دلدادگان حسینی» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه همزمان با روز اربعین از میدان میرعماد تا صحن مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین با مشارکت محبان و شیفتگان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

مراسم راهپیمایی «دلدادگان حسینی» در قزوین برگزار می‌شود
یوسف پورآرین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ اظهار کرد: امسال هم همچون سنوات قبل همزمان با مراسم پیاده‌روی سیدالشهدا (ع) در روز اربعین، مراسم جاماندگان برای کسانی که به دلایل مختلف از حضور در این آئین معنوی و گرده‌همایی مذهبی محروم ماندند؛ برگزار می‌شود.

وی افزود: مجموعه تبلیغات اسلامی استان قزوین با همکاری ستاد مردمی اربعین و سایر دستگاه‌ها و نهادها مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی تحت عنوان «دلدادگان حسینی» را در سطح شهر قزوین برگزار می‌کند.

برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان در ۱۵۰ نقطه سطح استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در ۱۵۰ نقطه سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده این مراسم در کلیه مناطق شهری و غالب مناطق روستایی استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مراسم راهپیمایی دلدادگان حسینی از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه همزمان با روز اربعین از میدان میرعماد تا صحن مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین با مشارکت محبان و شیفتگان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

پورآرین خاطرنشان کرد: در مراسم پیاده‌روی جاماندگان حسینی مردم دین‌دار استان قزوین با برگزاری مراسم عزاداری دلدادگی خود را به سید و سالار شهدا حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) نشان می‌دهند.

خدمات‌رسانی ۳۰ موکب به جاماندگان اربعین

وی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده حدود ۳۰ موکب خدمات‌رسان مردمی جهت پذیرایی و انجام امور فرهنگی، تبلیغی و پزشکی در این روز میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

این مسئول گفت: یک موکب سلامت با همکاری هلال احمر استان قزوین در طول مسیر پیاده‌روی اربعین برپا خواهد شد همچنین موکب دیگری با همت حوزه علمیه استان با محوریت موضوع جهاد تبیین به ارائه خدمات فرهنگی خواهد پرداخت و مواکب تبلیغی و فرهنگی هم در طول مسیر تدارک دیده شده است.

وی عنوان کرد: آئین جاماندگان اربعین همزمان با متداول شدن راهپیمایی اربعین زائران حسینی در مسیر نجف به کربلا، برگزار می‌شود و امسال هم با حضور خانوادگی مردم قزوین باشکوه هر چه تمام‌تر اجرا خواهد شد.

اجرای مراسم چهارپایه‌خوانی در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین

پورآرین عنوان کرد: اجرای مراسم سخنرانی و برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری توسط مادحین اهل بیت (ع) در انتهای مسیر یعنی صحن امامزاده حسین (ع) قزوین حدود یک ساعت پیش از نماز ظهر و عصر برنامه‌ریزی شده است.

وی ابراز کرد: در طول مسیر برگزاری مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین در چند موقف، عزاداری سنتی چهارپایه خوانی با حضور مداحان اهل بیت(ع) پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان گفت: از همه مردم استان قزوین دعوت می‌کنیم تا همراه با فرزندانشان به شکل خانوادگی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان