۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین زمین زدن پروژه چشمه نور قزوین ظلم به کشور است
کد خبر: ۳۶۴۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۸ ساعت: ۱۰:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

زمین زدن پروژه چشمه نور قزوین ظلم به کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: چشمه نور یک چشمه زاینده فناوری و شالوده‌شکن ۲۷ رشته علمی در ایران و خاورمیانه بوده و اگر این پروژه به زمین بخورد ظلم است.

زمین زدن پروژه چشمه نور قزوین ظلم به کشور است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ فاطمه محمدبیگی شامگاه «سه‌شنبه» هفت شهریورماه در شورای اداری استان قزوین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای ما مورد اهمیت است و مردم قزوین به مزیت کشاورزی استان واقف هستند؛ اما متاسفاته در این زمینه ما با مشکل مواجه بوده و نیاز به احیای تالاب داریم که در غیر این صورت ریزگردها آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ما در استان نیاز به کمک برای اجرای ابرپروژه‌های فناورانه داریم و چشمه نور نباید در سازمان برنامه به دلیل نیازمندی به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار رد شود.

ضرورت تخصیص اعتبار جهت اجرای پروژه چشمه نور قزوین

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: چشمه نور یک چشمه زاینده فناوری و شالوده‌شکن ۲۷ رشته علمی در ایران و خاورمیانه بوده و اگر این پروژه به زمین بخورد ظلم است؛ چراکه با تحقق این پروژه می‌توانیم پذیرای دو هزار پژوهشگر و بیش از ۲۰۰ دانشمند رده برتر بوده و چشمه‌ای جوشان از انوار علم داشته باشیم تا قدرت علمی و فناوری ایران در دنیای آینده رخ‌نمایی کند.

وی بیان کرد: استان قزوین به توسعه شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری و شهرک تولید محتوا نیاز دارد زیرا به دلیل نزدیکی به تهران و ۳۳ میلیون جمعیت شمال غرب به خوبی می‌توانیم پذیرای این موضوعات باشیم.

این مسئول عنوان کرد: علی‌رغم اختصاص رتبه بالا در حوزه تامین مسکن، اما همچنان با تولید یک میلیون مسکن در سال فاصله زیادی داریم و این حل نمی‌شود جز اینکه در تامین مسکن محرومان، معلولان، زنان سرپرست خانوار، دهک‌های پایین جامعه و جوانان آماده برای تشکیل خانواده و خانواده‌های چند فرزند، خود مردم و شرکت‌های خصوصی وارد عرصه تولید شوند و این امر به آنان واگذار شود و بانک‌ها هم پشتیبانی کنند.

وی اذعان کرد: مسکن بین ۳۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ سبد خانوارها را به خود اختصاص داده و اگر ما بتوانیم فقط در حوزه مسکن تنظیم بازار کنیم نیمی از فقر در کشور ما ریشه‌کن خواهد شد.

استان قزوین زیست‌بوم تولید ثروت در کشور است

محمدبیگی عنوان کرد: به وجود آوردن بنگاه‌های مالی و اقتصادی جدید در استان قزوین کاملا قابل انتظار بوده و استان قزوین زیست‌بوم تولید ثروت در کشور است و می‌تواند با نظام‌های تامین مالی جدید، بهترین مشارکت‌ها را در اشتغال رقم بزند چنانچه استان قزوین در بین سه رتبه اول مشارکت اشتغال خانواده‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۸۰ هزار کد اقتصادی در استان داریم که ظرفیت بسیار مطلوبی است.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به وجود ۸۰ پروژه سلامت در استان گفت: متاسفانه در استان قزوین به دلایل مختلفی همچون نزدیکی به پایتخت یا بعضا مشکلات مدیریتی شاهد فقر عجیب در حوزه سلامت هستیم که این فقر شامل ساختمان‌های بیمارستانی ۷۰ تا ۱۰۰ ساله است که در حوزه ساختمان حائز شرایط استاندارد نیستند.

افتتاح ۳۳ پروژه سلامت در هفته دولت

وی از افتتاح ۳۳ پروژه سلامت در هفته دولت خبر داد و افزود: ۵۰ پروژه دیگر با ارزش چند هزار میلیاردی باقی مانده و در این زمینه نیازمند اعتبارات کشوری هستیم.

محمدبیگی تصریح کرد: بالای ۷۰درصد قشر کارگری در استان قزوین داریم و این امر می‌طلبد که سازمان تامین اجتماعی برای استان بسته ویژه رفاهی، سلامت محور و بیمه‌ای داشته باشد تا ما بتوانیم پاسخگوی دردها و رنج‌های کارگران باشیم.

وی ابراز کرد: ما نیازمند پرهیز از خودزنی‌ها، تعصبات بیجا، ادامه روند فساد ستیزی، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره، تعامل قوی بین دولت و مجلس و قوه قضاییه، خروج از خط کشی‌های حزبی، جناحی و گروهی هستیم.

ارائه گزارش‌های دقیق و امیدآفرین باید در دستورکار قرار بگیرد

این مسئول ادامه داد: نیاز داریم تا در دو جبهه، امنیت را برای مردم تامین کنیم یکی امنیت معیشتی، اقتصادی و جسمی و دیگری امنیت روحی و روانی و معنوی است که همه آن نیاز دارد تا در عرصه‌های اقتصاد، عفاف، حجاب، دین و فرهنگ کار شود.

وی تاکید کرد: تقویت پیوندهای اجتماعی، مشارکت مردمی، ارائه گزارش‌های دقیق و کارشناسانه و امیدآفرینانه به مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.

محمدبیگی در پایان گفت: هوشمندسازی و استفاده از فناوری نوین خواسته مردم است و ما می‌توانیم همه این انتظارات را در پرتو وحدت محقق کنیم و کاری کنیم که مشارکت مردم در سرنوشتشان در این دوره رکورد بزند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان