۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین طرح ملی «فیبر نوری شهری» در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۳۶۴۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۷ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

طرح ملی «فیبر نوری شهری» در قزوین افتتاح شد

همزمان با ششمین روز هفته دولت، طرح ملی فیبر نوری شهری در مدرسه متفکران قزوین با اعتبار بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال و به طول ۱۰ کیلومتر و ۱۳۱ مشترک به بهره‌برداری رسید.

طرح ملی «فیبر نوری شهری» در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، عیسی زارع‌‌پور صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح ملی «فیبر نوری شهری» که در موسسه فرهنگی و آموزشی غیردولتی متفکران استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز خوبی برای قزوین بوده و قبل از اجرای طرح، نمایندگان و مسئولان استان آن را پیگیری کردند.

وی افزود: اجرای طرح فیبر نوری در حوزه کسب و کارها یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارتخانه بوده زیرا بیشتر بار ترافیکی مردم از طریق فیبر نوری است و باید مشکل ریشه‌ای حل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: وقتی فیبر همه جا باشد بی.تی.اس یا ایستگاه گیرنده و فرستنده همه جا خواهد بود.

قزوین جزو استان‌های پیشرو در توسعه فیبر نوری

زارع‌پور با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه توسعه فیبر نوری عنوان کرد: قزوین جزو استان‌های پیشرو در این حوزه است؛ اجرای این طرح آورده خوبی برای استان قزوین خواهد داشت و می‌تواند منجر به تحول جدید در استان و رضایت‌مندی بیشتر شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم امکان توسعه فییر نوری را برای مردم تا پایان سال جاری فراهم کنیم زیرا می‌تواند زیرساخت تحول کشور در چند دهه آینده باشد.

زارع‌پور اضافه کرد: استان قزوین در حال حاضر ۲۰۰ تا ۳۰۰ مشترک دارد و این حرکت از مدرسه شروع شده که می‌تواند منجر به تحول علمی شود و از دل این مدرسه شهید رجایی‌ها و لشگری‌ها تربیت شوند.

هزینه‌های راه‌اندازی فیبر نوری کاهش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با روی کار آمدن فیبر نوری، شغل‌ها و کاربردهای جدید فراهم می‌شود و با استفاده از این سرویس جدید شیوه زندگی متحول خواهد شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر هزینه‌های راه‌اندازی فیبر نوری بسیار کاهش پیدا کرده و حداقل ۴۰۰ هزار تومان و حداکتر یک میلیون تومان است.

زارع‌پور تصریح کرد: هزینه اینترنت ثابت هم یک سوم یا یک دوم هزینه تلفن همراه خواهد بود و بخشی از اعتبار این طرح توسط دولت و بخشی نیز توسط اپراتورها تامین می‌شود.

گفتنی است همزمان با ششمین روز هفته دولت، طرح ملی فیبر نوری شهری در مدرسه متفکران قزوین با اعتبار بالغ بر ۸۷ میلیارد ریال و به طول ۱۰ کیلومتر و ۱۳۱ مشترک به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان