۲۱/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۵/۰۶ شنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین بسترساز ظهور امام عصر (عج) است
کد خبر: ۳۶۴۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۷ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مداح قزوینی:

پیاده‌روی اربعین بسترساز ظهور امام عصر (عج) است

مداح قزوینی با اشاره به ارتباط پیاده‌روی اربعین با ظهور امام عصر (عج) گفت: هرچه اربعین با شکوه‌تر برگزار شود به ظهور آن حضرت نزدیک‌تر می‌شویم و مسیر ظهور را به واسطه پیاده‌روی اربعین طی می‌کنیم.

پیاده‌روی اربعین بسترساز ظهور امام عصر (عج) است
مهدی نظری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش اربعین در گرایش جهانی به معنویت اظهار کرد: اربعین، بزرگترین تجمّع شیعه و یکی از نشانه‌های ظهور امام عصر (عج) است.

وی با اشاره به ارتباط پیاده‌روی اربعین با ظهور امام عصر (عج) افزود: هرچه اربعین با شکوه‌تر برگزار شود به ظهور آن حضرت نزدیک‌تر می‌شویم و مسیر ظهور را به واسطه پیاده‌روی اربعین طی می‌کنیم.

مداح قزوینی بیان کرد: زیارت امام حسین (ع) از گذشته دیدگاه‌ها را تغییر می‌داد و در آن زمان علما برای حضور در کربلا به صورت پنهانی یا همان طریق‌العلما، مسیر نجف و کربلا را طی می‌کردند؛ امروز با گذشت سالیان متوالی زیارت حضرت به یک فرهنگ تبدیل شده است.

جهانی شدن و فراگیری از برکات اربعین است

نظری اضافه کرد: برای نمونه مردم عراق در جریان پیاده‌روی اربعین، پس‌انداز یک ساله خود را با تمام توان به نیت سیدالشهدا صرف زائران آن حضرت کرده و به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین هرسال پررنگ‌تر از سال‌های قبل بوده و در تمام محافل از این پیاده‌روی بزرگ یاد می‌شود؛ به نوعی جریان اربعین با گذشت زمان، در جامعه و دنیا فراگیرتر می‌شود.

مداح قزوینی تصریح کرد: فضای اربعین به گونه‌ای است که مردم وابسته امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت می‌شوند و زائرانی که هرسال در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند هرسال مشتاق‌تر از سال‌های گذشته برای حضور هستند.

اربعین عاملی مهم در وحدت اقوام و مذاهب مختلف

نظری با اشاره به نقش اربعین در مولفه وحدت بخش بین اقوام و مذاهب مختلف اذعان کرد: اربعین نقش قابل توجهی در این زمینه دارد؛ برای نمونه در یک موکب‌ها و پیاده‌روی زائران زیادی از کشورها و ملل مختلف حضور دارند که همه یک هدف واحد با عنوان «زیارت امام حسین (ع) و ظهور امام زمان (عج)» که نشان دهنده اتحاد جهانی بوده را دارند.

وی به آثار و برکات مهم اربعین در حوزه‌های مختلف پرداخت و مطرح کرد: برکات اربعین همان برکات زیارت سیدالشهداست و زیارت آن حضرت بر بُعد معنوی زائر از جمله توجه به اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اثرگذار بوده و تا مدت‌ها این اثرگذاری با وی همراه خواهد بود و این شرایط، جامعه را به معنویت بیشتر نزدیک می‌کند.

مداح قزوینی با اشاره به نقش زنان و خانواده در جریان پیاده‌روی اربعین ابراز کرد: زنان در قیام اباعبدالله (ع) نقش بسیاری داشته و نهضت عاشورا با حضور اثرگذار حضرت زینب (س) و همراهان ایشان بر همگان شناسانده شد.

حضور خانواده و زنان در پیاده‌روی اربعین همانند نقش زیبنی در نهضت عاشوراست

نظری گفت: نقش زنان در جریان اربعین نیزهمان نقش قیام حضرت زینبی است که در سختی گرما و سرما همراه با سایر اعضای خانواده در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: با فرا رسیدن ایام اربعین بسیاری از عاشقان سیدالشهدا، مشتاق به زیارت سیدالشهدا و حضور در پیاده‌روی اربعین هستند و می‌طلبد مسئولان زمینه تسهیل‌گری را برای این افراد فراهم کنند.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان