۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ژاپن قهرمان والیبال آسیا شد
کد خبر: ۳۶۴۸۶۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۵ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

ناکامی ادامه دار ایران مقابل شاگردان بلین

ژاپن قهرمان والیبال آسیا شد

تیم‌ملی والیبال ژاپن با پیروزی سه بر صفر در دیدار نهایی مقابل ایران، قهرمان بیست و دومین دوره مسابقات والیبال آسیا شد.

ژاپن قهرمان والیبال آسیا شد
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین به نقل از مشرق، دیدار تیم های والیبال ایران و ژاپن در فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۸ روز شنبه در سالن مملو از تماشاگر ۶ هزار نفری غدیر ارومیه آغاز شد.

در این دیدار که بیش از هشت هزار تماشاگر، آن را از نزدیک تماشا می‌کردند، تیم ایران نتوانست بازی خوبی از خود نشان دهد و با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف دیرینه و البته حرفه ای خود شد.

در ست نخست این دیدار، تیم ژاپن به خوبی بازی را شروع کرد و پیش برد و توانست با اشتباهات بسیار کمتر نسبت به بازیکنان ایران، این‌ست را یا نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسد.

با وجود تغییراتی که از سوی بهروز عطایی سرمربی تیم‌ملی در ست دوم انجام شد، بازهم ژاپن گوی سبقت را از ایران در این ست ربود و این بار با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به برتری رسید.

در ست سوم هم تیم ملی ژاپن با وجود حمایت بی حد و حصر تماشاگران ارومیه ای، به خوبی از پس تیم‌ملی ایران برآمد و این بار هم ۲۵ بر ۱۸ به برتری دست یافت تا با پیروزی سه بر صفر، قهرمان بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا باشد.

باخت تیم‌ملی ایران در این بازی با وجود حمایت تام و تمام تماشاگران و تشویق های کرکننده آنان باعث تعجب بسیاری از حاضران شد.

برخی از صاحب نظران، نبود تاکتیک‌های متنوع در تیم‌ملی ایران و اتکا به تاکتیک‌ «های بال» و توپ‌های بلند به ویژه در منطقه ۴ مهمترین عامل در باخت تیم‌ملی ایران بود.

با این باخت، ژاپن انتقام شکست ۲ سال پیش در این کشور در بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را گرفت.

گفتنی است تیم ملی جوانان ژاپن نیز ۱۱ سال پیش در ارومیه با شکست ایران، قهرمان جوانان آسیا شده بود.

از آن تیم ژاپن برخی بازیکنان از جمله سکیتا پاسور آن تیم در تیم امروز حضور داشت.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان