۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین مکتب عاشورا با اجتماع بزرگ اربعین حسینی جریان دارد
کد خبر: ۳۶۴۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۸ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

مکتب عاشورا با اجتماع بزرگ اربعین حسینی جریان دارد

امام جمعه شهر الوند گفت: معنویت اربعین، روح انسان را تحت تأثیر قرار داده و موجب می‌شود خود را به اهداف سیدالشهداء در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با ظلم، ایثارگری و فداکاری نزدیک‌تر کند.

مکتب عاشورا با اجتماع بزرگ اربعین حسینی جریان دارد
حجت‌الاسلام مسعود مهدوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به نقش جریان اربعین در گرایش جهانی به معنویت اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین جزو مقدمات ظهور امام عصر (عج) است.

وی افزود: ائمه اطهار (ع) سفارش ویژه‌ای به زیارت اربعین دارند و امام حسن عسکری (ع) در روایت معروفی این زیارت را یکی از نشانه‌های مومن عنوان می‌کند.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به علت تاکید ائمه اطهار به زیارت اربعین عنوان کرد: این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای اربعین است.

نمود جهانی جریان اربعین به واسطه حضور حداکثری شیعیان

مهدوی تصریح کرد: تمام آئین‌ها و مکاتب اعم از یهودی و مسیحی اجتماعاتی دارند و جای خالی تجمع‌هایی مانند اربعین برای شیعه احساس می‌شد که حضور حداکثری شیعیان در اربعین این خلا را پر می‌کند.

وی اذعان کرد: اجتماعات دینی تنها مختص قشر خاصی نیست بلکه موضوع وحدت بین شیعه و پیرو هدف واحد و بیعت با امام زمان (عج) مطرح است.

امام جمعه شهر الوند اظهار کرد: براساس روایات، زیارت امام حسین (ع) همراه خانواده حتی در صورت همراه شدن با خطر تأکید شده است؛ برای نمود یافتن جهانی اربعین، ضرورت حضور تمام شیعیان وجود دارد زیرا جاذبه‌ حسینی بر تمام دل‌ها افکنده شده است.

وحدت بین انسان‌ها از برکات پیاده‌روی اربعین

مهدوی با اشاره به مهم‌ترین آثار و برکات جریان اربعین گفت: وحدت بین شیعیان، مسلمانان و تمام انسان‌ها از جمله این برکات است و جاذبه امام حسین (ع) همه مشتاقان را به سوی جریان پیاده‌روی اربعین می‌کشاند.

وی عنوان کرد: معنویت اربعین، روح انسان را تحت تأثیر قرار داده و موجب می‌شود خود را به اهداف سیدالشهداء در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با ظلم، ایثارگری و فداکاری نزدیک‌تر کند.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: وحدت بین اقوام و نژادها، مبارزه با ظالم و طاغوت در هر زمانی و زنده نگهداشتن جریان عاشورا از جمله پیام‌های اجتماعی جریان اربعین است.

مهدوی در پایان یادآور شد: زائر یا خادم حسین (ع) می‌تواند به واسطه پیاده‌روی اربعین شیوه و سبک زندگی حسینی داشته باشد و به واسطه نزدیکی و ارتباط معنوی با روح مقدس آن حضرت، برخورد کریمانه با خانواده و جامعه خود داشته باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان