۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین ابررسانه‌ای برای گسترش منطق دین در جهان است
کد خبر: ۳۶۴۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۶/۶ ساعت: ۸:۳۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

پیاده‌روی اربعین ابررسانه‌ای برای گسترش منطق دین در جهان است

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: پیاده‌روی اربعین بین‌المللی‌ترین رسانه جهان است، اینکه هرساله حدود ۲۵ میلیون نفر از سرتاسر دنیا شبانه‌روز در حال حرکت به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) هستند، مردم دنیا را به سوال وامی‌دارد که چه اتفاقی افتاده و اینها دنبال چه هستند.

پیاده‌روی اربعین ابررسانه‌ای برای گسترش منطق دین در جهان است
رستعملی رفیعی آتانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری- تحلیلی صبح قزوین، با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: اهمیت بزرگداشت واقعه اربعین به بزرگی اهمیت و پاسداشت واقعه عاشورا است.

وی افزود: همانگونه که امام حسین (ع) و یارانش با خون خود واقعه عاشورا را جاودانه کردند، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در رجعت اول خود به سرزمین کربلا در روز اربعین و رساندن پیام آن به جهانیان این واقعه تاریخی را برای همیشه ماندگار کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: امروز بعد از 1400 سال حماسه اربعین به ظرفیتی بزرگ برای رساندن پیام قیام حضرت سیدالشهدا (ع) تبدیل شده است.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب از اربعین، تاکید کرد: پیاده‌روی اربعین بین‌المللی‌ترین رسانه جهان است، اینکه هرساله حدود 25 میلیون نفر از سراسر دنیا شبانه‌روز در حال حرکت به سمت کعبه مقصود خود که همان حرم مطهر امام حسین (ع) هستند، مردم دنیا را به سوال وامی‌دارد که چه اتفاقی افتاده و اینها دنبال چه هستند.

رفیعی‌آتانی تصریح کرد: ما در اربعین به خواسته، آمال و آرزوی خود به دنیا پاسخ می‌دهیم و آن این حرف روشن است که هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و بر محور دین و شریعت، جان را فدای دین خواهیم کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: اربعین یعنی نشان دادن هویت اصلی محبین سیدالشهدا (ع)، ما با منطق اربعین استدلال فکری و جغرافیای خود را حفظ کرده و به دنیا نشان می‌دهیم که «ما ملت امام حسینیم».

وی ادامه داد: دشمنان اسلام با راه‌اندازی پروژه‌های عظیم رسانه‌ای به دنبال اسلام‌هراسی و تفرقه‌افکنی میان جوامع اسلامی و از بین بردن وحدت میان مسلمانان جهان هستند؛ راهپیمایی اربعین به عنوان یک ابر رسانه، می‌تواند مکر و حیله دشمنان را خنثی کند.
 
رفیعی آتانی با اشاره به نقش و وظایف ایرانیان در بهتر نشان دادن هویت دینی و ملی خود به جهانیان بیان کرد: وظیفه جمهوری اسلامی ایران و دستگاه‌های خدمت‌رسان ما در وهله اول؛ کمک به تسهیل حرکت زائران اربعین حسینی و پذیرایی از آنان به نحو مطلوب است.

وی یادآور شد: خوشبختانه امسال اتفاقات خوبی از جمله؛ صدور گذرنامه ارزان و فوری تا افزایش گیت‌های تردد زائران و ثبت مشترک اطلاعات زائران و ارتقای زیرساخت‌های اربعینی برای تسهیل سفر زیارتی اربعین از سوی دولت رقم خورده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: دومین کاری که باید برای بهره‌وری بهتر از ابررسانه اربعین انجام دهیم، این است که مبلغان دینی و صاحبان تریبون باید از این امکان و ظرفیت برای بیان حقیقت قیام و منطق امام حسین (ع) و به دور از احساسات استفاده کنند تا مخاطبان از سراسر جهان بتوانند به روشنی این منطق را دریافت کنند.

رفیعی‌آتانی در پایان گفت: وظیفه بعدی ما این است که نگاه وحدت‌آمیز را در بین شیعه و سنی و دیگر ادیانی که از کشورهای مختلف در این حماسه بزرگ شرکت می‌کنند، تسری داده و همه را در زیر یک پرچم آن هم «پرچم عشق به اباعبدالله الحسین(ع)» تعریف کنیم و از تفرق و سطحی‌نگری دوری کنیم.

انتهای خبر/ 2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان